Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt
Vraag
Alle reacties
- Denon CEOL N9 of CEOL N10. Deze heeft mijn zoontje en is er super tevreden mee. Je hebt enkel wat dikkere speakerkabels nodig. Verschil merk je wel.
Dit is de tegenhanger van de Marantz CR611. Wat grootte en plastiekerigheid betreft valt dat best mee
- Teufel combo reeks: Zie ook https://www.teufelaudio.nl/kombo.html
Hier krijg je zelfs een kleine subwoofer binnen het budget van 499,99 geperst
[ Voor 17% gewijzigd door wiemelen op 08-11-2018 17:14 ]
Waar je jezelf op nekt is de DAB. Die wordt vrijwel niet aangeboden - je pakt of analoge radio, of streaming radio (of beiden). CD speler verkoop is tanende. Want alweer: streaming, DLNA, Spotify en de hele wereld aan je voeten ipv een schijfje verwisselen.
Denon CEOL is mooi spul. Andere lijnen van Denon en Marantz ook. Maar geef eens aan welke ruimte je echt hebt - fysiek. Meestal is niet de breedte, maar de hoogte en de diepte een issue namelijk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Qua streaming zou ik altijd kiezen voor een losse streamer. Die heb je al vanaf €100,- dan heb je Spotify, DNLA en internetradiostations en USB drives waarvan je digitale muziek kunt afspelen. Op dit moment gebruik ik zelf een Logitech Squeezebox Duet met Spotty plugin voor Spotify. Daarnaast speel ik hiermee mijn naar FLAC geripte cd-collectie af vanaf mijn NAS. Het kastje is lekker klein en ligt achter de andere stereocomponenten uit het zicht. Via mijn iPad bedien ik het geheel. Eerlijk gebruik ik de streamingfunctionaliteit weinig. Ik luister meestal vanaf LP of CD.
Ik zou dus kijken naar een losse versterker en losse cd-speler. Je decoder kun je hierop aansluiten voor digitale radio en later eventueel een streamer. Wellicht is het dan wel zo handig om te kijken naar een stereoversterker met digitale ingangen, daar deze kastjes bijna allemaal een optische uitgang hebben. Edit: De PM6006 heeft digitale ingangen en op de CD6006 kun je een iPod of iPhone aansluiten via de USB poort. Dan heb je ook al een Spotify mogelijkheid en andere streaming opties.
[ Voor 13% gewijzigd door pporrio op 11-11-2018 12:23 ]
Ik wil graag CD's blijven afspelen. Ik heb een bescheiden maar mooie collectie die ik niet wil inwisselen voor Spotify.
DAB+ wil ik uiteraard gerust inwisselen voor internetradio, maar de bediening moet gewoon klassiek zijn, geen telefoonapps enz
Wat betreft streamers ben ik het helemaal eens, ik heb er zelf een Raspberry Pi (met HifiBerry) met Volumio aan hangen.
Ik denk dat ik voor de Yamaha R-N303D versterker ga kiezen: DAB+, internetradio
afzonderlijke CD-speler erbij
Vind het ook de mooiste toestellen.
Dank alvast voor jullie inzichten.
Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt
plan ik samen met de B&O versterker en Cd-speler te verkopen.
En heb je al een idee welke nieuwe speakers zou willen?Albi The Dragon schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:55:
B&O RL140
plan ik samen met de B&O versterker en Cd-speler te verkopen.
Yamaha versterkers willen nogal eens (ondanks dat dat technisch niets ui zou moeten maken) als enigszins schel ervaren. Dus als je gaat luisteren: eigen versterker mee. Andersom: als je nog geen amp hebt gekocht, zou ik eerst speakers kopen. Amp maakt namelijk veel minder verschil dan de speakers.
verder: als je zegt ik wil bij max 43 cm breedte blijven, dan snap ik dat. Maar het ging me meer om de diepte en hoogte. Weet niet hoe diep je meubel is maar een hedendaagse versterker of receiver wil nogal eens dieper zijn dan een doorsnee TV meubel. Merendeel van de 43 cm receivers past alvast niet kan ik je melden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
“Ne mens moet bezig blijven” zeggen ze bij ons.
Ik ben bezig in te lezen en kom uit bij naar ik vermoed usual suspects a la
- Q Acoustics 3020
- Dali Zensor 1
- Wharfedale Diamond 2200
Waar zou ik deze kunnen voorbeluisteren?
Of gewoon, kijkend naar prijs en value en rekening houden met een opstelling die sowieso niet optimaal zal zijn, knoop doorhakken? Of is dat een doodzonde?