"NTLDR is missing" -> What the f*ck?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren ff een nieuw diskettestation in mijn pc gezet, een harde schijfje verwisselt en wat geheugen er uit gehaald maar als ik nu ga opstarten verschijnt er op het moment dat hij normaal 'searching for bootrecord' gaat doen:

"NTLDR is missing
press any key to restart"

Ik kan dus in mijn biossetup komen (waar alles wat ik heb ook word gevonde: hdd, cdrom), hij laat in zo tabel ding ook alles zie (modem, videokaart) maar hij gaat dus niet verder!

ik heb een Soyo 5-BT mobo (bios BT-1b7) met een AMD K6-2 366 (niet o.c.)...
Iemand een idee wat dit kan zijn?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

je opstart bestand van danwel NT4 of Win2k kan hij niet meer vinden. Omdat je dus met je harde schijven bent in de weer gegaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Je moet even je Windows 2000 bootrecord terugzetten en wellicht ook je MBR. Beiden kun je prima doen als je een Windows 2000 opstart CD hebt. Kies dan voor de recoveryconsole. In de console type je HELP en dan moet je er wel uitkomen. Alternatief is om het prima toolje bootpart te downloaden. Heeft mij al vele malen uit de brand geholpen.

Verwijderd

Booten met flop en dan het bestandje boot.ini aanpassen.

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
NTLDR bestand in je root vanaf een andere compu kopieren. Heb het ook een keer gehad, en toen ging dat prima. Hoefde 'm voor de verandering eens NIET helemaal opnieuw te installeren.

• engessa
  • Niet online
hmmzz... das raar... heb helemaal nooit win2k of NT op die harde schijf gehad! Eigenlijk helemaal niets zelfs... was eerst gewoon opslagruimte voor mijn divx en nu moet er winME op... maar ik kan dus helemaal niet bij mijn floppy's of cdrom komen omdat hij hier over begint te zeuren voordat ik daar bij kan komen.. kan niet eens opstarten met opstartdiskette!

Verwijderd

Het probleem is dat je schijf NTFS geformatteerd is. Een opstart diskette laad dos of win98. Deze hebben geen ondersteuning voor ntfs en daardoor kan je je schijf niet benaderen. Je moet dus eerst zorgen dat je kan booten.(zie bovenstaande reacties) dan een backup maken. ja schij fat32 formatteren en klaar is klara.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Begrijp ik goed dat je een andere harddisk nu eraan hebt hangen? Kan het dan zijn dat daar ooit NT op gestaan heeft? Zo ja, dan kan de melding kloppen. Als er WinME opmoet, dan gewoon met een DOS flop booten, en de harddisk formatteren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Formatteren ?? Nee, eerst Fdisk en dan formatteren....

Verwijderd

Hahahahaha, das ongeveer de meestgestelede vraag op ons netwerk en o, zo makkelijk op te lossen:

ff je floppy drive leegmaken --> zit wrs vol

LOL

Verwijderd

die melding krijg ik als ik te ver overklok.
CPU iets lager en dan boot ik weer perfect ...

JC

• engessa
  • Niet online
Dom! |:( En niet alleen van mij!
Ik had dus een nieuwe floppy-drive gekocht die het NIET deed waardoor hij dus idd geen bootrecord kon vinden omdat mijn hdd leeg was (en die ik onder win2k geformatteerd heb).
Dus ff nieuw floppydrive opgehaald, die erin gehongen (of is het gehangen?), ff opstarten met een opstartdiskkette en tadaa! Alles deed het weer!
Bedankt voor alle suggesties en hulp.. Toppie!

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 00:12 schreef mjax het volgende:
Je moet even je Windows 2000 bootrecord terugzetten en wellicht ook je MBR. Beiden kun je prima doen als je een Windows 2000 opstart CD hebt. Kies dan voor de recoveryconsole. In de console type je HELP en dan moet je er wel uitkomen. Alternatief is om het prima toolje bootpart te downloaden. Heeft mij al vele malen uit de brand geholpen.
met de windows cd kan je wel 'fixboot' en 'fixmbr' intypen maar het helpt voor geen meter!!!

ps: Ik heb het bij verschillende gasten geprobeerd maar het hielp bij geen van allen :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Flocky, heb je nog naar de datum gekeken? Dit topic is een beetje antiek zeg maar :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.