Toon posts:

Soms ineens verstoord beeld (golfjes) en PC loopt dan vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• asambasamba
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-05 21:44
Mijn vraag
...
Hoi allemaal,

Ik heb een mysterieus probleem en ik heb geen idee hoe ik het op kan lossen, omdat het niet echt reproduceerbaar is en ik heb het niet op Google kunnen vinden.

Sinds een tijdje (weet niet exact sinds wanneer of naar aanleiding van wat...) gebeurt het regelmatig (maar niet altijd) dat één van mijn twee schermen ineens een verstoord beeld geeft (allemaal golven, ik heb een foto maar weet niet hoe ik die hier als bijlage toe kan voegen). Dit gebeurt alleen als het scherm uit stond na een paar minuten geen gebruik en ik het scherm daarna weer aan zet. Het andere scherm is nog normaal en de computer reageert verder ook normaal. Soms lost het probleem op als ik het scherm via "Display settings" even ontkoppel en dan weer aankoppel. Maar soms als ik dat doe loopt de computer volledig vast (niet alleen beeld maar ook bijv. toetsenbord reageert niet meer).

Enig idee wat ik kan proberen?? Ik probeer een complete fresh install van Windows te vermijden...

Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Mijn volledige PC samenstelling staat in mijn inventaris. Ik gebruik een Ryzen 3 processor, een Zotac Nvidia Geforce GTX 1050Ti OC als videokaart en de bewuste monitor is een AOC monitor via displayport, tweede monitor via DVI-D omgezet naar VGA. Ik houd mijn videokaart drivers altijd up to date met Geforce Experience. Ik heb Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Als het scherm verstoord is, en ik sluit het andere signaal (DVI-D omgezet naar VGA) aan op mijn AOC monitor is hij gewoon normaal. Het probleem lijkt dus niet in de monitor te zitten...

Alle reacties

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-05 19:09
Andere kabel/adapter?

No one is listening until you fart

• asambasamba
Ik heb zelf geen tweede displayport kabel liggen, dan zou ik die moeten gaan kopen. Maar is het dan mogelijk dat een PC vastloopt vanwege een foutieve videokabel?

• asambasamba
Ik heb inmiddels een andere displayport kabel geprobeerd, helaas zonder succes... Als ik alleen DVI-D gebruik is er geen enkel probleem, het is echt alleen bij displayport...

Enig idee wat ik nog kan doen om dit op te lossen?!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 08:31
asambasamba schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:32:
Ik heb inmiddels een andere displayport kabel geprobeerd, helaas zonder succes... Als ik alleen DVI-D gebruik is er geen enkel probleem, het is echt alleen bij displayport...

Enig idee wat ik nog kan doen om dit op te lossen?!
Uitsluiten of het je videokaart is of je monitor.
Beste wat je daarvoor kan doen is een andere monitor hiervoor gebruiken.

Mocht het daar niet bij voorkomen, dan ligt het aan je monitor.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee