Hi,
Wat hebben we nu:
wij hebben een winkel met 8 werknemers en momenteel 2 pc's (ca 5 jaar oud - wel geüpgraded met SSD's).
Op beide pc's (met Windows 10 Home) heeft iedere werknemer een eigen profiel staan.
De meest gebruikte programma's zijn:
- Webbrowser (Chrome en/of Firefox)
- MS Office 365
- Photoshop Elements
- Microsoft Remote Desktop (om verbinding te maken met de POS software)
Verder hebben de werknemers toegang tot een NAS via VPN.
En hebben wij 4 netwerkprinters (A4 printer, bon printer, 2x labelprinter)
Deze computers zijn aangesloten op een router welke is aangesloten op een glasvezelmodem (150 Mbit up/down)
Nu gaan we binnenkort verbouwen en moeten er meer werkplekken gaan komen.
Waarschijnlijk gaan we dan naar ca 5 pc's.
Hoe kan ik het beste het netwerk op gaan zetten.
Het meest ideale zou zijn als er ergens een centrale computer (kan ook een externe server zijn) is waar men dan op ik kan loggen en waar hun profiel is opgeslagen. Zodat als er software geüpdatet moet worden e.d. je dit maar 1x per profiel zou hoeven te doen.
Alleen weer ik niet goed waar ik moet beginnen.
Wat heb ik hiervoor nodig?
Het lijkt me dat ik met Windows Server 2012 nodig zal hebben ...
En is het straks mogelijk als 1 werknemer in Photoshop zit een 2e medewerker hier in zijn eigen profiel ook mee aan de gang kan ...
Wie kan me een beetje omweg helpen?
Wat hebben we nu:
wij hebben een winkel met 8 werknemers en momenteel 2 pc's (ca 5 jaar oud - wel geüpgraded met SSD's).
Op beide pc's (met Windows 10 Home) heeft iedere werknemer een eigen profiel staan.
De meest gebruikte programma's zijn:
- Webbrowser (Chrome en/of Firefox)
- MS Office 365
- Photoshop Elements
- Microsoft Remote Desktop (om verbinding te maken met de POS software)
Verder hebben de werknemers toegang tot een NAS via VPN.
En hebben wij 4 netwerkprinters (A4 printer, bon printer, 2x labelprinter)
Deze computers zijn aangesloten op een router welke is aangesloten op een glasvezelmodem (150 Mbit up/down)
Nu gaan we binnenkort verbouwen en moeten er meer werkplekken gaan komen.
Waarschijnlijk gaan we dan naar ca 5 pc's.
Hoe kan ik het beste het netwerk op gaan zetten.
Het meest ideale zou zijn als er ergens een centrale computer (kan ook een externe server zijn) is waar men dan op ik kan loggen en waar hun profiel is opgeslagen. Zodat als er software geüpdatet moet worden e.d. je dit maar 1x per profiel zou hoeven te doen.
Alleen weer ik niet goed waar ik moet beginnen.
Wat heb ik hiervoor nodig?
Het lijkt me dat ik met Windows Server 2012 nodig zal hebben ...
En is het straks mogelijk als 1 werknemer in Photoshop zit een 2e medewerker hier in zijn eigen profiel ook mee aan de gang kan ...
Wie kan me een beetje omweg helpen?