Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Fotobewerking (Lightroom, Photoshop)
- Development (web, Jetbrains IDE, VM met Virtualbox)
- Op de achtergrond tijdens bovenstaande veel browsertabjes, Slack, muziek, etc.
- Af en toe wat 3D dingen in Blender, moet gewoon fatsoenlijk werken, snel renderen absoluut geen must.
- Media streaming naar andere laptops, Chromecasts, etc. via Plex.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nu niet van plan om nieuwe HDD's voor storage te kopen, maar heb er nog wel een aantal liggen die ik misschien kan gebruiken. SATA 3,5".
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16GB geheugen. Fatsoenlijke CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Mijn idee was om qua configuratie te vertrekken vanaf deze BBG van deze maand:
Het liefst zou ik hier dan een stuk budget afschafen. De meest duidelijke kandidaat lijkt me de videokaart. Ik ben niet van plan om te gaan gamen, dus heb eigenlijk alleen het minimum nodig voor bovenstaande eisen. Hier zou ik graag een suggestie voor hebben.
Daarnaast kan er misschien wat aan het moederbord anders. Ook daar heb ik niet veel eisen behalve een aantal SATA aansluitingen voor HDD's voor media storage.
Mochten er andere onderdelen van de configuratie ook meer dan nodig zijn voor mijn use case hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt!
- Fotobewerking (Lightroom, Photoshop)
- Development (web, Jetbrains IDE, VM met Virtualbox)
- Op de achtergrond tijdens bovenstaande veel browsertabjes, Slack, muziek, etc.
- Af en toe wat 3D dingen in Blender, moet gewoon fatsoenlijk werken, snel renderen absoluut geen must.
- Media streaming naar andere laptops, Chromecasts, etc. via Plex.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nu niet van plan om nieuwe HDD's voor storage te kopen, maar heb er nog wel een aantal liggen die ik misschien kan gebruiken. SATA 3,5".
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16GB geheugen. Fatsoenlijke CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Mijn idee was om qua configuratie te vertrekken vanaf deze BBG van deze maand:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 326,- | € 326,- |
1 | MSI X470 Gaming Plus | € 122,- | € 122,- |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G | € 649,- | € 649,- |
1 | Fractal Design Define C TG | € 84,49 | € 84,49 |
1 | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 74,- | € 74,- |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 132,90 | € 132,90 |
1 | Corsair RM550x (2018) | € 89,50 | € 89,50 |
1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 81,51 | € 81,51 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.559,40 |
Het liefst zou ik hier dan een stuk budget afschafen. De meest duidelijke kandidaat lijkt me de videokaart. Ik ben niet van plan om te gaan gamen, dus heb eigenlijk alleen het minimum nodig voor bovenstaande eisen. Hier zou ik graag een suggestie voor hebben.
Daarnaast kan er misschien wat aan het moederbord anders. Ook daar heb ik niet veel eisen behalve een aantal SATA aansluitingen voor HDD's voor media storage.
Mochten er andere onderdelen van de configuratie ook meer dan nodig zijn voor mijn use case hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt!