Beste Tweakers,
Ik ben nog heel veel aan het twijfelen over de aankoop van een nieuwe laptop. Het is immers een apparaat waar ik het liefst een jaar of 3-4 vooruit wil.
Wat ga je met je laptop doen?
Het volgende:
- Content creation (Photoshop, Illustrator, Indesign, Premiere pro)
- CAD (Autocad Autodesk, Revit Autodesk)
- Renderings (Lumion)
- Gaming in vrije tijd… en dat is af en toe op de zaterdag avond (CS;GO, CIV 6, XCOM 2)
Wat is je budget?
Tussen de €1400-1900
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet gigantisch veel. Ik verplaats mijn laptop wel wekelijks en zit dan langere tijd op dezelfde plek. Op dit moment heb ik zelf een Asus N750 die 3,5 kg weegt. Veel mensen vinden dit zwaar, ik vind het niet vervelend.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De laptop moet een gaming kaart hebben. Minimaal een GTX 1060 / 1060 MAX-Q. Dit wordt gevraagd door het render programma. Daarnaast vind ik het design, bouwkwaliteit en vooral de kwaliteit van het beeldscherm belangrijk.
Daarnaast ben ik geen fan van MSI. In reviews lees ik vaak dat de bouwkwaliteit minder is en het design schreeuwt vaak ‘gamer’.
Had jijzelf al iets gevonden?
Jazeker! Alleen een aantal zijn (nog) niet in Nederland verkrijgbaar.
pricewatch: Razer Blade 15 256GB ssd, GTX 1060 Max-Q, Qwertz
pricewatch: HP Omen 17-an104nd (niet de favoriet door design)
pricewatch: Asus ROG Zephyrus M GM501GM-EI005T-BE
Wat is concreet jouw vraag?
Ik twijfel of deze laptops een goede keuze zijn en/of dat ik nog een goede optie heb gemist.
Ik ben nog heel veel aan het twijfelen over de aankoop van een nieuwe laptop. Het is immers een apparaat waar ik het liefst een jaar of 3-4 vooruit wil.
Wat ga je met je laptop doen?
Het volgende:
- Content creation (Photoshop, Illustrator, Indesign, Premiere pro)
- CAD (Autocad Autodesk, Revit Autodesk)
- Renderings (Lumion)
- Gaming in vrije tijd… en dat is af en toe op de zaterdag avond (CS;GO, CIV 6, XCOM 2)
Wat is je budget?
Tussen de €1400-1900
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet gigantisch veel. Ik verplaats mijn laptop wel wekelijks en zit dan langere tijd op dezelfde plek. Op dit moment heb ik zelf een Asus N750 die 3,5 kg weegt. Veel mensen vinden dit zwaar, ik vind het niet vervelend.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De laptop moet een gaming kaart hebben. Minimaal een GTX 1060 / 1060 MAX-Q. Dit wordt gevraagd door het render programma. Daarnaast vind ik het design, bouwkwaliteit en vooral de kwaliteit van het beeldscherm belangrijk.
Daarnaast ben ik geen fan van MSI. In reviews lees ik vaak dat de bouwkwaliteit minder is en het design schreeuwt vaak ‘gamer’.
Had jijzelf al iets gevonden?
Jazeker! Alleen een aantal zijn (nog) niet in Nederland verkrijgbaar.
pricewatch: Razer Blade 15 256GB ssd, GTX 1060 Max-Q, Qwertz
pricewatch: HP Omen 17-an104nd (niet de favoriet door design)
pricewatch: Asus ROG Zephyrus M GM501GM-EI005T-BE
Wat is concreet jouw vraag?
Ik twijfel of deze laptops een goede keuze zijn en/of dat ik nog een goede optie heb gemist.