Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Foutcode vervangen excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• DhrFarduck
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 09-11-2018
Goedemorgen,

Ik heb in een bestand de volgende formule staan:
=ALS(VIND.SPEC(",";A1529);WAAR;ONWAAR)
zoals hierboven beschreven wordt er gezocht naar een komma in cel A1529, als de komma er staat komt er WAAR te staan, anders zou er ONWAAR moeten komen te staan.
echter op het moment dat de komma er niet staat komt er de foutcode #WAARDE te staan.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen dat er alsnog ONWAAR komt te staan?

Met vriendelijke groet,
DhrFarduck

Beste antwoord (via DhrFarduck op 09-11-2018 10:05)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt de ISFOUT() of ISNB() functie gebruiken. Als het een foutmelding oplevert dan wordt het onwaar.

Edit: voor de volledigheid: als foutmelding dan levert ISFOUT() waar op, en kan je dat dus in je formule opnemen, om de gewenste ‘onwaar’ te krijgen als eindresultaat ;)

[Voor 47% gewijzigd door F_J_K op 10-11-2018 08:54]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt de ISFOUT() of ISNB() functie gebruiken. Als het een foutmelding oplevert dan wordt het onwaar.

Edit: voor de volledigheid: als foutmelding dan levert ISFOUT() waar op, en kan je dat dus in je formule opnemen, om de gewenste ‘onwaar’ te krijgen als eindresultaat ;)

[Voor 47% gewijzigd door F_J_K op 10-11-2018 08:54]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DhrFarduck
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 09-11-2018
En waar zou ik die dan moeten invoegen?

Correctie: ik ben er inmiddels uitgekomen, hartelijk bedankt, werkt precies zoals ik het wou.

[Voor 55% gewijzigd door DhrFarduck op 09-11-2018 10:05. Reden: Vraag beantwoord]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True