Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GTX 970 SLI

Pagina: 1
Acties:

• QErikNL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13-06 21:30
Ik ben aan het nadenken om een 2e 970 erbij te prikken zodat ik in ieder geval een jaar, misschien wel 2, vooruit kan met mijn huidige setup:

i7 4790k
8gb 1866mhz
Asus GTX 970 oc

Ik heb gister een nieuw setje geheugen erbij besteld omdat ik te weinig geheugen had tijdens andere werkzaamheden (Unity). Nu ik toch deze investering heb gedaan, al is het niet vreselijk hoog, ben ik nu toch gaan kijken naar 2e hands 970's, die nu voor 110 - 130 euro gaan. Het is een aantrekkelijke kleine investering om de levensduur van de pc toch wat te verlengen. Zeker ook als je naar de huidige prijzen van nieuwe kaarten kijkt, en de 4790k nog steeds een leuke processor is.

Toen ik mijn pc bouwde 4 jaar terug werkte ik op een 1080p monitor. Die is dit jaar vervangen door een 3440 x 1440p monitor. Ik kan, verbazingwekkend genoeg, veel ook nieuwere, zwaardere titels draaiende krijgen op deze resolutie met 30fps zonder dat er low settings erbij komen kijken. Nu dacht ik, als ik dit nog een jaar, misschien 2 wil volhouden is het misschien toch een goed idee om die 2e kaart erbij te prikken om te waarborgen dat de titels die komen ook goed speelbaar zijn op deze resolutie, en wellicht ook met betere framerate.

Nu heb ik ook dit jaar mijn voeding moeten vervangen omdat de oude kuren begon te geven. Ik had destijds rekening gehouden met een eventuele SLI setup in de toekomst en er een 750Watt voeding in geplaatst. Nu zit er een 550Watt gold voeding van Corsair in omdat ik toch dacht, die SLI setup gaat niet komen :X.

Online lees is gemixte verhalen: de één zegt dat een 750Watt voeding voor 970 SLI minimaal is (lijkt mij overdreven), de ander zegt 650. Ook ben ik berichten tegengekomen van mensen met een 520Watt voeding en geen problemen.

Denken jullie dat een SLI 970 setup het nog waard is in, laten we voor het gemak vast zeggen, 2019? Of toch gaan kijken volgend jaar naar een upgrade in de 20xx serie of RX 6xx? En denken jullie dat een 550Watt voeding een SLI setup überhaupt gaat trekken?

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
Om eerlijk te zeggen niet,je zit aan het geheugen limiet van de kaart(die blijft 4gb,nou ja 3,5gb snel geheugen),

Verder geeft sli nogal eens problemen en geeft ook lang niet altijd een voordeel als dat niet goed ondersteund word door de game.

je kan dan beter kiezen voor 1 snelle kaart,die heeft altijd voordeel en geen geknoei met sli profiles en ondersteuning

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16-06 09:56

iCore

Dat is mijn uitspraak.

SLI zorgt er soms juist voor slechtere performance, en het zorgt tuurlijk voor een stroomverbruik

waarom verkoop je je 970 niet, en koop je een 980(ti)? of een 1060 6GB

[Voor 15% gewijzigd door iCore op 08-11-2018 11:52]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• QErikNL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13-06 21:30
freaky35 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:44:
Om eerlijk te zeggen niet,je zit aan het geheugen limiet van de kaart(die blijft 4gb,nou ja 3,5gb snel geheugen),

Verder geeft sli nogal eens problemen en geeft ook lang niet altijd een voordeel als dat niet goed ondersteund word door de game.

je kan dan beter kiezen voor 1 snelle kaart,die heeft altijd voordeel en geen geknoei met sli profiles en ondersteuning
iCore schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:51:
SLI zorgt er soms juist voor slechtere performance, en het zorgt tuurlijk voor een stroomverbruik

waarom verkoop je je 970 niet, en koop je een 980(ti)? of een 1060 6GB
Beide opties (980(ti) / 1060) zijn trager, mits de game natuurlijk SLI ondersteund. De 970 scaled relatief erg goed, en hogere resoluties scalen vaak ook wat beter dan 1080p. Het enige argument is dan videogeheugen, maar 4gb is over het algemeen nog voldoende.
Dus als het een enkele nieuwe kaart wordt, dan wordt het over een jaartje upgraden naar de nieuwe generatie Nvidia of AMD, eventueel gepaard met een nieuwe PC :).

Edit: verkopen is misschien zo gek nog niet...

[Voor 28% gewijzigd door QErikNL op 08-11-2018 12:42]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Mwa, ik zou nog eens drie keer nadenken voor je overstapt op SLI. Je noemt hier 2 jaar, maar je ziet juist een tendens dat SLI steeds minder wordt ondersteund. Het is gewoon niet geworden wat men er van had verwacht.

Welke PSU heb je precies? Want een, pak en beet 550x heeft maar 1 6+2 PEG kabel. Dan wordt twee videokaarten aansluiten lastig. En voor je verloopjes gaat roepen, don't go down that road.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:09
Welk moederbord heb je? Niet elk Z87/97 bord, want die heb je met een K cpu neem ik aan, ondersteunt SLI.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True