Promise UltraTrak100 tx8 of tx4 ervaring??

Pagina: 1
Acties:

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:32

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een hot-swap ide raid5 opstelling. Kom nou niet gelijk aan met hot-swap ide bestaat niet. Dit kan dus wel.

http://www.promise.com/Products/FastTrak_Tx2/FT100_TX_LP_series_Data_Sheet.pdf

Alleen deze controller is maar instaat om een mirror te rebuilden als er een disk defect raakt, en wordt vervangen. Omdat mirror niet effectief omgaat met de beschikbare hdd space valt dat af.
Daarom dus raid5. De extra snelheid ten opzichte van een mirror is gewoon meegenomen.

Vandaag kwam ik op de promise site het volgende geval tegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.promise.com/UltraTrak.jpg

http://www.promise.com/Products/UltraTrak/UltraTrak100%20TX4%20&%20TX8%20Data%20Sheet.pdf

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Weet iemand de prijs hiervan?(of heb ik op de promise site daar gewoon overheen gelezen, hij staat tevens niet op GOT of in Pricewatch) Heeft misschien iemand alternatieven? Dit zaakje gaat werken onder win2000. en mag niet teveel kosten. Daarom ook ide, inplaats van scsi.(ja, ik weet het die ultratrak heeft ook scsi aansluiting, maar een scsi-u2w kaart heb ik toevallig nog liggen)

Ook heb ik wel eens gelzen in een ander topic(kan het zosnel ff niet vinden), dat je niet zomaar ide schijven eruit kan trekken, (logisch) maar hoe laat je die dingen dan eerst afspinnen?

Informatie graag met eventuele links erbij.
alvast bedankt.. :)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik kan hem op mijn werk zo bestellen.
Kzou zo geen prijs weten, ik weet alleen dat ze niet goedkoop zijn en stiekem zelfs best duur.

Verwijderd

8000 dollar of gulden meen ik ergens gelezen te hebben vor die externe ide-raid cabinets.
Gigantisch duur dus.

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:32

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

Topicstarter
alvast bedankt, dus dit valt af--> veel te duur. :'(

Zijn er goeie alternatieve voor?(goedkoper) Vast wel. voor minimaal 4schijven ide te hotswappen onder een raid5?

Is het trouwens mogelijk om gelijk een complete array te swappen en dan met een lege verder te gaan? Onder win2000(momenteel niet draaiend), zat dat niet iets in Diskmanager met Rescan disks?

en welke controllers ondersteunen hot-swap?(geen mirror rebuiling, maar raid5 rebuilding)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:27
Promise heeft ook de Supertrak (plusminus 1200 piek) die maximaal 6 schijven in RAID 0, 1, 0+1, 3 en 5 ondersteunt. On-plank proc voor de RAID 5, cache geheugen on-plank. en volgens mij ook hot-swappable.

Kan je 6 schijven aansluiten in RAID-5, met 1 schijf als hot-spare, heb je effectief voor 4 schijven aan opslag (5e is parity verdeeld over de 5 schijven). De 6e valt automatisch in zodra een van de 5 uitvalt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

dat klopt, en hij wordt volgens mij inclusief die hotswap SuperSwap bays/omhulsels geleverd (2 of 3 stuks).
Toch een teleurstellen ding volgens storagereview...
Pagina: 1