Hallo allemaal;
Ik wil graag een nieuwe PC samenstellen, mijn oude PC heb ik laten bouwen, en een paar keer geupgrade.
Maar ondertussen is die wel aan het einde van de mogelijkheden
Het nieuwe systeem zal vooral gebruikt gaan worden voor CAD werkzaamheden. De belangrijkste programma's die ik gebruik zijn:
Revit (v2017)
Sketschup PRO
Adobe Photoshop
Daarnaast wel eens een spelletje zoals PUGB. Maar Games hebben niet de hoogste prioriteit
Ik wil maximaal € 2200,-- uitgeven voor de PC exclusief de monitor, Ik heb nu 2 stuks Prima HD monitoren staan die nog wel een jaartje meekunnen.
Het lijkt me leuk om de PC zelf te bouwen.
Alleen de HDD wil ik meenemen (4TB Samsung schijf) en mijn BD brander (Samsung) en Cardreader, behalve een nieuw toetsenbord en muis verder geen randapparatuur nodig.
Het oog wil ook wat, dus een mooie systeemkast met venster, strakke afwerking kan ik wel waarderen.
Voor de Processor gaat mijn voorkeur uit naar Intel, Ik gebruik nu al jaren Intel processors zonder klachten.
(Huidige processor is een i7 870 met 16GB geheugen)
Het moederboard liefst met een aansluiting voor Toslink kabel, hier wil ik graag mijn versterker aan koppelen.
Het is de bedoeling om een PC te bouwen die een paar jaar meekan, met af en toe een upgrade.
Overclocken misschien later, het zou fijn zijn als de mogelijkheid er is, het lijkt me een goedkope manier van upgraden.
Ik heb met Pricewatch een systeem samengesteld, maar dit kan waarschijnlijk beter, werken de componenten goed samen?, of kan ik beter een andere combinatie nemen?
Is de voeding goed genoeg (ook met het oog op eventuele upgrade)
Onderstaande heb ik afgelopen tijd uitgezocht:
Ik wil graag een nieuwe PC samenstellen, mijn oude PC heb ik laten bouwen, en een paar keer geupgrade.
Maar ondertussen is die wel aan het einde van de mogelijkheden
Het nieuwe systeem zal vooral gebruikt gaan worden voor CAD werkzaamheden. De belangrijkste programma's die ik gebruik zijn:
Revit (v2017)
Sketschup PRO
Adobe Photoshop
Daarnaast wel eens een spelletje zoals PUGB. Maar Games hebben niet de hoogste prioriteit
Ik wil maximaal € 2200,-- uitgeven voor de PC exclusief de monitor, Ik heb nu 2 stuks Prima HD monitoren staan die nog wel een jaartje meekunnen.
Het lijkt me leuk om de PC zelf te bouwen.
Alleen de HDD wil ik meenemen (4TB Samsung schijf) en mijn BD brander (Samsung) en Cardreader, behalve een nieuw toetsenbord en muis verder geen randapparatuur nodig.
Het oog wil ook wat, dus een mooie systeemkast met venster, strakke afwerking kan ik wel waarderen.
Voor de Processor gaat mijn voorkeur uit naar Intel, Ik gebruik nu al jaren Intel processors zonder klachten.
(Huidige processor is een i7 870 met 16GB geheugen)
Het moederboard liefst met een aansluiting voor Toslink kabel, hier wil ik graag mijn versterker aan koppelen.
Het is de bedoeling om een PC te bouwen die een paar jaar meekan, met af en toe een upgrade.
Overclocken misschien later, het zou fijn zijn als de mogelijkheid er is, het lijkt me een goedkope manier van upgraden.
Ik heb met Pricewatch een systeem samengesteld, maar dit kan waarschijnlijk beter, werken de componenten goed samen?, of kan ik beter een andere combinatie nemen?
Is de voeding goed genoeg (ook met het oog op eventuele upgrade)
Onderstaande heb ik afgelopen tijd uitgezocht:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 378,10 | € 378,10 |
1 | ASRock Z390 Taichi | € 247,05 | € 247,05 |
1 | Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING | € 489,- | € 489,- |
1 | Corsair Obsidian 450D | € 93,95 | € 93,95 |
1 | BitFenix Alchemy 2.0 PSU Cable Kit - BQT-Series DPP (Blauw/Zwart) | € 66,01 | € 66,01 |
1 | Corsair Hydro H115i PRO RGB 280mm Liquid CPU Cooler | € 124,99 | € 124,99 |
1 | Logitech Wireless Combo MK330 (Qwerty US) | € 42,90 | € 42,90 |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-32GVRB | € 290,95 | € 290,95 |
1 | Corsair RM750x (2018) | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 128,50 | € 128,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.971,35 |
[ Voor 87% gewijzigd door wkl000 op 08-11-2018 19:19 . Reden: Het was niet goed gegaan met invullen. ]