Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Google Scholar] IP blocked?

Pagina: 1
Acties:

• rockz0r
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:53
Beste Tweakers!

Ik ben bezig met een verslag te schrijven waarbij ik artikelen van wetenschappelijke tijdschriften (journals) moet gebruiken. Van thuis uit (studentenhuis) wil ik google scholar bereiken via de hoge school proxy. Helaas krijg ik dit bericht (zie foto). Hoe kan ik dit oplossen?
https://imgur.com/a/y2ZTkK0
Alvast bedankt!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ander IP-adres nemen.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:31
Vanwaar de nood om via de school proxy te gaan? Google Scholar is toch van overal bereikbaar?

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Wifi hotspot vanaf je gsm gebruiken.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

MrSenne schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:42:
Vanwaar de nood om via de school proxy te gaan? Google Scholar is toch van overal bereikbaar?
Dan kan je amper daadwerkelijk de artikelen inhoudelijk inzien, omdat je er geen abonnement voor hebt, en veel wetenschappelijke publicaties niet zomaar gratis zijn. Middels de koppeling via een school log je indirect in met hun abonnement en kan je veel publicaties wèl zien. Maakt echt een wereld van verschil.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• LightPhoenix
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:13

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Waarschijnlijk om direct gebruik te kunnen maken van de abonnementen op de journals en zo niet te hoeven betalen voor elk artikel.

Hoe werkt de proxy van je hogeschool precies? Moet je inloggen met je account op de pagina van de bibliotheek, is het een VPN achtige constructie, andere opties....?

@MrSenne heeft natuurlijk gelijk dat Google Scholar gewoon publiek is. Kun je niet eerst zoeken welke artikelen je zou willen lezen en deze dan direct via de proxy van de website van de Journal plukken?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• rockz0r
Dat gaat niet zo makkelijk sinds ik met 10 andere internet deel hehe.
Google Scholar is inderdaad overal bereikbaar. Maar helaas zijn de meeste artikelen niet gratis en moet je ervoor betalen. Meeste hogescholen en universiteiten kopen databases van wetenschappelijke artikelen en maken het zo toegankelijk voor studenten. De artikels die ik zoek zijn helaas niet gratis :(
LightPhoenix schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:54:
[...]

Hoe werkt de proxy van je hogeschool precies? Moet je inloggen met je account op de pagina van de bibliotheek, is het een VPN achtige constructie, andere opties....?
Ik ga naar de digitale database van bibliotheek, dan staat er een heel rij van websites (bijv. emerald, SAGE, Lynda etc) en er tussen staat Google Scholar. Ik klik erop en word ik verwezen naar een login pagina van school (dus je studenten nummer + wachtwoord). Studentennummer en wachtwoord invullen en zo kom ik via een proxy op mijn school google scholar. In de webadress van google scholar staat proxy, dus vandaar dat ik deze term gebruik.

• LightPhoenix
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:13

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

rockz0r schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:13:
[Ik ga naar de digitale database van bibliotheek, dan staat er een heel rij van websites (bijv. emerald, SAGE, Lynda etc) en er tussen staat Google Scholar. Ik klik erop en word ik verwezen naar een login pagina van school (dus je studenten nummer + wachtwoord). Studentennummer en wachtwoord invullen en zo kom ik via een proxy op mijn school google scholar. In de webadress van google scholar staat proxy, dus vandaar dat ik deze term gebruik.
Oke, maar dan gaat het dus om problemen bij de hogeschool en niet jouw persoonlijke IP. Anders zou je ook de melding moeten krijgen wanneer je zonder proxy naar Google Scholar surft. En je kunt niet een ander webadres (dat van het artikel wat je zonder proxy ook kan vinden) in de plaats van google scholar plakken? Zodat je direct naar de site van het Journal gaat?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:14

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Informeer je Systeembeheerder(s).
Maar ze kunnen waarschijnlijk weinig doen, misschien heeft een van je collega studenten zich misdragen.
Maar kan ook onkunde zijn van een medestudent wiens laptop niet helemaal fris is.

Ik zoek dan meestal een web-based proxy.
Zo iets als (Eerst google result) https://kproxy.com/

De kans daar is echter ook dat je dezelfde error krijgt omdat mensen deze misbruiken dus soms moet je er een paar proberen.

Google search URL:
https://www.google.nl/sea.....0.1.56....0.k_JKh5zlHuY

PS: De IP is overigens waarschijnlijk die van de proxy, iederen in jouw netwerk die die proxy gebruikt komt aan bij google met dat IP. Zodoende kan 1 iemand het voor de hele school verzieken.

[Voor 11% gewijzigd door MrMonkE op 08-11-2018 16:24]

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• rockz0r
LightPhoenix schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:17:
[...]

Oke, maar dan gaat het dus om problemen bij de hogeschool en niet jouw persoonlijke IP. Anders zou je ook de melding moeten krijgen wanneer je zonder proxy naar Google Scholar surft. En je kunt niet een ander webadres (dat van het artikel wat je zonder proxy ook kan vinden) in de plaats van google scholar plakken? Zodat je direct naar de site van het Journal gaat?
Helaas kan ik link niet snel even plakken en go. Maar nog moet ik nog artikelen vinden. Zo te zien ligt het aan school...
MrMonkE schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:22:
Informeer je Systeembeheerder(s).
Maar ze kunnen waarschijnlijk weinig doen, misschien heeft een van je collega studenten zich misdragen.
Maar kan ook onkunde zijn van een medestudent wiens laptop niet helemaal fris is.

Ik zoek dan meestal een web-based proxy.
Zo iets als (Eerst google result) https://kproxy.com/

De kans daar is echter ook dat je dezelfde error krijgt omdat mensen deze misbruiken dus soms moet je er een paar proberen.

Google search URL:
https://www.google.nl/sea.....0.1.56....0.k_JKh5zlHuY

PS: De IP is overigens waarschijnlijk die van de proxy, iederen in jouw netwerk die die proxy gebruikt komt aan bij google met dat IP. Zodoende kan 1 iemand het voor de hele school verzieken.
Goeie tip, helaas werkte die ook niet.

All in all, zoals LightPhoenix zei, het ligt aan de school. Ik heb via mijn mobiel(4g), huisgenoot mobiel (4g) en een vriendin laptop (op afstand, dus ook ander internet netwerk) geprobeerd om op Google Scholar te komen en kreeg zelfde melding. Ik zal een emailtje naar school moeten sturen. Bedankt voor de hulp! Als er nog tips zijn, hoor ik graag :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True