Matrox G450 dualhead + Redhat 7.1

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik ben nog niet zo lang bezig met linux. Tijdens installeren werd mijn videokaart goed herkent als Matrox G450 dus...
Maar hoe kan ik het nu zo configureren dat ik 2 monitoren kan gebruiken ? Op dit moment werkt alleen de primaire monitor.
Wie kan mij helpen ?
grtz

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26

Sjonny

Fratser

op de matrox site hebben ze drivers, en daar zit ook een hele handige readme bij.
hier, ben in een goeie bui:
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bekijk de configuratie file, die matrox, daar meegeeft, in de readme.

De hardware driver hoef je niet perse te laden, de kaart werkt verder (ok dualhead dus) goed in XFree...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 21 juli 2001 01:56 schreef ACM het volgende:
Bekijk de configuratie file, die matrox, daar meegeeft, in de readme.

De hardware driver hoef je niet perse te laden, de kaart werkt verder (ok dualhead dus) goed in XFree...
Volgensmij moet je met XFree 4.0.x de matrox drivers installen als je dualhead wilt.
Met XFree 4.1.0 werkt dualhead gewoon.
Om 3D acceleratie te krijgen, moet je een nieuwere DRI kernelmodule downloaden, compilen en installeren.

* deadinspace heeft sinds 2 weken ook een g450 :)

• Stalkert
hmmm.. thx
ik zal het eens proberen, jullie horen wel of het gelukt is.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 21 juli 2001 08:19 schreef deadinspace het volgende:
Volgensmij moet je met XFree 4.0.x de matrox drivers installen als je dualhead wilt.
Nee hoor, die zit er gewoon in.
Ik heb op mijn werk een standaard redhat-install waar een dualhead G450 gewoon werkt.
Met XFree 4.1.0 werkt dualhead gewoon.
Om 3D acceleratie te krijgen, moet je een nieuwere DRI kernelmodule downloaden, compilen en installeren.
Voor 3d acceleratie moet je idd die driver installeren.

• Stalkert
Op zaterdag 21 juli 2001 12:39 schreef ACM het volgende:

[..]

Nee hoor, die zit er gewoon in.
Ik heb op mijn werk een standaard redhat-install waar een dualhead G450 gewoon werkt.
[..]
hij werd dus ook gewoon herkend tijdens de setup. Maar hoe enable ik dualhead .. das mijn vraag eigenlijk.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 21 juli 2001 13:08 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
hij werd dus ook gewoon herkend tijdens de setup. Maar hoe enable ik dualhead .. das mijn vraag eigenlijk.
Zoals ik al zei, bij de matrox drivers zit een stukje uitleg over dualhead met hun kaarten...
De readme is ook los te lezen:
ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/archive/linux/2001/beta_1_3_0/readme-1_3_0.txt
Onderaan staan de config tips, voor XFree86, je moet je XF86Config4 editen (of hoe ie ookalweer heet, in /etc/X11/)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt van de matrox site ook het programmatje 'mgapdesk' downloaden. Als je dat als root draait, kun je daar instellen wat je wilt, en dan schrijft dat programma een XF86Config voor je. Ik raad je aan wel eerst je XF86Config (/etc/X11/XF86Config als het goed is) te backuppen. Hier werkte het proggel in ieder geval (ook al gebruikte ik het alleen om te zien wat er in mijn X config moest staan voor DualHead - ik maak mijn X config liever zelf :) ).
Pagina: 1