Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Software on cloud laten draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stebentje1
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-01-2019
Wij hebben een op maat gemaakt programma die momenteel op de C-schijf staat. Deze is uiteraard via netwerksharing bereikbaar voor alle andere computers.

We zoeken een oplossing dat we het programma overal kunnen openen waar we willen, dus via cloud of dergelijke...

De software is geen installer maar dus een soort 'portable' versie die dus overal kan geopend worden zonder dit te moeten installeren.

We hebben dit geprobeerd met Dropbox, Onedrive, Google Drive maar helaas is er een tijd nodig tussen de synchronisatie die het niet mogelijk maakt om deze software te gebruiken via deze oplossingen. Het programma schrijft data bij het openen van de software...

We zouden dus iets nodig hebben die veel 'vlugger' synchroniseert, want via een lokaal netwerk het programma laten draaien en deze openen op de verschillende computers werkt dit wel perfect...

Ik vermoed wel dat er andere oplossingen mogelijk zijn vandaar even de vraag hier ;-)..

Mvg

[Voor 3% gewijzigd door stebentje1 op 08-11-2018 16:28]

Beste antwoord (via stebentje1 op 10-11-2018 07:47)

• ParaNoiMia
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:24
Als je al die uren die je al hebt besteed aan het zoeken naar een alternatieve oplossing, het geklus met remote overnemen, al die systemen met de hand updaten, niet goed syncen, losse installatie op al de werkstations (en herinstallatie bij vervanging van een werkstation), installatie van updates van het pakket, backups etc dan zou je toch eens goed moeten kijken naar het kostenaspect, want ik denk dat je veel beter uit bent met de cloud of webbased versie van dit product.

Ik zie op de website van de leverancier dat ze dat wel degelijk hebben (tenminste op https://www.assd.com/en/s...-management-software-pms/ wordt ook over een cloud- en webbased oplossing gesproken). Er wordt, zoals zo vaak, geheel verkeerd naar het kosten aspect gekeken. Kosten zijn niet alleen licentiekosten, je moet het complete beheer- en ondersteuningsaspect ook meenemen in je kostenplaatje en dan reëel vergelijken.

[Voor 7% gewijzigd door ParaNoiMia op 09-11-2018 23:57]

Alle reacties

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-06 09:41
Programma aanbieden op een RDS omgeving ?

Of ergens een VPS regelen en hierop (bijvoorbeeld) Windows Server plaatsen en dan hierlangs het programma beschikbaar maken ?

[Voor 61% gewijzigd door nextware op 08-11-2018 16:45]

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Stap over op een webgebaseerde oplossing.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• stebentje1
RDS is helaas niet mogelijk doordat we met een 20-tal organisaties zijn die deze software draaien (elk zijn eigen programma). Een eigen VPS draaien is een mogelijkheid maar omwille van het onderhoud hiervan en tijd niet mogelijk voor ons.

Ik denk inderdaad ook eerder aan een webgebaseerde oplossing maar kan niet direct ergens iets vinden die hiervoor geschikt kan zijn...

Iemand enig idee wat hiervoor geschikt kan zijn?

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ja, de applicatie moet herschreven worden naar een webbased applicatie die vervolgens ergens gehost kan worden.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-06 01:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Vraag het de leverancier eens... Wat is het precies voor tool die zo speciaal is dat er geen COTS voor is? Een azure gebaseerde vdi oid geen optie?

• stebentje1
Helaas, de leverancier biedt dit niet aan. Het betreft hotelsoftware, dit draait dus per hotel apart omdat ieder hotel zijn eigen software nodig heeft.

Ikzelf moet gemakkelijk aan deze software kunnen om prijzen of dergelijke te kunnen aanpassen, nu telkens via logmein maar het zou gemakkelijker zijn dat ik ook de software kan openen zonder het scherm te moeten overnemen.

Via Dropbox werkt dit perfect (hoofdaccount aangemaakt met verschillende mapjes per hotel en per mapje een hotel toegewezen als gebruiker) maar de synchronisatie hiertussen is iets te traag wat dus conflicten heeft.

Het zou dus een oplossing moeten zijn dat hun software nog steeds geopend kan worden via hun eigen bureaublad/PC en dus niet via een remote desktop of dergelijke. Ook, als ze bv. internet problemen hebben, blijft de software bereikbaar (bv. via Dropbox)...

Niet evident veronderstel ik :-)

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-06 15:49

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Zonder wat meer informatie over de applicatie en de technische werking, wordt het lastig om hierin te adviseren. Met name hoe de informatie wordt opgeslagen is intressant. Recordlocking wil wel eens vervelend doen bij multi-user gebruik.

Daarnaast is het gebruik mij nog niet helemaal duidelijk? Elk hotel heeft een eigen instance van die software, en er worden geen gegevens tussen de hotels gedeeld?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Laatst heb ik Thinstuff gebruikt voor zoiets.
Daarmee kun 1 app door remote desktop trekken.

• stebentje1
De software is inderdaad per hotel anders en er worden geen gegevens gedeeld tussen de hotels.

De software kan je hier vinden: https://goo.gl/EgmqFw

Is dus hotelsoftware maar zoals gezegd, het betreft een soort van "portable" software. Dus geen installer nodig, ik kan de software bv. perfect copy/pasten op een externe HDD en deze openen waar ik wil.

Met Dropbox krijg ik een synchronisatie foutmelding omdat het programma open staat op computer A.
Computer B kan het programma wel openen via Dropbox maar de wijzigingen die uitgevoerd zijn gaan niet zichtbaar zijn zolang ik de software niet sluit op computer A zodat Dropbox de synchronisatie kan verder afwerken.

Dus, deze software draait op de C:-schijf en kan perfect gebruikt worden via het intern netwerk, hier moet het programma niet afgesloten zijn om de wijzigingen te zien op computer B.

Maar als ik dus vanop afstand wil inloggen op die software moet ik telkens verbinden via Logmein en moet ik dus het hotel 'storen' om hun scherm over te nemen wat soms vervelend is.

• jeroen3
Dit klinkt alsof er amateuristische of verouderde software in gebruik is.
Of de software is niet legitiem aangeschaft.
Welke is het?

Ik bedoel:
Mulit-client capability: ASSD PMS not only runs in single hotels or hostels but also in central organizations providing operational structures and standards to a number of ho(s)tels. Comfortable choice of centralized or decentralized administration of customer base!
En de reden van deze ingewikkelde omweg:
Initial licence for a single house (1 PC): Starts from 2.867,00 €
Further network licence: 950,00 €
Klopt dat?

• stebentje1
Euh, de software is absoluut legitiem aangekocht maar zonder "further network license" omwille van de kostprijs. Als we een systeem vinden stijl 'dropbox' why not....?

• Black!
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-06 14:46
Omdat je daarmee de overeengekomen licentiemodel van de leverancier probeert te ontwijken.

• jeroen3
Maar duidelijk is dat een systeem als Dropbox dus niet functioneert.

Wat je kan proberen is of twee users op hetzelfde system het programma tegelijk kunnen draaien.
Als dat kan kun je een terminal server nemen.
Als dat te duur is kan je een VPS met normale desktop Windows en Thinstuff uitrusten. Dan schend je de voorwaarden maximaal (die van ASSD en die van Microsoft).

Als dat niet kan, dan zit er maar èèn ding op. En dat is de netwerkfeature aanschaffen. Lijkt me wel zo gemakkelijk. Heb je ook support en updates bij.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:24
Als je al die uren die je al hebt besteed aan het zoeken naar een alternatieve oplossing, het geklus met remote overnemen, al die systemen met de hand updaten, niet goed syncen, losse installatie op al de werkstations (en herinstallatie bij vervanging van een werkstation), installatie van updates van het pakket, backups etc dan zou je toch eens goed moeten kijken naar het kostenaspect, want ik denk dat je veel beter uit bent met de cloud of webbased versie van dit product.

Ik zie op de website van de leverancier dat ze dat wel degelijk hebben (tenminste op https://www.assd.com/en/s...-management-software-pms/ wordt ook over een cloud- en webbased oplossing gesproken). Er wordt, zoals zo vaak, geheel verkeerd naar het kosten aspect gekeken. Kosten zijn niet alleen licentiekosten, je moet het complete beheer- en ondersteuningsaspect ook meenemen in je kostenplaatje en dan reëel vergelijken.

[Voor 7% gewijzigd door ParaNoiMia op 09-11-2018 23:57]

• stebentje1
Bedankt iedereen, hiermee weten we voldoende en weten we inderdaad dat het niet evident is om dergelijke software on cloud te laten draaien zoals via Dropbox. We blijven nog even werken via Logmein en zien wel wat de toekomst brengt.

Mvg
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True