Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Kevin Mol
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11-05 17:29
Mijn vraag
Werken ook andere IP Camera's met de Nest aware app? of kan je alleen de camera's van Nest zelf gebruiken met Nest Aware?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een beetje rond gevraagd bij vrienden die een home systeem hebben en die raden Nest aan omdat het simpel te gebruiken is en je er geen NAS aan hoeft te koppelen. Daarnaast lijkt Nest erg goed te zijn voor leken die niets van technologie af weten. Uiteraard sta ik ook open voor andere systemen die ook goed bevallen, gezien mijn vriendenkring uiteraard kleiner is dan Tweakers.

[Voor 45% gewijzigd door Kevin Mol op 08-11-2018 10:23. Reden: Privé verhaal weggehaald]

Beste antwoord (via Kevin Mol op 08-11-2018 10:22)

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De software van Nest werkt ook alleen met Nest camera's. De camera's bevallen mij zeer goed, en de abonnementskosten zijn relatief goed als je ziet wat je ervoor terugkrijgt. Stel men breekt in en steelt het apparaat dat opneemt (NAS of een NVR (Network Video Recorder), dan kan je de beelden niet meer acvhterhalen.

Nest is makkelijk te installeren, het nadeel is, heeft iemand een wifijammer dan kunnen ze de wificonnectie uitschakelen, een goede internetverbinding + wifibereik is een must bij (meerdere) Nest camera's.

Ook kan je kiezen voor kant en klaar (bekabelde) sets. Deze bevatten vaak een NVR + 2,3,4 camera's. Dat is echter wel behoorlijk aan de prijs als je een goede alert wil hebben en lokaal wilt opslaan (een externe opslag zal je dan nog handmatig moeten huren/inkopen en inrichten). Prijsvoorbeelden: https://www.kdbsecurity.nl/134-camera-set-met-4x-ip-camera

Je kan het ook zeker goedkoper krijgen (zie het met Foscam). Daar ben ik een tijd terug vanaf gestapt i.v.m. beveiligingslekken. Je moet vooral nagaan, hoe moeilijk is het om de camera te beinvloeden van buitenaf, en hoe makkelijk is het om lokaal beeld te (laten!) verwijderen.

Nest is voor de eerste kennismaking met IP camera's ideaal. De app werkt handig, detectie werkt goed, audio erbij en zien er ook nog eens niet zo lomp uit. Vooral de IQ doet het erg goed, al verstookt deze veel data i.v.m. uploaden en gezichtsherkenning.
Ik hoop dat je iets kan met mijn antwoord. P.s. Nest heeft ook een deurbel die voor deze doeleinden geschikt kan zijn, afhankelijk van het huis en de ligging.

Edit: meer info over het verschil tussen een NAS en een NVR: https://www.cctvwinkel.nl...pnemen-op-een-nvr-of-nas/

P.p.s. kijk ook naar de mogelijkheden qua kabeltrekken, kan dit makkelijk in de woning? Zo niet dan zit je al snel aan een wifioplossing, of je moet flink aan de bak met een boor :).

[Voor 9% gewijzigd door Kecin op 07-11-2018 23:50]

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De software van Nest werkt ook alleen met Nest camera's. De camera's bevallen mij zeer goed, en de abonnementskosten zijn relatief goed als je ziet wat je ervoor terugkrijgt. Stel men breekt in en steelt het apparaat dat opneemt (NAS of een NVR (Network Video Recorder), dan kan je de beelden niet meer acvhterhalen.

Nest is makkelijk te installeren, het nadeel is, heeft iemand een wifijammer dan kunnen ze de wificonnectie uitschakelen, een goede internetverbinding + wifibereik is een must bij (meerdere) Nest camera's.

Ook kan je kiezen voor kant en klaar (bekabelde) sets. Deze bevatten vaak een NVR + 2,3,4 camera's. Dat is echter wel behoorlijk aan de prijs als je een goede alert wil hebben en lokaal wilt opslaan (een externe opslag zal je dan nog handmatig moeten huren/inkopen en inrichten). Prijsvoorbeelden: https://www.kdbsecurity.nl/134-camera-set-met-4x-ip-camera

Je kan het ook zeker goedkoper krijgen (zie het met Foscam). Daar ben ik een tijd terug vanaf gestapt i.v.m. beveiligingslekken. Je moet vooral nagaan, hoe moeilijk is het om de camera te beinvloeden van buitenaf, en hoe makkelijk is het om lokaal beeld te (laten!) verwijderen.

Nest is voor de eerste kennismaking met IP camera's ideaal. De app werkt handig, detectie werkt goed, audio erbij en zien er ook nog eens niet zo lomp uit. Vooral de IQ doet het erg goed, al verstookt deze veel data i.v.m. uploaden en gezichtsherkenning.
Ik hoop dat je iets kan met mijn antwoord. P.s. Nest heeft ook een deurbel die voor deze doeleinden geschikt kan zijn, afhankelijk van het huis en de ligging.

Edit: meer info over het verschil tussen een NAS en een NVR: https://www.cctvwinkel.nl...pnemen-op-een-nvr-of-nas/

P.p.s. kijk ook naar de mogelijkheden qua kabeltrekken, kan dit makkelijk in de woning? Zo niet dan zit je al snel aan een wifioplossing, of je moet flink aan de bak met een boor :).

[Voor 9% gewijzigd door Kecin op 07-11-2018 23:50]

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True