Toon posts:

Welke TV en wandbeugel voor kleine ruimte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ramobo
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-05 15:52
Ik heb de kamer die we willen inrichten zitten maken in de Ikea configurator maar aangezien niet alles aanwezig/mogelijk is heb ik wat geïmproviseerd. We zouden gaan voor een BESTA tv meubel van Ikea met de daarbij passende UPPLEVA wandbevestiging voor TV's aangezien deze de tv een beetje schuin kan zetten zoals de zetel. Ik ben momenteel aan het kijken naar de LG C7 (€1275) of de QLED's van rond de €1000-1100, maar ben niet zeker of 55" niet te groot is voor de afstand dat we zitten en of een TV van zoveel geld wel zou hangen aan een ikea muurbeugel

https://imgur.com/a/q6lxVoA
imgur url

TLDR Mijn vragen:
  • Heeft iemand ervaring met de UPPLEVA van ikea en vertrouw je deze?
  • Ga ik het verschil tussen OLED, QLED of een gewone LCD merken van korte afstand in kleine ruimte?
  • Hoe groot is de kans op inbranden van de C7?
  • Is 55" te groot om van vrij kortbij naar te kijken?

[Voor 1% gewijzigd door Ramobo op 12-11-2018 19:45. Reden: verduidelijking]

Alle reacties

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

•Heeft iemand ervaring met de UPPLEVA van ikea en vertrouw je deze?
Nee, helaas geen ervaring mee. Wel met Vogel's beugels en die zijn perfect.

•Ga ik het verschil tussen OLED, QLED of een gewone LCD merken?
Als je veel gaat kijken terwijl de ruimte verduisterd is zeg ik absoluut: OLED. Eigenlijk zou je alleen voor Qled of iets anders moeten kiezen als je de kamer niet of nauwelijks kunt verduisteren.

•Hoe groot is de kans op inbranden van de C7?
Inbranden is alleen een issue als je regelmatig urenlang statische beelden weergeeft op de tv, of beelden met bijvoorbeeld het RTL7 logo.

•Is 55" te groot om van vrij kortbij naar te kijken?
Ik neig naar nee. Maar er zijn veel websites die je kunnen helpen met het bepalen van de ideale kijkafstand. Dicht op een groter scherm zitten helpt wel met immersie en een beetje de bioscoopervaring.

Houd er ook rekening mee dat OLED schermen niet tegen (veel) direct zonlicht kunnen. Zorg dus dat de zon niet direct op het paneel kan schijnen.

[Voor 7% gewijzigd door Nyarlathotep op 09-11-2018 10:15]

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Ramobo
Nyarlathotep schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:13:
•Hoe groot is de kans op inbranden van de C7?
Inbranden is alleen een issue als je regelmatig urenlang statische beelden weergeeft op de tv, of beelden met bijvoorbeeld het RTL7 logo.

Houd er ook rekening mee dat OLED schermen niet tegen (veel) direct zonlicht kunnen. Zorg dus dat de zon niet direct op het paneel kan schijnen.
De kamer is goed verduisterbaar, ik heb gewoon schrik als ik uren zou gamen dat een deel van de HUD zou inbranden of als je steeds naar dezelfde zender kijkt idd dat het logo permant ingebrand zou zijn. Het is gewoon voor de aesthetics dat ik voor de wallmount van ikea zou gaan.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik zal het topic verplaatsen al vind ik de eigen inzet niet heel noemenswaardig. Vooral het kwaliteitsverschil tussen de diverse technieken is zo te vinden.

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ramobo
FeaR schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:40:
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik zal het topic verplaatsen al vind ik de eigen inzet niet heel noemenswaardig. Vooral het kwaliteitsverschil tussen de diverse technieken is zo te vinden.

TB > CEA
Mijn excuses ik wist daar het bestaan niet van.
Ik weet het verschil tussen de technieken ik weet niet of ik in een kleine ruimte van een korte afstand het verschil ga merken, ik zal het verduidelijken. Ik weet niet wat TB of CEA betekenen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee