Samsung cloud stuurt wijziging voorwaarden na datum.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarco5000
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 09:48
(jarig!)
Ik kreeg vandaag ( 8 nov ) een mail in mijn inbox van Samsung met een aanpassing van hun voorwaarden. Het gaat erom dat ze nu het recht willen hebben om backups na 12 maanden te verwijderen.

Nu het gedeelte waar mijn vraag over gaat:
Door onze services te gebruiken na de datum waarop de gewijzigde Servicevoorwaarden ingaan, wordt u geacht akkoord te zijn gegaan met de gewijzigde Servicevoorwaarden. Let op: als u niet akkoord gaat met de gewijzigde Servicevoorwaarden, kan uw gebruik van de services worden beperkt of opgeschort.

■ Ingangsdatum van de gewijzigde Servicevoorwaarden: 27 oktober 2018
Ze sturen dus vandaag dat als ik na 1,5 week in het verleden hun services nog gebruik dat ik dan verplicht akkoord ben. Op deze manier heb ik toch geen kans om niet akkoord te gaan.

Is dit allemaal zo maar toegelaten? Zijn er geen wetten/instanties oid. die dit zouden moeten voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

jarco5000 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:24:
Ik kreeg vandaag ( 8 nov ) een mail in mijn inbox van Samsung met een aanpassing van hun voorwaarden. Het gaat erom dat ze nu het recht willen hebben om backups na 12 maanden te verwijderen.

Nu het gedeelte waar mijn vraag over gaat:

[...]

Ze sturen dus vandaag dat als ik na 1,5 week in het verleden hun services nog gebruik dat ik dan verplicht akkoord ben. Op deze manier heb ik toch geen kans om niet akkoord te gaan.

Is dit allemaal zo maar toegelaten? Zijn er geen wetten/instanties oid. die dit zouden moeten voorkomen?
Nee dit mag niet want je kan niet akkoord gaan met voorwaarden die je nog niet kende.

Maar goed, stel ze sturen een nieuwe mail dat de voorwaarden over 14 dagen veranderen, wat ga je dan doen? Als het verwijderen van de backups het enige is dan zie ik niet zo'n probleem, tenzij(!) ze al backups verwijderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:27
emnich schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:34:
tenzij(!) ze al backups verwijderd hebben.
Neuh, staan nog backups uit 2014 hier van een telefoon die ik al jaren niet meer gebruik.

Dus je hebt nu een jaar om weer eens een backup te maken, heel spannend is het allemaal niet.

Zelfs al zou het niet mogen, wat is het resultaat in beide gevallen?; dat je de dienst kan opzeggen (duh, standaard versie is een gratis dienst :P). Verwijder al je data en stop met het gebruiken van de Samsung Cloud - problem solved?