Toon posts:

Gaming PC - met bestaande onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• poen17
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gaming 144hz 1440p, maar ook wat simpele video & fotobewerking. Fotobewerking zal vooral gescanned negatieven zijn van 2-3GB groot

Wat mag het systeem gaan kosten?
zie uitleg hier beneden

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik heb een 1440p 144hz beeldscherm, Corsair RM1000i, 2x Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB, muis + toetsenbord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goed gekoeld systeem, hoeft niet heel stil te zijn, zou mooi zijn als het kon

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goede combinatie van onderdelen die passen bij wat ik nu al heb, en het zou een bonus zijn als ik er later nog eens een nieuwe CPU in kan doen

Ga je overklokken?
Niks extreems een paar sliders up hier en daar, geen idee of je dat overclocken kunt noemen

Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie me vertellen, aangezien de voeding die ik heb overkill is, of het erg is om een voeding te gebruiken met een veel hogere Wattage? En graag advies op een goed moederbord/CPU combinatie dat goed zal werken met een 1070SLI opstelling voor geen 8700k/9700k prijzen, tenzij het echt een groot verschil gaat zijn (20-30FPS). Heb hier beneden wat bij elkaar gezet, om eerlijk te zijn heb ik geen idee of het bij elkaar past:)

Bedankt voor de hulp!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 326,-€ 326,-
1Asus PRIME X470-PRO€ 169,-€ 169,-
2Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB€ 449,-€ 898,-
1Corsair Obsidian 500D€ 131,-€ 131,-
1Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 123,73€ 123,73
1Corsair RM1000i€ 159,50€ 159,50
1Samsung 970 Evo 500GB€ 128,50€ 128,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.935,73

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SLI heb je niets aan, en als je dat wilt, is een X470 beter geschikt dan B450. (CrossFire is van AMD en niet van Nvidia) koop dan liever een RTX2070 of beter.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• poen17
Hackus schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:51:
SLI heb je niets aan, en als je dat wilt, is een X470 beter geschikt dan B450. (CrossFire is van AMD en niet van Nvidia) koop dan liever een RTX2070 of beter.
Aangezien ik de kaarten al heb, waarom niet? ik weet dat SLI niet altijd even goed werkt / scaled maar ik heb ook 2 970m's in mijn laptop en heb er soms wel profijt van.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-03 22:45
poen17 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:23:
[...]

Aangezien ik de kaarten al heb, waarom niet? ik weet dat SLI niet altijd even goed werkt / scaled maar ik heb ook 2 970m's in mijn laptop en heb er soms wel profijt van.
Dan moet je een X470 bord nemen. SLI werkt niet op B450.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
SLI is niet mogelijk op B450. Daar heb je een X370/470 voor nodig.

De voeding kan je gewoon gebruiken.

Voor de behuizing zou ik een andere nemen want het wordt met 2 videokaarten wel krap en warm in een Define C. pricewatch: Corsair Obsidian 500D of pricewatch: be quiet! Dark Base 700 bijvoorbeeld als het ook nog redelijk stil moet zijn.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

poen17 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:23:
[...]

Als je dat graag wilt testen zou ik één van deze kopen. Met je gekozen moederbord heb je geen SLI mogelijkheid
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1169215;1167447/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• poen17
Heb het lijstje aangepast, bedankt!

Dus dit gaat prima werken met een AMD CPU?

Welke koeler is geschikt, en heb ik nog fans nodig in de case zelf?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee