Toon posts:

Boeken over crypto/geld/economie

Pagina: 1
Acties:

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-04-2022
In m'n enthousiasme heb ik Mastering Bitcoin van Andreas Antonopoulos gekocht. Wat ik niet voorzien had, was dat het boek hoofdzakelijk voor software developers is. Ik ben niet compleet debiel, maar dit gaat redelijk ver boven mijn pet. Waar ik naar op zoek ben is een boek dat de rol van bitcoin/crypto plaatst binnen het kader van de huidige economie en de rol van geld.

Heeft iemand goede ervaringen met specifieke boeken? Ik hoorde dat dat Andreas' andere boek (Internet of Money) weer iets aan de simpele kant is (echt voor de absolute beginner), dus ik zoek naar iets in het midden.

Edit: Overigens ben ik ook geïnteresseerd in boeken die het thema economie/geld behandelen zónder het in een crypto-context te plaatsen. Andere bronnen (artikelen, podcasts, videos, etc.) zijn natuurlijk ook van harte welkom.

[Voor 6% gewijzigd door DW23 op 08-11-2018 15:08]

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-01 10:27
"De Wereld van Cybersecurity en Cybercrime" van Rian van Rijbroek en Willem Vermeend schijnt een goede te zijn ;-)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:11
De blog van Nick Szabo is aan te raden: http://unenumerated.blogspot.com/. Zelf helaas nog veel te weinig van gelezen, maar wordt vaak genoemd als uitstekend leesmateriaal over geld en economie.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Fake van "Rich dad" Robert Kyosaki.

[Voor 40% gewijzigd door 3x3 op 08-11-2018 15:43]

| live and give like no one else |

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:56
Cryptoassets The Innovative Investor's Guide to Bitcoin and Beyond

Vond ik een leuk boek, maar moet 't nog wel uitlezen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:11

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15

Qwerty-273

Meukposter

"The Theory of Money and Credit" Ludwig von Mises
"Capital and Interest" Eugen Böhm von Bawerk
"Mastering Monero: The future of private transactions"

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-01 09:44

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

The Bitcoin Standard van Ammous

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee