Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Tweakblogs kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:47

qless

...vraag maar...

Topicstarter
Als ik via Safari naar tweakblogs ga krijg ik op tweakblogs:
code:
1
2
3
Inloggen

Login door in te loggen op Tweakers.

En op tweakers dan:
code:
1
Je bent al ingelogd onder gebruikersnaam qless

In chrome werkt het wel keurig.

Website|Mini 2|Mavic Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:22

crisp

Devver

Pixelated

Gebruik je bepaalde instellingen of extenties die cookies of requests kunnen blokkeren?
Zie je misschien specifieke (fout)meldingen in je javascript of network console?

[Voor 38% gewijzigd door crisp op 08-11-2018 09:12]

Intentionally left blank

• winkbrace
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 31-05 22:55
Ja, dit klinkt als een adblocker achtig issue waardoor je de cookie wall niet ziet.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

winkbrace schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:13:
Ja, dit klinkt als een adblocker achtig issue waardoor je de cookie wall niet ziet.
Dit gaat over de single sign-on van Tweakblogs ;)

Het zou kunnen dat safari bepaalde (custom) headers meestuurt in de CORS request die we nu niet expliciet toestaan via de 'Access-Control-Allow-Headers' directive, maar ik heb helaas geen apparaat met safari bij de hand om dat te kunnen verifieren...

Intentionally left blank

• TheRookie
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik had hetzelfde probleem met Chrome Version 70.0.3538.77 (Official Build) (64-bit)
Het disablen van AdBlock op tweakblogs.net verhielp het issue

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TheRookie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:02:
Ik had hetzelfde probleem met Chrome Version 70.0.3538.77 (Official Build) (64-bit)
Het disablen van AdBlock op tweakblogs.net verhielp het issue
Jep, AdBlock blokkeert soms meer dan nodig is waardoor bepaalde dingen niet altijd meer (goed) werken. Dat is echter iets waar wij geen rekening mee kunnen houden...

Intentionally left blank

• TheRookie
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dat verwacht (ik iig) ook niet :)

• qless

qless

...vraag maar...

Topicstarter
Ik heb geen aparte ad-blocker of pi-hole draaien. Default safari op default mac os mohave

Website|Mini 2|Mavic Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

qless schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:42:
Ik heb geen aparte ad-blocker of pi-hole draaien. Default safari op default mac os mohave
crisp schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:11:
[...]
Zie je misschien specifieke (fout)meldingen in je javascript of network console?

Intentionally left blank

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:59
Ik heb dit probleem ook op mijn iphone / ipad met safari (ios12.x)

[Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 09-11-2018 08:47]

⛔Trackers of betalen...⛔

• qless

qless

...vraag maar...

Topicstarter
In tweakblogs klikken op link inloggen via tweakers.

Tweakers site:
code:
1
Je bent al ingelogd onder gebruikersnaam qless

Console:
code:
1
Successfully set consent flags.

Terug naar tweakblogs (via notificatie link) geeft in de console:
code:
1
The source list for Content Security Policy directive 'script-src' contains an invalid source: ''strict-dynamic''. It will be ignored.

(x 10)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@qless als het goed is zou je als je naar tweakblogs.net gaat ook een POST (en/of een OPTIONS) request naar https://tweakers.net/ext/tweakblog_sso/?output=json moeten zien in je netwerk console. Ik weet niet of safari de mogelijkheid heeft om daar eea te exporteren, maar als dat kan dan zou het ons erg helpen om die output te kunnen bestuderen. Dat kan je dan denk ik het beste even mailen ivm sessie-id's e.d. in de output :)

Intentionally left blank

• eLScha
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:06
Wordt volgens mij veroorzaakt zoor het blokkeren van third-party-cookies. Hier op m’n iPhone ook problemen. Het werkt wel als ik via instellingen -> safari -> Volg me niet uitzet

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hmmm, dan zullen we waarschijnlijk toch naar een redirect-based SSO moeten gaan kijken als alternatief :( Ik ben alleen bang dat dat op korte termijn geen prioriteit gaat krijgen...

Intentionally left blank

• qless

qless

...vraag maar...

Topicstarter
https://tweakers.net/ext/tweakblog_sso/?output=json:
preview:
code:
1
2
3
{
    "error": "No logged-in session"
}

Ik heb een .har uiltje gesaved, zal hem apart doorsturen want daar staan idd session id's e.d. in

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@qless dank voor je .har :) Ik zie eigenlijk vooral dat de CORS request naar tweakblog_sso geen cookies meestuurt, ondanks dat dat dat een ajax-request is met 'withCredentials' en je dus op tweakers.net gewoon een sessie-cookie hebt. Heb je, wat @schakenraadjuh aangeeft, wel iets van 3rd-party cookies uitgeschakeld of 'volg me niet' ingeschakeld staan?

Als dat de culprit is dan wijkt safari daarmee wel behoorlijk af van andere browsers en breekt daarmee effectief een stuk nuttige techniek...

Intentionally left blank

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:59
@crisp Als ik op mijn iphone Voorkom volgen uitzet dan werkt het inderdaad, staat deze aan dan niet meer. De functie Volg me niet staat bij mij uit.

⛔Trackers of betalen...⛔

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

HKLM_ schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:19:
@crisp Als ik op mijn iphone Voorkom volgen uitzet dan werkt het inderdaad, staat deze aan dan niet meer. De functie Volg me niet staat bij mij uit.
'Volg me niet' zal wel het zetten van de DNT (Do-Not-Track) header zijn, en die zal waarschijnlijk weinig invloed hebben. 'Voorkom volgen' klinkt meer als een soort van 'tracking protection' en dat kan inderdaad wel verdergaande gevolgen hebben. Wat ik hier en daar lees mbt safari gaat safari daarin inderdaad verder dan andere browsers...

Ik weet hoe we hier eventueel wel een workaround voor kunnen maken, maar feit is dat het me al moeite heeft gekost om de oude SSO te mogen vervangen (die zorgde er voor dat mensen hun Tweakers sessie kwijtraakten als ze de tweakblogs bezochten), dus de vraag is maar of ik hier op korte termijn tijd voor kan krijgen...

In ieder geval begint nu wel duidelijk te worden waar het aan ligt, en is er voor gebruikers die hier tegenaan lopen dan wel een workaround. Als je eenmaal ingelogd bent op de tweakblogs met je tweakers sessie dan kan je de optie overigens ook weer aanzetten; je sessie blijft geldig totdat de cookie verlopen is (een jaar) of totdat je op tweakers een keer uitlogt.

Intentionally left blank

• eLScha
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:06
crisp schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:32:
[...]

Wat ik hier en daar lees mbt safari gaat safari daarin inderdaad verder dan andere browsers...
Lijkt niet alleen Safari te zijn. Op mijn Mac in Chrome hetzelfde issue. Voorkeuren -> Instellingen voor Content -> Cookies -> "Indirecte cookies blokkeren" uitschakelen lost het probleem in Chrome op.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

schakenraadjuh schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:56:
[...]

Lijkt niet alleen Safari te zijn. Op mijn Mac in Chrome hetzelfde issue. Voorkeuren -> Instellingen voor Content -> Cookies -> "Indirecte cookies blokkeren" uitschakelen lost het probleem in Chrome op.
Nou ja, onze vorige single sign-on werkte iig ook niet met 3rd-party cookies disabled in bepaalde browsers...

Intentionally left blank

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12-06 10:06

Kiswum

Gadget reviewer

Andere oplossing als je third party cookies wil blijven blokkeren binnen Chrome.

Ten eerste moet je er (uiteraard) voor zorgen dat de ad blocker staat uitgeschakeld voor Tweakers en Tweakblogs.

In kunnen loggen op Tweakblogs?
Ga naar de cookies instellingen: chrome://settings/content/cookies
Bij Toestaan, moeten de volgende 2/3 sites staan:

https://tweakers.net/
https://tweakblogs.net/
https://gathering.tweakers.net/

Nu wordt je wel automatisch ingelogd. Tweakers.net wordt door Tweakblogs gezien als een thirdparty cookie.

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zie behulpzame reactie van Kiswum :)

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True