Vraag

• Unicose1010
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-11-2018
Goedenacht iedereen,

Ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel. Nu twijfel ik tussen de iphone 8 plus en de iphone xr. Bewust niet voor de iphone x, omdat die duurder is dan deze 2 en zeker niet veel beter is naar mijn idee. Ook heb ik bewust voor Apple gekozen, omdat ik android toestellen maar 2 á 3 jaar kan doen. Nu vraag ik me dus af, of het het waard is om de iphone xr te kopen voor 120 euro meer dan de iphone 8 plus.

Heeft iemand hier een idee van?

Alle reacties

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Ik zou gaan voor de XR omdat deze waarschijnlijk vanaf nu nog langer ondersteund gaat worden met software updates.

De absolute waarde van de XR is hoger, ik denk dat de restwaarde ook hoger blijft, waardoor de afschrijving/waarde-daling/ je kosten per jaar ongeveer gelijk zijn.

| live and give like no one else |

• Unicose1010
Voor zover mijn research klopt, is de XR over het algemeen ook beter dan de 8 plus?

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Unicose1010 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 01:18:
Voor zover mijn research klopt, is de XR over het algemeen ook beter dan de 8 plus?
Het grotere XR scherm heeft een lagere resolutie. Je hebt geen vingerprintscanner maar faceID. Je hebt geen dubbele maar een enkele camera. Je hebt wel een A12 chip ipv dw A11. Je hebt 1.5u extra batterij.

Niet elk onderdeel is dus in het voordeel van de XR. Als je de resolutie van het scherm en het gebrek aan een dubbele camera niet de belangrijkste onderdelen van een telefoon vind, is de XR al snel de betere van de twee.

| live and give like no one else |

• Unicose1010
Batterij en snelheid vind ik inderdaad belangrijker dan een nog mooier scherm.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:38
Je kunt even in de winkel kijken naar het scherm if je pixels ziet. Ook moet je zonder home knop leren omgaan.

Ik zou zelf de XR nemen, de 8 ziet er gedateerd uit.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-05 16:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ook wat betreft restwaarde als je 'm over 2 jaar wilt verkopen zou ik altijd voor de Xr gaan.

Steam ID = Ackerfiets

• Unicose1010
swhnld schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:12:
Je kunt even in de winkel kijken naar het scherm if je pixels ziet. Ook moet je zonder home knop leren omgaan.

Ik zou zelf de XR nemen, de 8 ziet er gedateerd uit.
Dit is inderdaad ook een puntje van mij. Ik vind jammer dat de camera van de XR minder is. Maar over een jaar of 2 á 3 ziet de 8 plus er inderdaad erg gedateerd uit. Ergens deze week eens in de winkel kijken of de XR met 1 hand te bedienen valt. Zo nee moet ik even kijken wat ik dan doe.

• Ali_Baba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-05 12:49
Unicose1010 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:24:
[...]

Dit is inderdaad ook een puntje van mij. Ik vind jammer dat de camera van de XR minder is. Maar over een jaar of 2 á 3 ziet de 8 plus er inderdaad erg gedateerd uit. Ergens deze week eens in de winkel kijken of de XR met 1 hand te bedienen valt. Zo nee moet ik even kijken wat ik dan doe.
Ik zou het wel knap vinden als je hem met 1 hand kan bedienen, 6,2 Inch is namelijk wel aardig groot. Maar op een of andere manier weet iedereen die ik ken zich goed aan te passen aan deze grote telefoons van tegenwoordig dus misschien is het gewoon een zaak van aanpassen/ wennen.

• swhnld
6,3 inch hier, en met 1 hand te bedienen is mogelijk, maar ik houd hem wel anders vast dan mijn vorige. Ik grijp het toestel meer in het midden vast leunend tegen mijn vingertoppen en bedienend met de duim lukt dan, maar hand formaat speelt daar ook een rol bij.

• Unicose1010
Ik snap inderdaad wat jullie bedoelen en waarschijnlijk doe ik het zelf ook en aangezien ik best grote handen hebt. Zou het wel goed moeten komen. Toch ga ik binnenkort even kijken hoe en wat.

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:28
typo...

[Voor 95% gewijzigd door Jeuvie op 15-11-2018 17:10]

• Unicose1010
Na nog wat extra gezocht te hebben twijfel ik nu toch om de iphone x te kopen. De voor -en nadelen die voor mij gelden zal ik even opsommen.

Voordelen
- Iets kleiner dan de Xr
- Beter scherm dan de Xr (OLED scherm en resolutie)
- Een betere camera
- Vingerafdruk scanner???

Nadelen
- Is al een jaar ouder dan de Xr
- Mindere accuduur
- Minder snelle processor

De iphone X en Xr hebben dezelfde prijs, heeft iemand een idee of het de moeite waard is om de iphone x te kopen ondanks dat het een iets oudere telefoon is.

• swhnld
De X heeft een Oled scherm en is iets compacter, de XR een LCD en is iets groter. Ga naar de Apple winkel en houd ze eens vast en vergelijk (of de XS, zelfde maat als de X).
Als je er aan hecht zou de X gezien kunnen worden als het meer premium toestel door mensen die je er mee zien en door hebben dat er verschil is met de XR.

• BMWF30
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-04 22:52
Unicose1010 schreef op maandag 19 november 2018 @ 00:25:
Na nog wat extra gezocht te hebben twijfel ik nu toch om de iphone x te kopen. De voor -en nadelen die voor mij gelden zal ik even opsommen.

Voordelen
- Iets kleiner dan de Xr
- Een betere camera

Nadelen
- Mindere accuduur

De iphone X en Xr hebben dezelfde prijs, heeft iemand een idee of het de moeite waard is om de iphone x te kopen ondanks dat het een iets oudere telefoon is.
Ben zelf ook aan het kijken naar een vervangend toestel voor mijn iPhone 5, maar ik was er al snel uit.
Voor mij een iPhone X 64Gb omwille van de 12MP camera's voor en achter en het OLED scherm.
Gewoon ff prijs alert instellen :)

Desktop PC: Win 10 Home - Samsung SSD 850 EVO 250Gb – Samsung HHD 103 1Tb – WDC WD10 1Tb - RAM: 16Gb DDR4 - CPU: i5-6400 @2700Ghz – GPU: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2Gb

• Unicose1010
BMWF30 schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:39:
[...]

Ben zelf ook aan het kijken naar een vervangend toestel voor mijn iPhone 5, maar ik was er al snel uit.
Voor mij een iPhone X 64Gb omwille van de 12MP camera's voor en achter en het OLED scherm.
Gewoon ff prijs alert instellen :)
Ik heb ze ook zeker met elkaar vergeleken, maar daarbij viel mij dus op dat de accuduur van de iphone x korter was en de processor ouder was.
Hierdoor vroeg ik me af of de accuduur echt veel korter is in vergelijking met de Xr en of het merkbaar is dat er een andere processor in zit. Als de verschillen tussen de accuduur en de processor niet/weinig merkbaar zijn, zou ik ook voor de iphone x kiezen.

• BMWF30
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-04 22:52
Unicose1010 schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:55:
[...]

Ik heb ze ook zeker met elkaar vergeleken, maar daarbij viel mij dus op dat de accuduur van de iphone x korter was en de processor ouder was.
Hierdoor vroeg ik me af of de accuduur echt veel korter is in vergelijking met de Xr en of het merkbaar is dat er een andere processor in zit. Als de verschillen tussen de accuduur en de processor niet/weinig merkbaar zijn, zou ik ook voor de iphone x kiezen.
Ik geloof niet dat ik het verschil in processor snelheid ga merken en de batterij van de Xr gaat op papier slechts ca. 3 tot 4 uur langer mee dan die van de X modellen, hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik niet maar opladen moet je elke iPhone

De verschillen zijn zoals gezegd voor mij niet zo erg groot, bovendien is de aanzienlijk betere camera in de X en het OLED scherm met een vele hogere resolutie dan het LCD scherm in de Xr voor mij persoonlijk een bonus. Dat de chip wat trager is en batterij wat sneller leeg is van de X weegt voor mij niet op tegen deze voordelen, maar zoals gezegd dat is persoonlijk en voor iedereen anders.

Een mooi totaal overzicht van de verschillen tussen de iPhone modellen tref je HIER

Desktop PC: Win 10 Home - Samsung SSD 850 EVO 250Gb – Samsung HHD 103 1Tb – WDC WD10 1Tb - RAM: 16Gb DDR4 - CPU: i5-6400 @2700Ghz – GPU: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2Gb

• Unicose1010
BMWF30 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:16:
[...]

Ik geloof niet dat ik het verschil in processor snelheid ga merken en de batterij van de Xr gaat op papier slechts ca. 3 tot 4 uur langer mee dan die van de X modellen, hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik niet maar opladen moet je elke iPhone

De verschillen zijn zoals gezegd voor mij niet zo erg groot, bovendien is de aanzienlijk betere camera in de X en het OLED scherm met een vele hogere resolutie dan het LCD scherm in de Xr voor mij persoonlijk een bonus. Dat de chip wat trager is en batterij wat sneller leeg is van de X weegt voor mij niet op tegen deze voordelen, maar zoals gezegd dat is persoonlijk en voor iedereen anders.

Een mooi totaal overzicht van de verschillen tussen de iPhone modellen tref je HIER
Duidelijk Thanks!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-04 12:03
Daarbij even een kanttekening dat bij slécht licht de iPhone XR een stuk beter is dan de X.
Komt door, heb ik me laten vertellen het kleinere diafragma van eerstgenoemde.
Pas bij zoomen komt de dubbele camera tot zijn recht.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 11:02

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Unicose1010 schreef op maandag 19 november 2018 @ 00:25:

Voordelen
- Iets kleiner dan de Xr
- Een betere camera

Nadelen
- Mindere accuduur

Heb voor hetzelfde vraagstuk gestaan, na veel wikken & wegen besloten om voor de X te gaan :).
De Xr voelde zwaar, net te groot (en dan moest er nog een hoesje omheen) en qua contrast kwam de X beter op mij over (=persoonlijke voorkeur).

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Unicose1010
Calitomnication schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:17:
[...]

Heb voor hetzelfde vraagstuk gestaan, na veel wikken & wegen besloten om voor de X te gaan :).
De Xr voelde zwaar, net te groot (en dan moest er nog een hoesje omheen) en qua contrast kwam de X beter op mij over (=persoonlijke voorkeur).
Ik neig op dit moment ook meer naar de X, omdat die iets kleiner is inderdaad. En qua batterij duur en processor verschilt het ook niet heel veel met de Xr. Nu alleen nog even een goede deal vinden, zodat ik de X kan kopen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee