Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ik heb een vraag over de netatmo slimme thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• els bastiaansen
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 08-11-2018
Mijn vraag
kan deze thermostaat op een modulerende open therm ??? wij hebben n.l.een intergas combi kompak HRE 28-24 CV ketel,

Alle reacties

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Hi Els,

Welkom op GOT! :)

Even Googlen leert me dat dat inderdaad kan.

https://wifithermostaten....nsluittabel-intergas.html

• rvdgaag
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 23-06 14:01
Niet doen dan verlies je de modulerende werking van de ketel, net Netatmo is een aan/uit thermostaat.

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Het is wel een heel kort topic. Maar ik heb in onze vakantiewoning dezelfde CV ketel hangen.
Wellicht is de Netatmo wel iets om daarop aan te sluiten, maar voor thuis heb ik dezelfde vraag.

Als je de modulerende werking van CV ketels niet ondersteund hoe ga je met deze thermostaat toch de beoogde besparingen realiseren?

Deze leek mij interessant omdat deze een minimum temperatuur van 0 graden kan instellen. Dat zou in de wintermaanden een hoop gas kunnen schelen.

Oh, en weeet iemand het antwoord op deze vraag nog misschien:
readytoflow in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

[Voor 13% gewijzigd door readytoflow op 08-01-2019 10:52]

• pipo-de-kloun
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10-05 10:06
Hoi allen!

Klein vraagje omtrent deze thermostaat, die vandaag in de aanbieding is op Ibood. >>https://www.ibood.com/experiences-nl/nl/product-specs/54820/236570/netatmo-thermostaat-3-radiatorkranen.html

Ik overweeg dus deze set inclusief thermostaatkranen, echter:

Ik heb op de begane grond vloerverwarming en de rest is verwarmd middels radiatoren. Is dit een handige optie voor mij, aangezien de CV √°ltijd de vloer verwarmt en indien gewenst de ruimtes op de verdieping.

Volgens mijn logica zal het dus als volgt werken: Stel het is 21 in de woonkamer(VV) en 18 in de slaapkamer. Slaapkamer wil ik naar 21 brengen, dus CV gaat stoken. Met als bijkomstigheid dat het in de woonkamer warmer wordt dan de gewenste temperatuur?

Zou ik dit eventueel op kunnen lossen door een slimme radiatorknop op de verdeler van de VV te draaien?

Volgend issue is dan echter wel dat de verdeler zich in de garage bevindt en de thermostaat in de woonkamer. Ik wil dan dus dat de temperatuur van de woonkamer leidend is voor het al dan niet activeren van de thermostaatknop die zich in de garage bevindt. Maw: De thermostaatknop moet zijn eigen gemeten waarde negeren en puur luisteren naar wat de thermostaat registreert.

Kan dit ingesteld worden?

Alvast bedankt voor het meedenken in mijn casus!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True