• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:23
Hi,

In mijn nieuwe huis hangt een ICY thermostaat en ik irriteer me mateloos aan het apparaat.
Ik vind het erg fijn dat ik de thermostaat via mijn telefoon kan bedienen maar het werkt allemaal traag en naar mijn idee zijn de opties erg beperkt.

Nu heb ik me een beetje ingelezen in de NEST thermostaat en daar is blijkbaar ook lang niet iedereen enthousiast over (vooral het "slimme" gedeelte wordt door veel mensen afgeschreven als waardeloos). Nu zoek ik eigenlijk een thermostaat waar ik:
- Een programma (of 2 programma's?) kan instellen
- Via mijn telefoon kan bedienen
- Geschikt is voor toekomstige home automation

Idealiter kan ik een programma instellen voor een week dat ik weg ben in het weekend, en een programma voor als ik wel in het weekend er ben. Daarnaast moet ik natuurlijk gewoon in staat zijn om het programma uit te schakelen en gewoon een constante temperatuur in te stellen (zonder het hele programma te verwijderen).

Is de NEST thermostaat de juiste keuze voor dergelijke wensen of ben ik beter af met een andere thermostaat?

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-01 17:30
Volgens mij kunnen bijna alle slimme thermostaten dat wel zo'n beetje. Integratie met diverse domotica wordt vaak het onderscheid in gemaakt. Check eens: Slimme thermostaten: welke kiezen? ervaringen?

Heb zelf een tado welke ik geïntegreerd heb met Apple HomeKit en werkt op basis van o.a. geofence en motion detection. Het belangrijkste van zo'n thermostaat is, vind ik, dat je er geen omkijken naar hebt wanneer je hem naar je wensen hebt ingesteld.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-02 12:47

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Heb zelf al een tijd lang een nest. geen problemen mee. doet wat hij moet doen. al ben ik een 1 persoon huishouden :P verder makkelijk te bedienen via app en werkt snel. mooie is dat hij kan zien dat je afwezig bent waardoor je kachel niet onnodig aan staat.

wat dat betreft gaat hij bij mij door de weeks om 6 uur naar 20,5 en om 22:30 weer naar 16. overdag als ik weg ben staat hij op away op 16 graden. in het weekend gaat hij later aan.

[Voor 26% gewijzigd door Hubert op 08-11-2018 09:38]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee