1080 besteld, wettelijk advies nodig.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Beste medetweakers,

Op woensdag 31-10-2018 heb ik de volgende videokaart besteld bij Azerty.
https://tweakers.net/pric...tw-gaming-acx-30-8gb.html

Deze had toen bij tweakers een flinke prijsdaling (21%) wat mij de doorslag heeft gegeven om deze te bestellen voor een bedrag van € 595,-.
Tijdens het bestellen stond er een levertijd van 2-3 werkdagen en stond de voorraad in Raalte op 0 en bij de leverancier 1.

Na dinsdag nog niets te hebben ontvangen (verwachting was dat deze maandag uiterlijk verstuurd zou worden) heb ik per e-mail een status opgevraagd. Ik kreeg het volgende te horen:
Bedankt voor uw mail.
Ik ga de levertijd voor u opvragen bij onze leverancier.
Als ik de levertijd heb ontvangen zal ik u dit meteen laten weten.

Echter na 2 dagen niets meer te hebben gehoord heb ik zojuist telefonisch contact opgenomen met Azerty.
De mevrouw gaf telefonisch aan dat deze kaarten problemen hadden met levering (1080 in het algemeen).

Ze kon me een alternatief aanbieden welke wel voorradig was (namelijk een RTX 2070).
Echter wil ik een GTX 1080 en geen RTX 2070.

De andere optie is blijven wachten, terwijl de levertijd onbekend is.
Nu gaf ik de volgende videokaart aan als alternatief, met gelijke kloksnelheden of hoger (wat naar mijn mening moet worden aangeboden).
https://tweakers.net/pric...1080-ftw2-gaming-icx.html

Toen kreeg ik als antwoord dat dit mogelijk was, echter moest ik 80 euro bijbetalen omdat deze op € 675,- zit. Toen gaf ik aan dat alle kaarten duurder zijn geworden en ik op moment van kopen nog net onder deze prijsstijgingen zat. Ze kon dit mij niet verder helpen dan een minder alternatief aanbieden of ik moest wachten op een videokaart waarvan geen levertijd bekend is.

Als ik momenteel kijk naar de kaart die ik destijds heb besteld voor € 595,- dan kost deze momenteel ook 693,- bij Azerty. Oftewel ook deze dagprijs is omhoog gegaan en is zelfs op dit moment € 18,- duurder dan mijn alternatief wat ik heb aangeboden.

Wat zijn mijn rechten? Kunnen ze mij zomaar laten bijbetalen voor een videokaart?
Ze zegt dat de dagprijzen hanteren, geld voor mij dan ook niet waar de kaart die ik heb besteld ook de dagprijs?

Ik hoor heel graag van jullie mocht iemand weten wat mijn recht is.

Hartelijk dank.

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:27
ik zou je geld terrug vragen,want voor dat bedrag is een 1080gtx echt een slechte deal voor 600 euro en al helemaal voor bijna 700 euro,dan is een 2070gtx een beter alternatief,echter alleen als die goedkoper is als 600 euro.

Maar ik zou je geld terug vragen in dit geval.
Als Azerty dit soort prijsstijgingen hanteert als je al wat besteld hebt,dat is toch wel een zeer kwalijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

nelizmastr

Goed wies kapot

De RTX2070 is sneller dan de GTX1080 voor hetzelfde geld, dus waarom zou je dat afslaan?

Maar goed, inderdaad je geld terug vragen. Je hoeft namelijk niet te rekenen op een nieuwe grote voorraad van Pascal kaarten. De productie van de 1080 en 1080Ti is gestaakt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
Een RTX 2070 is toch wel een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:22
En gewoon wachten tot je krijgt wat je besteld hebt is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ze bieden een optie dat (zeker met het oog op de toekomst) beter is dan de GTX 1080 en je weigert die?
Qua prijzen zijn de RTX-kaarten al redelijk aan het zakken, een RTX 2070 is een paar tientjes meer dan de GTX 1080, ik zou dus niet weten waarom je dit zou moeten weigeren, een goede deal is dit!

Hou er wel rekening mee, dat een bedrijf als Azerty niet alleen qua specs kijken naar wat een alternatief is, maar ook qua kosten! Ondanks dat zij jou helpen met een alternatief, betekend dat ook niet dat zij jou meer moeten gaan leveren, voor minder geld (en dus verlies maken).

EDIT:
In de reactie onder mij worden de opties mooi verwoord en op een rijtje gezet.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2018 16:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006

Wish

ingwell

Je hebt de volgende opties:
1. Wachten tot je de kaart geleverd krijgt voor het betaalde bedrag
2. Koop ontbinden (geen kaart, geld terug)
3. Aanbod aannemen en meer of minder betalen al naar gelang de dagprijs die Azerty aanbied en jij "acceptabel" vindt. Let op: de kaart die jij acceptabel vindt. Vind je de voorgestelde dagprijs niks, kun je Azerty niet dwingen om wat met die prijs te doen.

Wat is overigens "wettelijk advies"? Als je naar de rechter wilt zou ik aanraden een advocaat in de arm te nemen. Niet dat er 1 is die de zaak zou aannemen, maar soit

[ Voor 18% gewijzigd door Wish op 08-11-2018 16:04 ]

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klevertje
Bedankt allemaal voor de snelle reactie.

Ik heb ondertussen inderdaad even van YT filmpjes gekeken met vergelijkingen tussen de 2070 en 1080.
Wat mij namelijk direct opviel is dat de 2070 minder Cuda Cores heeft en is 100mhz lager geklokt.
Vandaar dat ik deze had afgeslagen, echter zie ik wel dat je hier meer FPS mee haalt dan een 1080 :)

Wachten is helaas geen optie meer, ik heb me oude computer verkocht incl. mijn huidige videokaart. Dus momenteel zit ik al een week zonder... wat als actieve gamer natuurlijk iets minder leuk is :P

Zelf ging me voorkeur voor EVGA of Asus i.v.m. het model en kleuren (het een glazen zijpaneel). Ik kreeg een Gigabyte aangeboden wat uiteraard goede kaarten zijn echter stond het uiterlijk me niet zo aan (ik weet dat ik wel kritisch ben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klevertje
Wish schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:02:
Je hebt de volgende opties:
1. Wachten tot je de kaart geleverd krijgt voor het betaalde bedrag
2. Koop ontbinden (geen kaart, geld terug)
3. Aanbod aannemen en meer of minder betalen al naar gelang de dagprijs die Azerty aanbied en jij "acceptabel" vindt. Let op: de kaart die jij acceptabel vindt. Vind je de voorgestelde dagprijs niks, kun je Azerty niet dwingen om wat met die prijs te doen.

Wat is overigens "wettelijk advies"? Als je naar de rechter wilt zou ik aanraden een advocaat in de arm te nemen. Niet dat er 1 is die de zaak zou aannemen, maar soit
Dus mijn verhaal gaat niet op dat de kaart die ik vorige week woensdag had besteld nu ook inmiddels 100 euro duurder is geworden? Want als hun dagprijzen mogen hanteren, waarom mag ik dat dan niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Klevertje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:04:
[...]

Dus mijn verhaal gaat niet op dat de kaart die ik vorige week woensdag had besteld nu ook inmiddels 100 euro duurder is geworden? Want als hun dagprijzen mogen hanteren, waarom mag ik dat dan niet?
Omdat "hun" het product leveren en met jou daar een overeenkomst over sluiten. Zodra jij aan hen producten gaat leveren, mag jij de prijs bepalen.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Klevertje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:04:
Strict genomen heb je een overeenkomst ter waarde van €595,- voor een (1) GPU. Aanvankelijk zou je de door jou gekozen GTX 1080 krijgen, maar die is momenteel niet meer leverbaar (voorraad statussen op een site zijn leuk, maar je kunt er geen rechten aan ontlenen). Alternatieven (en de bewuste kaart zelf) zijn intussen duurder geworden, op een RTX 2070 na. Azerty kan dus geen GTX 1080 als alternatief aanbieden, tenzij je bijbetaald en de overeenkomst dus aanpast. Of de RTX 2070 accepteren voor dat bedrag.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
CH4OS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:07:
[...]
Strict genomen heb je een overeenkomst voor een videokaart met dezelfde of vergelijkbare specs van die GTX 1080, maar wel voor een bedrag van €595,- dat is immers wat je overeengekomen bent. Intussen zijn de prijzen gestegen en kan Azerty alleen maar slechteren leveren voor dat bedrag, een ander alternatief die ze jou boden is de RTX 2070, dan zou ik die nemen, al zijn de looks dan misschien niet helemala tip-top.
Duidelijk verhaal, dan weet ik in ieder geval dat ik hier niets aan kan doen.
Echter hebben ze mij deze kaart aangeboden:
https://azerty.nl/product...he-kaart-geforce-rtx-2070

Dit is wel direct de meest uitgemolken RTX2070 met veel lagere kloksnelheden als bijv. de Asus.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

[...]
Strict genomen heb je een overeenkomst voor een videokaart met dezelfde of vergelijkbare specs van die GTX 1080, maar wel voor een bedrag van €595,- dat is immers wat je overeengekomen bent.
Interessant, kun je die eens toelichten? De overeenkomst kent een product/merk en type. Waar staat dan dat men dezelfde of vergelijkend product mogen leveren? Puur interesse vraag hoor - dat wist ik namelijk niet.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Wish Ik heb mijn post intussen even aangepast, wellicht is dat wat duidelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-07 18:32
je hebt voor 650 een 1080ti van gigabyte windforce dus waaorm zou je hier zo moeilijk over doen, laat ze die kaarten van hun lekker ergens stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07 10:17
Klevertje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:08:
[...]

Dit is wel direct de meest uitgemolken RTX2070 met veel lagere kloksnelheden als bijv. de Asus.

Wat zouden jullie doen?
Kijk gewoon naar benchmarks en richt je niet zo op die ghz, sowieso kun je de specs niet vergelijken van een andere serie en in dit geval zelfs chip, maar daar was je gelukkig zelf al inmiddels achtergekomen. Een nieuwere generatie chip kan bijv veel sneller zijn op een lagere ghz dan een oudere generatie.

Die paar mhz meer of minder zullen in de praktijk ook niet heel veel FPS verschil maken maar dit kun je naar wens nog wat compenseren door middel van handmatig te overclocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-07 21:28
Klevertje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:03:
Zelf ging me voorkeur voor EVGA of Asus i.v.m. het model en kleuren (het een glazen zijpaneel). Ik kreeg een Gigabyte aangeboden wat uiteraard goede kaarten zijn echter stond het uiterlijk me niet zo aan (ik weet dat ik wel kritisch ben).
Nou dan geef je dat toch heel netjes bij ze aan? Op een positieve manier?
Beste Azerty, heel harteiljk dank voor het correcte en snelle aanbod om een 2070 kaart te sturen, die inderdaad goed vergelijkbaar is. Ik maak daar graag gebruik van. Zou het mogelijk zijn om me een van de volgende kaarten op te sturen?

- je favoriet nr 1 (asus)
- je favoriet nr 2 (EVGA)
- je favoriet nr 3 (MSI)

Reden dat ik dit vraag is dat ik persoonlijk minder enthousiast ben over Gigabyte kaarten - bovenstaande merken spreken mij meer aan. Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Hartelijk dank
En als jouw asus / evga modelletjes x euro duurder zijn dan de gigabyte die ze willen leveren kan je ofwel voorstellen dat prijsverschil zelf bij te leggen (of te delen) ofwel je maakt een andere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

CH4OS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:10:
@Wish Ik heb mijn post intussen even aangepast, wellicht is dat wat duidelijker.
Het is wel duidelijker, maar mijn vraag blijft hetzelfde. Waar staat dat men een vergelijkbaar product moet leveren?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Timba- schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:12:
je hebt voor 650 een 1080ti van gigabyte windforce dus waaorm zou je hier zo moeilijk over doen, laat ze die kaarten van hun lekker ergens stoppen.
Wellicht omdat de looks niet passen in de kast? :) Om gelijk dan maar te zeggen dat ze eea 'lekker ergens kunnen stoppen' is ook wel wat kort door de bocht. Azerty doet ook maar wat ze kunnen op het moment, het is niet dat Azerty tegenwerkt of zo.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:05
[...]
Strict genomen heb je een overeenkomst ter waarde van €595,- voor een (1) GPU. Aanvankelijk zou je een GTX 1080 krijgen, maar die is momenteel niet meer leverbaar. Alternatieven (en de bewuste kaart zelf) zijn intussen duurder geworden, op een RTX 2070 na. Azerty kan dus geen GTX 1080 als alternatief aanbieden, tenzij je bijbetaald en de overeenkomst dus aanpast. Of de RTX 2070 accepteren voor dat bedrag.
Strikt genomen creëer je een broodje aap. De leveringstermijn uit de leveringsvoorwaarden is nog niet verstreken, dus je verhaal gaat nog niet op.
https://azerty.nl/algemen...en#levering-en-uitvoering
Wij streven er uiteraard naar altijd uiterlijk op het afgesproken tijdstip te leveren. Dit gebeurt zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een kortere of langere leveringstermijn is afgesproken. Mocht er toch te laat worden geleverd, en er is geen sprake van overmacht, dan heeft u als koper - wanneer is afgesproken dat u tegelijk bij levering zou betalen - het recht de betaling uit te stellen tot er wel is geleverd. Als u dat wilt kunt u bij te late levering de koopovereenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden, behalve wanneer de ernst van de overschrijding van de leveringstermijn dit niet rechtvaardigt.
Tot die tijd is het wachten, bijbetalen, of annuleren zoals Wish al aangaf.

[ Voor 25% gewijzigd door PROnline op 08-11-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PROnline schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:13:
Strikt genomen creëer je een broodje aap. De leveringstermijn uit de leveringsvoorwaarden is nog niet verstreken, dus je verhaal gaat nog niet op.
https://azerty.nl/algemen...en#levering-en-uitvoering

[...]

Tot die tijd is het wachten, bijbetalen, of annuleren zoals Wish al aangaf.
Dat gaat niet over dat je uiterlijk met 30 dagen geleverd krijgt, maar dat je met uiterlijk 30 dagen wat van Azerty hoort over de leverstatus indien er vertraging oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-07 21:28
[...]
Alternatieven (en de bewuste kaart zelf) zijn intussen duurder geworden, op een RTX 2070 na. Azerty kan dus geen GTX 1080 als alternatief aanbieden, tenzij je bijbetaald en de overeenkomst dus aanpast.
Nee, dat klopt niet. Azerty -moet- je een vergelijkbaar product aanbieden, of dat intussen duurder geworden is of niet is het probleem van Azerty.

De vraag is van wettelijk advies veranderd naar: wat is beter, een low spec gigabyte 2070 of de door mij eerder uitgezochte 1080.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Znorkus schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:15:
Nee, dat klopt niet. Azerty -moet- je een vergelijkbaar product aanbieden, of dat intussen duurder geworden is of niet is het probleem van Azerty.
Naar mijn weten is er niets veranderd in de wetgeving, anders zou ik hierover graag een wetsartikel zien. Vooralsnog zeggen we gewoon hetzelfde, met uitzondering van dat Azerty er niet verlies op hoeft te maken. Kijk maar goed rond in het forum, dit is niet het eerste topic over dit onderwerp. En niet vergeten, Azerty heeft een alternatief geboden, zonder dat TS heeft hoeven bijbetalen, die RTX 2070. Die is - in eerste instantie - geweigerd, andere alternatieven zorgen dan ervoor dat de prijs wel kan varieren; de alternatieven die geen verandering in prijs hadden, zijn immers geweigerd.
De vraag is van wettelijk advies veranderd naar: wat is beter, een low spec gigabyte 2070 of de door mij eerder uitgezochte 1080.
De reviews laten zien dat de GTX 1080 en de RTX 2070 vergelijkbare producten zijn, waarbij de RTX 2070 meer toekomstperspectief heeft. Dus ja, de RTX 2070 is een prima alternatief voor een GTX 1080.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
CH4OS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:12:
[...]
Wellicht omdat de looks niet passen in de kast? :) Om gelijk dan maar te zeggen dat ze eea 'lekker ergens kunnen stoppen' is ook wel wat kort door de bocht. Azerty doet ook maar wat ze kunnen op het moment, het is niet dat Azerty tegenwerkt of zo.
Ik was vergeten dat er ook mensen zijn die looks van een computer belangrijker vinden dan de prestaties haha. Geeft niet, ieder zn ding :)

Maargoed ik heb laatst ongeveer hetzelfde gehad met een 1080ti aorus bij alternate. gekocht voor 680 maar bleek defect. Toen waren ze uitverkocht en wouden ze me de windforce voor 720 euro aansmeren haha. Kheb hoog en laag gesprongen voor een msi gaming x (die gelijkwaardig is aan de aorus maar bij hun voor een veel te hoog bedrag stond op dat moment) maar ze gaan je gewoon op geen enkele manier tegemoet komen.

Ik snap overigens niet wat je bedoeld met "ze doen wat ze kunnen". Ze kunnen je gewoon een gelijkwaardige kaart opsturen zonder moeilijk te doen. Maar dat doen ze niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Timba- op 08-11-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
Niet een antwoord op je vraag, maar voor zo'n bedrag waarom geen 1080TI van V&A halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
En deze Windforce van Gigabyte, waarom zijn deze zoveel goedkoper als alle andere RTX 2070.
Dit moet toch ergens in zitten, ik kan het helaas niet vinden.

Heb zelfs even wat kaarten vergeleken qua specs, maar zie geen verschil (behalve de Asus XC edition dan).
https://tweakers.net/pric...;1256769;1256305;1256301/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je hebt een overeenkomst met Azerty, niet met de Tweakers Pricewatch, dus ik zou niet in de Pricewatch kijken voor alternatieven.
Timba- schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:18:
Ik snap overigens niet wat je bedoeld met "ze doen wat ze kunnen". Ze kunnen je gewoon een gelijkwaardige kaart opsturen zonder moeilijk te doen. Maar dat doen ze niet.
Omdat die optie wel door ze geboden is, maar door de TS afgewezen is, staat gewoon in de openingspost hoor...
Ze kon me een alternatief aanbieden welke wel voorradig was (namelijk een RTX 2070).
Echter wil ik een GTX 1080 en geen RTX 2070.

[ Voor 71% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Klevertje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:21:
En deze Windforce van Gigabyte, waarom zijn deze zoveel goedkoper als alle andere RTX 2070.
Dit moet toch ergens in zitten, ik kan het helaas niet vinden.

Heb zelfs even wat kaarten vergeleken qua specs, maar zie geen verschil (behalve de Asus XC edition dan).
https://tweakers.net/pric...;1256769;1256305;1256301/
Windforce is gewoon het budget model van gigabyte, die staan bijna altijd onderaan de prijslijst. Zijn verder best prima kaarten, een vriend van me heeft er laatst eentje gekocht en het geluidsnivaeu is hartstikke acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
CH4OS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:22:
Je hebt een overeenkomst met Azerty, niet met de Tweakers Pricewatch, dus ik zou niet in de Pricewatch kijken voor alternatieven.
Een overeenkomst met azerty die zich aan alle kanten heeft ingedekt bij hun algemene voorwaarden waar ts een vinkje bij heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:05
CH4OS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:15:
[...]
Dat gaat niet over dat je uiterlijk met 30 dagen geleverd krijgt, maar dat je met uiterlijk 30 dagen wat van Azerty hoort over de leverstatus indien er vertraging oploopt.
Crap, ga ik zelf de verkeerde stuk quoten van azerty. Maar artikel 1 meldt ook 30 dagen.
Dus tot die 30 dagen verstreken zijn, is het onderhandelen.

En gezien de marges op dit soort spullen sturen ze 't liefste aan op ontbinding. of een ander productie in dezelfde (actuele) prijsklasse. Één of twee tientjes verschil kan je nog wel doen als webwinkel. Maar dan is de meeste marge al vergeven. Ik kan ze geen ongelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
CH4OS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:22:
[...]
Omdat die optie wel door ze geboden is, maar door de TS afgewezen is, staat gewoon in de openingspost hoor...
[...]
een 2070 is niet gelijkwaardig aan een 1080, en dan hebben we het nog niet eens over welke aftermarket koeler daar op zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Timba- op 08-11-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Timba- schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:25:
Een 2070 is niet gelijkwaardig aan een 1080
Zie niet waarom niet. Bekijk de reviews/prestaties maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
CH4OS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:25:
[...]
Zie niet waarom niet. Bekijk de reviews maar eens.
Er staat niet welke 2070 dat is, en ts had een high end 1080 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Timba- schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:26:
Er staat niet welke 2070 dat is, en ts had een high end 1080 besteld.
Dan nog? Wellicht heeft de medewerker dat wel gedaan naar TS, maar de TS dat hier niet aangegeven (aangezien hij geen RTX 2070 wil(de))?

En zo niet, dan kan je toch doorvragen welke zij dan exact in gedachten hebben/hadden om op te sturen, zodat je zelf kan kijken en vergelijken? Maar kan vast verklappen dat het verschil nooit een gaat zijn van dag en nacht.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
CH4OS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:27:
[...]
Dan nog? Wellicht heeft de medewerker dat wel gedaan, maar de TS dat hier niet aangegeven? En zo niet, kan je toch doorvragen welke zij dan exact in gedachten hebben/hadden om op te sturen? :?
Ik heb alle kaarten doorgegeven maar zal het hier nogmaals doen:
Besteld: https://tweakers.net/pric...tw-gaming-acx-30-8gb.html
Voorstel van Azerty: https://azerty.nl/product...s.net&utm_medium=referral

Is deze windforce zo luid? Zoals ik kan opmaken uit de vorige reacties.

EDIT: Ik heb het aanbod niet afgewezen, maar netjes aangegeven dat ik eerst wat onderzoek wou doen naar de videokaart en er later op terug kwam (met de gedachten ook even een topic aan te maken).

[ Voor 11% gewijzigd door Klevertje op 08-11-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@CH4OS Nou ik wil dus wel stellen dat een 2070 windforce niet gelijkwaardig is aan die evga. Maargoed prima als jij dat wel denkt.

@Klevertje Nee een windforce is niet extreem luid. Het is een "goed" budgetmodel. Dus verwacht er geen wonderen van. Maar je moet er geen 595 euro voor betalen als het 1080ti broertje bij een andere site 55 euro duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
Timba- schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:32:
@CH4OS Nou ik wil dus wel stellen dat een 2070 windforce niet gelijkwaardig is aan die evga. Maargoed prima als jij dat wel denkt.

@Klevertje Nee een windforce is niet extreem luid. Het is een "goed" budgetmodel. Dus verwacht er geen wonderen van. Maar je moet er geen 595 euro voor betalen als het 1080ti broertje bij een andere site 55 euro duurder is.
Nou hij staat geprijsd voor €529,- en heb zelfs € 595,- betaald voor de EVGA.
Ik heb niets gehoord of ik het overige bedrag terug krijg (waar ik wel vanuit mag gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Klevertje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:30:
Is deze windforce zo luid? Zoals ik kan opmaken uit de vorige reacties.
In de review van hardware.info maakt het geluid niet veel uit, alleen voor een Asus-model.

Als je akkoord gaat met de RTX 2070, zou ik dan wel wat terugvragen, aangezien de kaart wat goedkoper is dan wat je betaald hebt.
Timba- schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:32:
Het gaat om wat je krijgt en wat het presteert. Dat EVGA er vooral dingen omheen erbij doet, doet er imo niets aan af; je koopt immers de videokaart.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:28
Klevertje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:08:
[...]

Wat zouden jullie doen?
595 vs 529.. als je wat geld terug krijgt. zeker doen!

(Je kan de kaart ook gewoon een beetje overclocken hoor O-) )

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
iCore schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:36:
[...]

595 vs 529.. als je wat geld terug krijgt. zeker doen!

(Je kan de kaart ook gewoon een beetje overclocken hoor O-) )
Echter geef Timba het volgende aan:

De reacties brengen mij nog meer in twijfel. HELP wat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
[...]
Het gaat om wat je krijgt en wat het presteert. Dat EVGA er vooral dingen omheen erbij doet, doet er imo niets aan af; je koopt immers de videokaart.
[/quote]

Mja als je vanuit die logica redeneert moet je ook niet zeuren als je eigenlijk een ferrari hebt besteld maar een fiat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Klevertje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:38:
Als je het verschil in prijs ook terug krijgt (en dus 70 euro terug krijgt), zou ik de RTX 2070 accepteren.
Timba- schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:39:
Mja als je vanuit die logica redeneert moet je ook niet zeuren als je eigenlijk een ferrari hebt besteld maar een fiat krijgt.
Ja, want laten we het weer naar extremen trekken. 8)7 Snap dat nooit, waarom men op Tweakers dingen gelijk maar naar het extreme moeten trekken. Je bent daar dus niet de enige in. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Klevertje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:38:
[...]

Echter geef Timba het volgende aan:

Mja ook al zou je die windforce 2070 kiezen zou je geld terugkrijgen en dus gewoon betalen waar die kaart voor staat.

Onderzoek gewoon zelf wat je nou precies wilt. Ik weet dat niet, ik geef bijvoorbeeld niks om looks en jij wel. Haal gewoon je 595 euro terug en koop dan de kaart die jij wilt. De strijd om dat inruilen enzo is toch al gestreden en inmiddels irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
CH4OS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:40:
[...]
Als je het verschil in prijs ook terug krijgt (en dus 70 euro terug krijgt), zou ik de RTX 2070 accepteren.
En anders de koop ontbinden en dan opnieuw bestellen dus.
Wat mij altijd deze 70 euro terug geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:04
Sinds wanneer zijn 1080's zo duur?
Voor 600 euro heb je een 2e hands 1080ti... En zelfs voor minder een nieuwe Vega 64. Behalve als je een gsync monitor hebt is dat ook nog een betere deal.

Snap niet waarom je op dit moment nog 600 euro zou spenderen aan een 2 jaar oude 1080.

[ Voor 23% gewijzigd door DoubleYouPee op 08-11-2018 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Klevertje Volgens de wet:

Titel 1. Koop en ruil
Afdeling 2. Verplichtingen van de verkoper
Artikel 9

4.
Bij een consumentenkoop levert de verkoper de zaken onverwijld en in ieder geval binnen dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst af. De partijen kunnen een andere termijn overeenkomen. Op de termijn van dertig dagen is Verordening (EEG, Euratom) nr. 1182/71 (PbEG L 124) van de Raad van 3 juni 1971 houdende vaststelling van de regels die van toepassing zijn op termijnen, data en aanvangs- en vervaltijden van overeenkomstige toepassing.

! : Je hebt een X bedrag betaald en er is nog geen levering bekend. De shop kan je andere opties aanbieden of jij kunt de koop ongedaan maken dmv je herroepingsrecht(zonder opgaaf van reden), dan wel de bestelling annuleren. Bedrag X dient aan jou te worden voldaan op dezelfde wijze als jij hebt betaald. Dus geen shoptegoed of dergelijke. je bent verder vrij om dit bedrag elders uit te geven, of een nieuwe overeenkomst te sluiten voor een nieuw product bij Azerty.

Succes

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 08-11-2018 16:44 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
Oke duidelijk, voor mij kan er een slotje op en ga ik eerst nog ff rustig kijken wat ik exact wil.
Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Klevertje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:42:
Oke duidelijk, voor mij kan er een slotje op en ga ik eerst nog ff rustig kijken wat ik exact wil.
Bedankt voor jullie hulp.
joe, no problemo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met de techniek te maken, vragen over aankoop en rechtn horen in Shopping Forum.

Move VB -> SF

Verder worden 'opgeloste' topics niet gesloten, alleen kansloze. Dat is hier vooralsnog niet aan de orde.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1