Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

dispuut met gearbest

Pagina: 1
Acties:
Op 29/10 heb ik een item besteld bij gearbest, totaal 118 euro en betaald met VISA.
Later die avond kom ik tot de conclusie dat het ws toch niet helemaal is wat ik zocht, en gezien de order pas enkele dagen later verstuurd zou worden (5-7 nov was vooraf aangegeven) heb ik de order gecanceld bij Gearbest op 30/10.

ik krijg de 30e vrij snel deze reactie:
We are sorry to hear that you wish to cancel your order.

As your order is still being processed, we can help you to cancel it. For internal purposes, could you tell us why do you want to cancel your order?

Please feel free to contact us any time.
Nou da's mooi, ruim op tijd en ze gaan hem cancelen.
Ik geef uit beleefdheid nog aan waarom ik annuleer.

Op de 30e volgt een dialoog via het ticket systeem.
GB: je hoeft niet te annuleren, je kunt ook gewoon bestellen wat je wel wilt van ons :)
ik: nee dank je, ik annuleer
GB: OK we storten 136 USD terug op je account
ik: nee ik wil het terugbetaald hebben
GB: OK we storten het terug op je paypal, dat duurt tot 48 uur
ik: ik heb met VISA betaald
GB: ohja sorry.. OK het duurt 7-14 dagen

OK :)

7 nov:
verzendbevestiging Gearbest :(
DUs ik reageer meteen weer op het ticket
ik: waarom heb je het tˇch verstuurd :?
GB: oh sorry... foutje.. sja. niks meer aan te doen
wacht er maar op, stuur het terug, en dan krijg je je geld terug

:D 8)7

nou een hoop welles nietes natuurlijk tot en met nu.
Maar ze willen dus dat
- ik maar moet wachten tot ik het ontvang
- ik het op mijn verantwoording retourneer
- en dan maar moet zien dat ik echt mijn geld terug krijg

Ik blijf het afwijzen en heb gesteld dat ik deze week nog de creditering op mijn VISA wil zien.
GB: sorry, iemand heeft een fout gemaakt en we hebben gezorgd dat het niet meer gebeurt.
Wacht op het artikel, en als je het dan niet wil, neem dan maar contact met ons op voor een oplossing

8)7

goed... wat nu?
als ik echt wat ontvang sta ik niet heel sterk bij VISA denk ik
Terug sturen naar China wordt een dure grap, en de kans bestaat dat ik nog meer geld kwijt ben dan nu

man dit is zo de allerlaatste keer gearbest voor mij :|
De 3 vorige transacties zijn ook al niet heel soepel verlopen.

Is het nu juist verstandig om de zending te weigeren?
of juist in ontvangst nemen?
Wat als een buur hem in ontvangst neemt?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Neem contact op met Visa? zij kunnen het ook gewoon terug boeken. En dan pakket niet in ontvangst nemen. En de postbode het direct mee terug laten nemen. gaat het naar een winkel? ook zij kunnen het retour afzender sturen. En ben jij van het gezeur af. en blijft je huidige T&T bestaan en kunnen ze zien dat het retour gaat. en een briefje op de deur wanneer je de zending ongeveer verwacht dat het NIET bij de buren mag worden afgeleverd. Meer kan je denk ik niet doen.
Ik moet zeggen dat ik best argwanend ben over of dit daadwerkelijk een 'foutje' is, of eerder bedrijfsmodel.
De DHL status geeft overigens alleen aan:
wo, 07.11.2018 18:47 --
De opdrachtgegevens voor deze zending zijn door de afzender elektronisch aan DHL doorgegeven.
verder niets
Dat betekent voor mij dat er fysiek nog niets is vertrokken.

paQ wijzigde deze reactie 09-11-2018 10:24 (12%)

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:09
paQ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:23:
Ik moet zeggen dat ik best argwanend ben over of dit daadwerkelijk een 'foutje' is, of eerder bedrijfsmodel.
De DHL status geeft overigens alleen aan:

[...]

verder niets
Dat betekent voor mij dat er fysiek nog niets is vertrokken.
Kan ook betekenen dat de zendingen al* zijn opgehaald door DHL, bij grote pickups is de 1e scanning pas bij aanvang sorteerproces.

*edit

• consolefreak
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:10
Je moet het pakket ook niet aannemen en terugsturen, maar weigeren! Dan gaat het terug naar de verzender zonder verzendkosten voor jou.

consolefreak wijzigde deze reactie 09-11-2018 10:28 (14%)

• True
  • Registratie: april 2011
  • Nu online

True

Dislecticus

consolefreak schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:28:
Je moet het pakket ook niet aannemen en terugsturen, maar weigeren! Dan gaat het terug naar de verzender zonder verzendkosten voor jou.
Of het wordt vernietigd als het terug moet naar China, dat zou ook niet de eerste keer zijn. Dat maakt het alleen maar complexer, maar sowieso zou ik dit niet afwachten, eerder druk uitvoeren via VISA.

Steam Profile

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:54
Voor nu zou ik kiezen om het pakket bij de bezorger te weigeren. Dan gaat het pakketje weer terug naar China.

Mijn advies voor de toekomst zou zijn om juist wel met Paypal te betalen als je bij een China shop iets koopt.
Dan kun je gebruik maken van de PayPal retourkosten vergoeding.

• Hyp Hyper
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14-11 17:50
Bel eerst eens met de creditcardservice met de vraag of je deze betaling nog kunt betwisten. Met de mailwisseling erbij heb je toch een punt en normaliter zijn cc-services vrij flexibel in dit soort zaken. Zij nemen de claim dan over van jou.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Hyp Hyper schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:01:
Bel eerst eens met de creditcardservice met de vraag of je deze betaling nog kunt betwisten. Met de mailwisseling erbij heb je toch een punt en normaliter zijn cc-services vrij flexibel in dit soort zaken. Zij nemen de claim dan over van jou.
Als, dan wordt het toch gedekt uit de verzekering van Visa, en blijft gearbest uit de wind.

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
paQ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:04:
[...]

Als, dan wordt het toch gedekt uit de verzekering van Visa, en blijft gearbest uit de wind.
Daar zou ik me maar niet te druk om maken behalve als je principe belangrijker vindt dan je centjes!

Weigeren bij de postbode zou kunnen, maar voor het weer terug is in China kan ervan alles mis gaan en als het al aankomt moet je er maar op vertrouwen dat ze het netjes terugboeken!

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij Gearbest en ik ben er van overtuigd dat ze het expres doen. Gelukkig ging het bij mij om een kleine aankoop en heb ik het toch maar geaccepteerd.

Ik heb al lang geleerd om geen grote bedragen meer uit te geven in Chinese webshops. In plaats daarvan koop ik via (eventueel een derde verkoper) Amazon. Kost iets meer, maar je hebt het sneller in huisrn je krijgt garantie.
Ik heb de betaling zojuist betwist bij ICS.
Er is een kopje:
"De ...bestelling.. is conform de algemene voorwaarden van het bedrijf geannuleerd in ik ontvang mijn geld niet terug"

auto reply: kan 10 werkdagen duren.

Volgens Gearbest duurt het nu nog eens 17-23 werkdagen ( :') ) eer dat het pakket hier wordt geleverd. Mocht ik het herkennen, dan weiger ik het sowieso.

Ik heb ooit 1 keer eerder een betaling betwist bij Visa van Europcar. Daar is toen nog best veel contact over geweest en heeft ICS de 'schade' van iets van 110 euro vergoed. (Europcar ging lekker door met de boel flessen overigens)

Ik zie liever in dergelijke gevallen dat de betaling gewoon niet wordt uitgekeerd. Net als bij Paypal. Zo voelt Europcar of gearbest natuurlijk nooit iets er van.
Medione1210 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:27:
[...]

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij Gearbest en ik ben er van overtuigd dat ze het expres doen. Gelukkig ging het bij mij om een kleine aankoop en heb ik het toch maar geaccepteerd.
mja dat dus...

Eerst accepteer je, dan ga je zitten melken wil je niet toch dit of dat, dan accepteer je weer, en 8 (!) dagen later verzend je het gewoon alsnog...

bah

paQ wijzigde deze reactie 09-11-2018 12:11 (23%)

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14-11 16:51
paQ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:10:
Ik heb de betaling zojuist betwist bij ICS.
Er is een kopje:
"De ...bestelling.. is conform de algemene voorwaarden van het bedrijf geannuleerd in ik ontvang mijn geld niet terug"

auto reply: kan 10 werkdagen duren.
Zullen we het even aardig houden?

Microkid wijzigde deze reactie 09-11-2018 16:43 (15%)

Ik heb dat gesprek al eens gevoerd met ICS, en je wordt vrijwel direct verwezen naar de formulieren online.

Microkid wijzigde deze reactie 09-11-2018 16:43 (23%)

• Medione1210
  • Nu online
Als je hier vaak topics leest weet je ook dat 'zwart op wit' vaak erg handig is.

Ik maakte best vaak mee dat je aan de telefoon halve of verkeerde antwoorden kreeg. Of verschillende antwoorden van verschillende medewerkers.
Ook krijg je bijvoorbeeld tegenwoordig op Social media meer voor elkaar dan wanneer je de klantenservice belt!

Microkid wijzigde deze reactie 09-11-2018 16:43 (13%)

• loki504
  • Nu online
Medione1210 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:52:
[...]

Als je hier vaak topics leest weet je ook dat 'zwart op wit' vaak erg handig is.

Ik maakte best vaak mee dat je aan de telefoon halve of verkeerde antwoorden kreeg. Of verschillende antwoorden van verschillende medewerkers.
Ook krijg je bijvoorbeeld tegenwoordig op Social media meer voor elkaar dan wanneer je de klantenservice belt!
Gesprek opnemen. Of via de mail bevestigt krijgen behoort natuurlijk tot de mogelijkheden. En Social media kan je altikd achteraf nog inschakelen.

loki504 wijzigde deze reactie 09-11-2018 15:09 (4%)

• Medione1210
  • Nu online
loki504 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:08:
[...]

Gesprek opnemen. Of via de mail bevestigt krijgen behoort natuurlijk tot de mogelijkheden. En Social media kan je altikd achteraf nog inschakelen.
Gewoon doen wat je zelf het fijnst vindt.

• loki504
  • Nu online
Medione1210 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:32:
[...]

Gewoon doen wat je zelf het fijnst vindt.
Dat us zeker de beste optie :)

• raugustinus
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14-11 12:19
paQ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:10:

[...]

Ik zie liever in dergelijke gevallen dat de betaling gewoon niet wordt uitgekeerd. Net als bij Paypal. Zo voelt Europcar of gearbest natuurlijk nooit iets er van.

[...]
Wees gerust, elke betaling die betwist wordt is er 1 teveel voor een shop als het via CC maatschappijen gaat. Het gaat ze namelijk zeker in de portemonnee raken. Als een betwiste betaling uiteindelijk inderdaad toegekend wordt (in de klant zijn voordeel) houden ze dat geld in op de rekening en tevens gaan de kosten omhoog als naar rato van het aantal betwiste betalingen.

Rob Augustinus

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Wat onaardig.

Microkid wijzigde deze reactie 09-11-2018 16:43 (33%)

• Tiagoo
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
Nou gewoon hup dat formulier dan invullen meestal is het dan zo geregeld
Tiagoo schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:27:
Nou gewoon hup dat formulier dan invullen meestal is het dan zo geregeld
om 12:00 al gedaan ;)

• Tiagoo
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
Shit ik lees te langzaam inderdaad :) succes

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

raugustinus schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:51:
[...]

Wees gerust, elke betaling die betwist wordt is er 1 teveel voor een shop als het via CC maatschappijen gaat. Het gaat ze namelijk zeker in de portemonnee raken. Als een betwiste betaling uiteindelijk inderdaad toegekend wordt (in de klant zijn voordeel) houden ze dat geld in op de rekening en tevens gaan de kosten omhoog als naar rato van het aantal betwiste betalingen.
Maar mocht TS besluiten te weigeren, sta je aanzienlijk stukje zwakker. onder welk motto wil je de zaak dan bij Visa neerleggen? Oplichting/fraude/niet ontvangen gaan al niet op, annuleren was kwestie van terugsturen (dat dat prijzig is, heeft Visa weinig mee te maken).

Mastercard doet daar ook behoorlijk moeilijk over, uiteindelijk maar de logica genomen om gewoon het als store-credits weg te laten zetten, dan wordt zoiets direct geannuleerd (dat kunnen ze direct) en zal in de toekomst daar toch wel weer wat kopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-11 13:01
[...]

100%

Ik heb het ook meegemaakt en lees het ook vaak van andere. Gearbest is lekker goedkoop, maar vaak is de service heel slecht. Ik koop er helemaal niets meer...
[...]

Ik heb al lang geleerd om geen grote bedragen meer uit te geven in Chinese webshops. In plaats daarvan koop ik via (eventueel een derde verkoper) Amazon. Kost iets meer, maar je hebt het sneller in huisrn je krijgt garantie.
Mwah, ik heb uitermate goede ervaringen met Banggood. Ik durf zelfs te beweren dat de service die ik van Banggood in het verleden heb gekregen, vele malen beter was dan die van een gemiddelde webshop in NL.

Als er iets kapot is, doen ze eigenlijk nooit moeilijk met een resend. Pakketje kwijt door PostNL (gebeurt hier regelmatig :( ), zij doen weer een resend!

Nu ben ik wel een goede klant van Banggood en zal gemiddeld per jaar ongeveer 1000 euro bij ze uitgeven. Wellicht dat dat ook mee speelt.

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• paprikachips
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-11 05:20
kan het honderd keer zeggen gebruik afterpay.

captain hindsight to the rescue ;)

never expect too much from people you will never get disappointed

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Volgens mij zit het ongeveer zo. Maar ik ben geen jurist.

Je hebt de koop geannuleerd en is gb daar mee akkoord gegaan.

Op dat precieze moment ontstaat voor beide partijen de plicht de koop ongedaan te maken.
- Gb moet het al betaalde bedrag terugbetalen.
- Als je het pakket al had ontvangen of het was al verstuurd, dan had je het terug moeten sturen. Dat is hier niet aan de orde.

Gb stuurt -na- annulering een pakket op. Dat kan je beschouwen als elk ander willekeurig pakket waar je niet om gevraagd hebt. Enige tijd bewaren en de verzender de gelegenheid bieden het weer op te (laten) halen.

Dat staat los van van de eerder genoemde verplichting van gb om het bedrag terug te betalen.

Als zij deze zaken onterecht aan elkaar willen koppelen, dan lijkt de cc maatschappij een logische stap. Zij kunnen zorgen dat je je geld terugkrijgt.

• Medione1210
  • Nu online
paprikachips schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:35:

Aardige tip, maar dat wordt een beetje moeilijk bij Chinese shops....bieden geen AfterPay aan.
KopjeThee schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:30:
Volgens mij zit het ongeveer zo. Maar ik ben geen jurist.
maar dat is Nederland / Europa... "Eric Yeung" lijkt zich daar weinig van aan te trekken.

GB reageert nu met:
We sincerely apologize for the inconvenience you have encountered.
But now your package is on the way to you shpping address.
In this case, we would like to refund you 20% of the order amount frist .
After you receive it and return it to us , we will refund you the rest part .

Please reconfirm if we can go ahead.
We look forward to hearing from you and we will do our very best to assist you.
Hiermee zeggen ze dat ze 80% van de betaling achterhouden, totdat zij het pakket terug hebben.
Lijkt wel chantage.

Ik heb gereageerd met dat ik er van overtuigd ben dat het geen fout is, en dat ik een claim heb ingediend bij Visa.

