Toon posts:

Gebruik van Receiver op nieuwe 4K tv

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Vraag

• Senona
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-11-2018
Hallo allemaal,

Ik heb hier nog twee speakers van Heco staan die afkomstig zijn van een oude stereo set. Deze wilde ik eigenlijk wel verbinden aan de tv zodat ik mooi geluid heb ipv dat brakke geluid wat uit de hedendaagse superdunne televisies komt.

Om deze aan de tv te koppelen zag ik een receiver van Onkyo, deze heb ik nog niet in mijn bezit, maar als het voor mij zou werken haal ik hem op. (zie de twee foto's)

De Heco speakers gaan met zwart en rood speakerdraad naar de + en - van de front speakers op de receiver.

Nu komt de vraag: hoe sluit ik dan vervolgens de receiver aan op de TV? Kan dat via een HDMI poort bovenaan? Of wellicht juist een digitale optische poort die zich aan de linkerkant van de receiver bevindt?

Ik heb de volgende TV gekocht: https://bit.ly/2SX51KA

Waarschijnlijk is dit koek en ei voor de gemiddelde mens, maar ik ben audio technisch helaas niet helemaal goed onderlegd...

Fijne avond nog!

Groeten,

Kevin

[Voor 19% gewijzigd door Senona op 08-11-2018 20:41]

Alle reacties

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:58

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ligt aan je tv hè.

Cunning linguist.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:33
Een pricewatch: Onkyo TX-SR507 dus, maar welke TV?

Lekker!

• Senona
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-11-2018
Ik heb een linkje van de TV in het hoofdbericht gezet. Het gaat om een Philips 50PUS6703

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:58

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Via de HDMI-out met ARC van je tv naar een HDMI-in op je receiver.

Cunning linguist.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:32

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Senona schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:31:
Waarschijnlijk is dit koek en ei voor de gemiddelde mens, maar ik ben audio technisch helaas niet helemaal goed onderlegd...
En wat zegt de handleiding van de TV? In elke handleiding staat wel een sectie hoe de Audio Out werkt. De template die naar voren komt als je een Vraag-topic opent is er niet voor niets. Die is om wat eigen inzet te krijgen en die mis ik in dit topic. Vergelijk de uitgangen van de TV met de ingangen van de receiver en je bent er.
Bart ® schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:13:
Via de HDMI-out met ARC van je tv naar een HDMI-in op je receiver.
HDMI ARC op een receiver met HDMI 1.3?

[Voor 16% gewijzigd door FeaR op 08-11-2018 21:15]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee