Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Mijn vraag
Na vanochtend nog met mijn vriendin gebeld te hebben zonder problemen werd ik later op de middag gebeld.
Ik hoorde toen echter niks en de persoon die mij belde hoorde ook niks van mijn kant.
Ik dacht dat dit waarschijnlijk aan zijn telefoon zou liggen aangezien die van mij vanochtend nog geen problemen had.

Helaas bleek dit niet het geval te zijn. Na het uitvoeren van enkele testjes bleek mijn microfoon niet meer te werken en ook de luidspreker bij het oor produceert geen geluid meer.

Tussen de 2 telefoontjes is er niks geks gebeurd met mijn telefoon, hij is niet gevallen o.i.d.
Aangezien zowel de luidspreker als de microfoon niet meer werken kan ik het me eigenlijk niet voorstellen dat deze toevallig op hetzelfde moment kapot zijn gegaan.

Na veel zoeken kan ik echter nergens een oplossing of oorzaak vinden voor dit probleem. Aangezien ik erg graag dit probleem zou willen oplossen roep ik bij deze voor de eerste keer om hulp bij mijn mede-tweakers.

Hopelijk weet iemand de oplossing of heeft iemand hetzelfde probleem gehad.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oneplus 3
Android 8.0 Oreo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Telefoon herstarten
Microfoon getest via het *#808# menu en diverse apps
Microfoon gaatje schoongemaakt
Gezocht op internet naar mensen met hetzelfde probleem, helaas geen werkende oplossing gevonden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Laatst online: 09:57
Klinkt misschien flauw, maar heb je hem al herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 21:48
Wat voor testjes heb je precies gedaan? Heb je de mic met vershillende apps getest, en bv bellen 'op speaker' geprobeerd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
jugger naut schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:19:
Klinkt misschien flauw, maar heb je hem al herstart?
Ja heb hem al meerdere keren herstart, maar helpt dus helaas niet.
Ayazis schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:32:
Wat voor testjes heb je precies gedaan? Heb je de mic met vershillende apps getest, en bv bellen 'op speaker' geprobeerd..?
Ik heb de mic met verschillende apps getest, en werkt in geen enkele helaas..
Bij bellen op de speaker kan ik dus wel de persoon aan de andere kant horen, maar werkt mijn microfoon nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Laatst online: 09:57
Je hebt kans dat een reinstall van android het probleem oplost, en anders zou ik hem opsturen naar OnePlus voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Deze al eens doorlopen: https://www.xda-developer...ardware-diagnostic-tests/ , let op voor sommige opties, niet elke is even onschuldig.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
jugger naut schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:43:
Je hebt kans dat een reinstall van android het probleem oplost, en anders zou ik hem opsturen naar OnePlus voor reparatie.
Heb ik inderdaad ook over gelezen, helaas had dit bij weinig mensen het gewenste effect, dus dit doe ik liever nog even niet, maar als er niks anders opzit anders evengoed maar proberen.

Heb helaas geen garantie meer, dus zou even contact op moeten nemen voor de kosten hiervan.
True schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:46:
Deze al eens doorlopen: https://www.xda-developer...ardware-diagnostic-tests/ , let op voor sommige opties, niet elke is even onschuldig.
Deze heb ik inderdaad doorgelopen, hier werkt de microfoon ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Is je headset plug afgebroken en zit hij nog in de 3.5mm poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:32:
Is je headset plug afgebroken en zit hij nog in de 3.5mm poort?
Nee dat is het niet. Maar over de 3.5mm poort gesproken, ik ging net even testen of de microfoon van een headset wel werkt, maar de 3.5mm poort werkt dus ook niet meer.

Dus nu zijn er 3 dingen die niet meer werken. Zou het misschien een kabeltje kunnen zijn dat los is geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Mijn moeder heeft mijn oude 3T en heeft sinds kort hetzelfde probleem. Een herstart fixt het vaak tijdelijk. De telefoon is al opgestuurd naar Oneplus maar die konden het probleem niet reproduceren, dus weer teruggekregen.
1e gesprek na terugkomst werkte weer niet :/

Hoor het graag als je een oplossing tegenkomt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

hij geeft ook niet aan dat de telefoon op headset staat?

bv sluiting ergens waardoor hij dat denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
Nouu, alles werkt weer!!

Heb de telefoon net even opengemaakt en alle kabeltjes losgemaakt en vervolgens allemaal opnieuw weer vastgeklikt en goed aangedrukt.

Een tijd geleden heb ik m'n accu ook vervangen, maar het nieuwe exemplaar werkte niet super, dus gelijk maar m'n oude accu teruggezet.

Aangezien de accu dit probleem niet zou kunnen veroorzaken neem ik dus aan dat het loshalen en goed vastdrukken van de kabeltjes de oplossing was! Wel gek dat er dus een kabeltje is wat blijkbaar zorgt voor de aansturing van de microfoon, oor speaker en de 3.5mm poort en verder volgens mij niks anders. Ik ben in ieder geval erg blij dat alles weer werkt!

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
Kanarie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:13:
Mijn moeder heeft mijn oude 3T en heeft sinds kort hetzelfde probleem. Een herstart fixt het vaak tijdelijk. De telefoon is al opgestuurd naar Oneplus maar die konden het probleem niet reproduceren, dus weer teruggekregen.
1e gesprek na terugkomst werkte weer niet :/

Hoor het graag als je een oplossing tegenkomt.
Balen dat je moeder hetzelfde probleem heeft! Bij mij hielp een herstart dus niet, maar misschien dat het ook helpt om even de kabeltjes na te lopen. Helaas heeft OnePlus niet kunnen helpen, dat had natuurlijk het makkelijkst geweest.
Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:58:
hij geeft ook niet aan dat de telefoon op headset staat?

bv sluiting ergens waardoor hij dat denkt.
Nee hij gaf ook niet aan dat de telefoon op headset staat.
Pagina: 1