Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• michaelbar
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02-06 15:44
Beste,

Sinds 2 dagen hebben we op eens een vreemd issue.

Een paar non-domain joined Mac Outlook clients kunnen niet meer verbinden aan onze Exchange server, die krijgen een fout melding: 17884

Men kan wel inloggen via de OWA, maar krijgen een vreemde melding te zien als ze een mail proberen te verwijderen:

Ook was er een melding van een non-domain joined Windows Outlook client die een aanmeld scherm constant kreeg, maar na een VPN verbinding leek dit weer voorbij, wat mij doet denken dat deze op een andere manier communiceert met Exchange dan de andere clients.

In de event log viewer van Windows zien we sinds 6 november het volgende:
Windows Logs -> Application:
Error: Outlook Web App couldn't connect Exchange Web Services due to a configuration error. Response code = "503".

Ik vermoed dat Exchange Web Service (EWS) hier dus de oorzaak van is. EWS is een virtuele map in IIS, die standaard met Exchange mee geleverd wordt. Deze map lijkt het te doen, ook kan ik er naar browsen, maar dan kom ik naar een inlog scherm waarop ik niet kan inloggen (geen rechten met een 403).

Ik vermoed dus dat het herstarten van de server in dit geval de oplossing zal zijn, want het blijft allemaal heel vaag, maar misschien heeft iemand dit al eens mee gemaakt, of weet iemand andere raad.

Mocht je me kunnen helpen, dan ben ik hartelijk dankbaar.

Dank u wel.

Met vriendelijke groeten,

Michael Barton

• michaelbar
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02-06 15:44
Beste allen,

Het euvel is misschien opgelost.

Heb het aan de hand van de info in deze pagina gedaan: https://support.microsoft...users-in-a-mixed-exchange

Ik heb die info gevonden door te googlen naar "event 108 503 owa" en daarna de eerste link te raadplegen.

Alsnog bedankt allemaal.

Met vriendelijke groeten,

Michael Barton

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True