Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Github "Authentication failed error'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BramCoding
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-05 12:34
Hoi allemaal, sinds kort heb ik een probleem met Github om een clone te maken. Ik schets even de situatie.

Ik heb een privaat Github account (premium) en een school Github account (premium). Ik gebruikte tot voor kort enkel en alleen mijn private, maar voor een project zijn we verplicht om het Github account van school te gebruiken, ik zal niet ingaan op de reden maar het is nu zo.

Op mijn laptop dus staat mijn user.name, user.email en user.pass op het juiste van mijn privéaccount, dus kan ik alles clonen van mijn privé repositories. Echter kan ik ook alles clonen van mijn schoolaccount, ookal staan deze repo's privaat en is mijn privé-account geen collaborator. Dit is zoals ik het dus wil.

Echter is mijn laptop eventjes niet beschikbaar en werk ik tijdelijk op mijn desktop.
Daar staat user.name, user.pass en user.email ook terug op dit van mijn privé-account. Ik kan dus alles van mijn privé Github account clonen. Echter wou ik iets clonen van mijn schoolaccount en kreeg ik een prompt met de vraag naar mijn username en password. Hier ging het fout: ik maakte een typo, en kreeg een Invalid username or password error.. Nu niet zo'n probleem dacht ik, ik doe het gewoon opnieuw --> meteen weer de invalid username or password error.

Dan heb ik mijn user.name, user.password en user.email aangepast naar dit van mijn schoolaccount (100% zeker correct, want ik kan ermee inloggen op de github.school.be-site). Als ik dan terug probeer te clonen krijg ik weer dezelfde invalid username or password error. De error is volledig als volgt:
code:
1
2
3
Cloning into 'name'...
remote: Invalid username or password.
fatal: Authentication failed for 'https://github.com/owner/name.git/'

Ziet iemand wat er verkeerd gaat? Ik heb me al rot gezocht maar vind niet het juiste antwoord om ervoor te zorgen dat ik mij opnieuw mag identificeren voor ik die repository ga clonen. Ik kwam veel tegen over het met SSH doen met een SSH-manager maar dit is niet wat ik wil. Ik wil gewoon via HTTPS zoals het op mijn laptop is/was.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09:19
Op mijn laptop dus staat mijn user.name, user.email en user.pass op het juiste van mijn privéaccount, dus kan ik alles clonen van mijn privé repositories. Echter kan ik ook alles clonen van mijn schoolaccount, ookal staan deze repo's privaat en is mijn privé-account geen collaborator. Dit is zoals ik het dus wil.
Dat lijkt me stug. Lijkt me eerder dat je op de laptop gewoon (misschien zonder dat je het weet) het SSH certificate van je school-account hebt, waardoor je in feite met beide accounts ingelogd bent. Ik zou dus toch maar even uitzoeken hoe je aan dat certificaat komt.

Sowieso is het veiliger een certificaat te gebruiken in plaats van je password plaintext in een config te zetten natuurlijk.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 09:10
Even heel simpel bekeken :
(100% zeker correct, want ik kan ermee inloggen op de github.school.be-site).
fatal: Authentication failed for 'https://github.com/owner/name.git/'
Als de school zelf wat host, kan ik me voorstellen dat github.com jouw account niet kent - maar goed - volledige aanname.

Heeft je school trouwens geen "handleiding" over het gebruiken van github-accounts van school?

[Voor 10% gewijzigd door eric.1 op 08-11-2018 18:11]

• BramCoding
eric.1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:10:
Even heel simpel bekeken :

[...]

[...]

Als de school zelf wat host, kan ik me voorstellen dat github.com jouw account niet kent - maar goed - volledige aanname.

Heeft je school trouwens geen "handleiding" over het gebruiken van github-accounts van school?
Foutje van mij, er staat wel in de error message github.school.be, excuses voor de verwarring.

• BramCoding
mcDavid schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:05:
[...]

Dat lijkt me stug. Lijkt me eerder dat je op de laptop gewoon (misschien zonder dat je het weet) het SSH certificate van je school-account hebt, waardoor je in feite met beide accounts ingelogd bent. Ik zou dus toch maar even uitzoeken hoe je aan dat certificaat komt.

Sowieso is het veiliger een certificaat te gebruiken in plaats van je password plaintext in een config te zetten natuurlijk.
Zou dit dan kunnen dat ik de eerste keer dat ik een clone wou maken van een repo van de school Github met mijn laptop, dat ik het prompt met username en password correct ingevuld heb en dat hij zo een SSH-certificaat ergens opgeslaan heeft?

Maar ik clone wel altijd via de HTTPS-link, kan dit dan wel? Of wordt die HTTPS-link gewoon gemapped naar een SSH-download?

• BramCoding
Maar voor nu wil ik dus gewoon dat ik mezelf opnieuw kan identificeren, ik wil dus graag de login prompt terug krijgen. Dit lijkt echter een heel moeilijke opdracht gezien ik nog niets gevonden heb die daadwerkelijk werkt. Ik kan dus een bepaalde repo op dit moment niet clonen hierdoor..

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:11
BramVanha schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:31:
Maar ik clone wel altijd via de HTTPS-link, kan dit dan wel? Of wordt die HTTPS-link gewoon gemapped naar een SSH-download?
Als je gecloned hebt via de HTTPS link dan moet je daar ook je credentials ingeven. Dat slaat Git dan voor je op. Als je via SSH wil werken hoef je alleen maar je remote aan te passen. Uit m'n hoofd:

code:
1
2
git remote remove origin
git remote add origin git@<repository>.git

Andere optie is de credentials voor HTTPS te verwijderen zodat 'ie het opnieuw vraagt: https://stackoverflow.com...move-credentials-from-git

(ervanuitgaande dat je Windows gebruikt)

[Voor 16% gewijzigd door Hydra op 09-11-2018 08:38]

https://niels.nu

• BramCoding
Hydra schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:37:
[...]

Als je gecloned hebt via de HTTPS link dan moet je daar ook je credentials ingeven. Dat slaat Git dan voor je op. Als je via SSH wil werken hoef je alleen maar je remote aan te passen. Uit m'n hoofd:

code:
1
2
git remote remove origin
git remote add origin git@<repository>.git

Andere optie is de credentials voor HTTPS te verwijderen zodat 'ie het opnieuw vraagt: https://stackoverflow.com...move-credentials-from-git

(ervanuitgaande dat je Windows gebruikt)
Hey Hydra, die HTTPS credentials verwijderen kwam ik al tegen en lukte niet. Vandaar dat ik misschien denk dat ik perongeluk via SSH heb opgevraagd (geen idee hoe dit perongeluk zou gaan maar dit terzijde) en dat ik verkeerde credentials toen heb ingegeven en hij deze foute key pairs opgeslaan heeft..

• DroogKloot
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Nee, een https clone gebruikt altijd dat protocol en bepaalt ook de default remote url in de .git/config van je repository. Tenzij je git anders configureert worden https credentials standaard niet opgeslagen, hoogstens gecached (iirc 15 minuten) zodat je ze niet bij elke push/pull/etc hoeft op te geven.

Je kunt het beste ~/.ssh tijdelijk verplaatsen / hernoemen en dan opnieuw clonen; als dat niet werkt heeft je authentication failure in ieder geval niets met ssh te maken.

[Voor 12% gewijzigd door DroogKloot op 13-11-2018 20:17]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True