Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• didi79
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 05-06 11:24
Het lukt me niet meer (heeft dus wel al gewerkt) om een Nodon Octan remote rechtstreeks te koppelen met een Fibaro Roller shutter 2 module.
Ik heb geen gateway.
De Nodon remote werkt in zogenaamde standalone mode.
uit de manual: "By default, the Octan remote is in “Standalone” Mode. It means it can control
compatible Z-Wave® devices without involving the gateway. The Octan remote acts
as the Primary Controller of the network."

Het gaat volgens mij mis bij de associatie / inclusion.

Heb al alle mogelijke scenario's geprobeerd:
- beide toestellen (al meermaals) gereset
- in de manual van de remote worden aparte procedures uitgelegd voor inclusion, exclusion, association en disassociation... al allemaal geprobeerd
- Fibaro heeft in feite maar één modus, nl. de triple click procedure.
- spanning al meermaals van module gehaald, als die terug onder spanning gezet wordt, gaat die in automatic inclusion mode

Heeft iemand tips ?

Alle reacties

• didi79
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 05-06 11:24
Ok is opgelost.

Batterij in de remote bleek uiteindelijk de boosdoener te zijn. Ook al was die niet leeg, blijkt dat het associatieproces meer power nodig heeft.
Nieuwe batterij erin en het werkte vrijwel direct.

Ik wil nog dit kwijt: Fibaro support was top. Ik stond al enkele dagen in contact via e-mail. Ze hebben telkens snel en to the point geantwoord op mijn vragen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True