Ondertussen is er bij DHL nog geen spoor van een pakket. Prima als ze het in bulk ophalen, maar afgaande op de informatie die verstrekt wordt weet ik niet beter dan dat DHL nog niets heeft, en dat zou best goed mogelijk kunnen zijn.
7 NOV.21:12
Aangemeld
Zendingsgegevens ontvangen bij DHL
edit:
hmmm de tijd op de NL DHL site wijkt af van die van de Duitse.
Op de Duitse is het pakket niet meer terug te vinden, en staat nu ook niet meer op de track 17 site :?
Not Found
Germany
DHL Paket
Unknown
This number can't be found at this moment. It's not available in the carrier's system yet. Please check back later.

paQ wijzigde deze reactie 10-11-2018 12:33 (12%)

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
paQ schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:28:
[...]
maar dat is Nederland / Europa... "Eric Yeung" lijkt zich daar weinig van aan te trekken.
[...]

Ik heb gereageerd met dat ik er van overtuigd ben dat het geen fout is, en dat ik een claim heb ingediend bij Visa.
[...]
Gb is gewoon actief op de Nederlandse markt, dus heeft ook met onze regels te maken.

Dat zij een "fout" hebben gemaakt is niet relevant. Dat wordt alleen maar welles/nietes.

Je had bijvoorbeeld ook kunnen reageren met: ik eis binnen 7 dagen het volledige bedrag terug, omdat wij voor verzending overeenstemming hebben bereikt over de annulering. Eventuele ongewenste paketten die u mij daarna heeft toegestuurd (of nog gaat toesturen) kunt u binnen 14 dagen na ontvangst laten ophalen, anders zal ik deze vernietigen.

Maar goed, ik zou het inderdaad verder via cc maatschappij proberen af te handelen.

• RolenID
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14-11 21:12
Shopwreviews horen hier niet thuis

Perkouw wijzigde deze reactie 11-11-2018 12:16 (92%)

Gb vroeg eergister of ik een besluit wilde nemen over het "aanbod" van 20% nu en de rest bij retour.
Daar heb ik op geantwoord dat ik een claim heb ingediend. Bovendien zijn de importheffingen en retourkosten ws hoger dan de aanschafwaarde.

Gister voegde GB er aan toe dat de retourkosten voor hen waren, maar wel pas nadat ze alles hebben retour ontvangen.
Ik heb verwezen naar de vorige reply.

Vandaag 'verhoogden' ze hun bod naar 30% vooraf.
Ik heb ze wederom verwezen naar mijn vorige reply.

Ik ga geen handje klap spelen hierover.
Het pakket is nog steeds in China, en ik trek ernstig in twijfel of het uberhaupt al is overhandigd aan DHL.

• nuc8
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 10:02
Niet accepteren. Als je een partial-refund accepteerd zal GB dat gebruiken in hun verweer naar ICS toe als zijnde een schikking waar de klant mee akkoord is gegaan.
Ik heb zojuist even contact gehad met ICS.
Zij zeggen niet (meer) ingaan op hun onderhandelingen, en op den duur de berichten gewoon negeren.
De claim is vandaag in behandeling genomen.

Mocht het pakket binnenkomen en iemand anders op kantoor neemt het aan, of een buur of wat dan ook, dan netjes een mailtje naar de afzender: "het staat hier, ik wil het niet, kom het maar weer ophalen". Aldus ICS.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

paprikachips schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:35:

Moet de shop wel die optie bieden en zo te zien doet Gear Best (een Chinese shop) dat niet.
Die accepteren alleen bank transfer, creditcard en PayPal; https://www.gearbest.com/about/payment-methods.html. Dus goede tip, maar in deze nutteloos. ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 12-11-2018 10:05 (21%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Ze blijven het proberen.
50% vooraf nu.

Ik wacht wel tot het 120% wordt :')

paQ wijzigde deze reactie 13-11-2018 08:00 (5%)

• Medione1210
  • Nu online
paQ schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:59:
Ze blijven het proberen.
50% vooraf nu.

Ik wacht wel tot het 120% wordt :')
Precies zoiets hebben ze bij mij ook gedaan! Ik voelde me daardoor totaal niet serieus genomen.

• Jwlb
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-11 16:23
paQ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:04:
[...]

Dat is dus niet waar. Er wordt gewoon een chargeback verrekend en het bedrijf is het geld kwijt.
Bron: ik werk voor een hotelketen en verwerk de CC betalingen en chargebacks.
Nou,

ICS retourneert een teleurstellend bericht:
Op uw verzoek hebben wij de transactie van Ą 118,62 bij gearbest.com onderzocht.

Wij kunnen pas een terugvordering maken als de verkoper het product retour heeft ontvangen. Wij adviseren u het product retour te sturen en het liefts aangetekend. Reden hiervan is dat als het product niet aankomt u dan volgens de regelgeving verantwoordelijk bent. Zodra de verkoper het product retour ontvangen heeft dienen zij het bedrag binnen 15 dagen terug te storten op uw Card. Indien zij dit niet doen dan kunnen wij met het ontvangstbewijs het bedrag terugvorderen.
Ik heb gereplied dat dat haaks staat op wat er telefonisch door ICS werd ge´mpliceerd, en dat de verkoper mij in deze positie brengt.

Weiger ik de zending, dan zal hij (wellicht) uiteindelijk wel retour afzender gaan, zijn we x weken verder. En dan... Dan weigeren zij hem bijvoorbeeld?
Zo blijven we bezig natuurlijk.

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online

Kenzi

Scientia potentia est

paQ schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:35:
Nou,

ICS retourneert een teleurstellend bericht:

[...]

Ik heb gereplied dat dat haaks staat op wat er telefonisch door ICS werd ge´mpliceerd, en dat de verkoper mij in deze positie brengt.

Weiger ik de zending, dan zal hij (wellicht) uiteindelijk wel retour afzender gaan, zijn we x weken verder. En dan... Dan weigeren zij hem bijvoorbeeld?
Zo blijven we bezig natuurlijk.
Bij weigeren van het pakket wordt het hoogstwaarschijnlijk vernietigd. Terug sturen doen ze bijna nooit. Vaak omdat er geen retouradres bekend is.

Staying alive in China

• Hyp Hyper
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14-11 17:50
Nou... pak dan die 50% en stuur het artikel niet terug. Als zij al niet netjes doen...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Ik zou de track en trace goed volgen en probeer te voorkomen dat het pakket afgeleverd wordt.
Dan kan je altijd claimen dat het niet is geleverd, en moet visa je geld terug betalen.
Ook loop je dan niet het risico invoervrecten of dergelijke te moeten betalen.

Wordt het pakket wel afgeleverd, dan zou ik idd aangetekend retoursturen op kosten van gb. Vraag hen in dit geval om instucties hoe dit terug te versturen en laat hen bevestigen dat zij dus verantwoordelijk zijn voor verlies en de kosten op zich nemen. Wat visa aangeeft, dat jij voor de retour verantwoordelijk bent, als GB aangeven hoe het terug gestuurd moet worden, ben jij dat niet, maar ik ben geen jurist. Zorg voor een bewijs, zodat evt invoer rechten etc niet hoeft te betalen (anders zie ik het volgende topic al aankomen)

Je kan sowieso ook na 14 dagen het bedrag bij visa claimen aangezien GB heeft aangegven binnen 14 dagen het geld terug te storten. Dat ze het pakket toch hebben gestuurd staat los van die toezegging.

Heb je een rechtsbijstand, laat die anders even al vast warmlopen....

Everything is better with Bluetooth

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:29

MsG

Forumzwerver

In plaats van elke keer die culturele verschillen tegen te komen, zou ik het gewoon via de officiŰle Gearbest Nederlandse support proberen, die zijn veel en veel redelijker dan de lokale klantenservice:

https://forum.fok.nl/topic/2464257

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

ICS belde terug zojuist.
Het was schijnbaar niet duidelijk dat ik nog niets had ontvangen.

Ze gaan de terugboeking voor me in werking zetten, en de claim bij de uitbetalende bank van gearbest leggen. Het is belangrijk dat ik de zending absoluut weiger, zodat er geen grond voor een claim is van GB op mij.

Gearbest kan reageren, en dat komt dan weer terug bij ICS.

Ik zal DHL af en toe in de gaten houden voor de zendingstatus.

paQ wijzigde deze reactie 15-11-2018 10:06 (8%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True