Dag allemaal,
Ik ben al 3 dagen aan het proberen om mijn nieuwe pc aan de praat te krijgen met RAM dat sneller zou moeten lopen dan 2133Mhz. Tot nu toe geen succes.
Wat heb ik in mijn build zitten?
https://www.reddit.com/r/...ung_bdie_confusion_eg_on/
Ik zou dus Hynix moeten hebben met H5AN8G8NAFR chips. Ik heb met Taiphoon burner gedubblecheckt en die zegt hetzelfde (H5AN8G8NAFR-TFC)
Voor berekening van de timings heb ik zowat alle combinaties uitgetest van 2400,2666, 2933 en 3000 Mhz met de 3 beschikbare Hynix chip types (Hynix MFR, AFR en CJR). Ik heb voltages bijgewerkt, procODT's hoger en lager gezet en ook de RTT waarden werden aangepast zoals aangeraden in de handleiding van .
Niets helpt...
Heeft er iemand een idee wat er nog te proberen valt? (of heeft toevallig iemand anders timings die werken met bovenstaande combinatie?)
Anders sta ik ook open voor de alternatieven:
Z
Ik ben al 3 dagen aan het proberen om mijn nieuwe pc aan de praat te krijgen met RAM dat sneller zou moeten lopen dan 2133Mhz. Tot nu toe geen succes.
Wat heb ik in mijn build zitten?
- Ryzen 7 2700X (stock speed)
- Scythe Ninja 5
- Gigabyte x470 Aorus Ultra Gaming - laatste BIOS F3 (agesa 1.0.0.4)
- G.Skill Aegis 3000 MHz CL16
- XMP functie in BIOS gebruikt - 3000Mhz
- ingebouwde overclock functie gebruikt naar 2666, 2933 en 3200Mhz - enkel de 2666 zet geheugen op 2400Mhz, maar zet ook de base clock hoger. Netto resultaat is lagere benchmarks dan stock 2133Mhz
- Ryzen DRAM calculator (1.4.0.1) gebruikt voor RAM timings - geen enkele instelling/berekening komt voorbij de POST (oneindige reboots nog voor het BIOS scherm verschijnt)
https://www.reddit.com/r/...ung_bdie_confusion_eg_on/
Ik zou dus Hynix moeten hebben met H5AN8G8NAFR chips. Ik heb met Taiphoon burner gedubblecheckt en die zegt hetzelfde (H5AN8G8NAFR-TFC)
Voor berekening van de timings heb ik zowat alle combinaties uitgetest van 2400,2666, 2933 en 3000 Mhz met de 3 beschikbare Hynix chip types (Hynix MFR, AFR en CJR). Ik heb voltages bijgewerkt, procODT's hoger en lager gezet en ook de RTT waarden werden aangepast zoals aangeraden in de handleiding van .
Niets helpt...
Heeft er iemand een idee wat er nog te proberen valt? (of heeft toevallig iemand anders timings die werken met bovenstaande combinatie?)
Anders sta ik ook open voor de alternatieven:
- Welk moederbord zou er wel aan hoge snelheid werken met dit RAM?
- Welk RAM zou wel aan hoge snelheid werken met dit Mobo?
Z