Ervaringen met Grohe SmartControl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:29

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: iemand hier ervaring met Grohe SmartControl?

Eind deze maand wordt mijn huis opgeleverd en aangezien douchesets via de aannemer aanzienlijk duurder waren dan losse verkoop heb ik besloten naderhand een set aan te schaffen en te (laten) monteren. Rondkijkende kwam ik op de site van Grohe hun SmartControl systeem tegen. Het is eigenlijk een gewone thermostaatkraan, maar dan met een iets andere vormgeving en vooral werking.

Nieuwe versie met temperatuur aan de rechterzijde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jSZIoyfDQ4gfDYQQFxFX4WAL/full.jpg

En de vorige versie (met temperatuur voorop) recht van voren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sHAp5yURxQxpRlhvNsDzKSuh/full.jpg

De knoppen voorop kan je draaien om de watertoevoer te regelen. De knop kan ook in worden gedrukt om te wisselen tussen hoofd/regendouche of handdouche.

Ik ben stad en land afgeweest om deze dingen in het echt te zien, maar geen Gamma, Praxis, Formido heeft deze producten liggen. Uiteindelijk bij de Plieger Showroom de "Grohe Rainshower System SmartControl 360 DUO" in het echt gezien. Het ziet er erg mooi uit en het is weer eens wat anders. Plieger gaf als reden op dat je dit niet bij de gewone bouwmarkt ziet omdat het meer de luxere lijn is en meer voor projectbouw en/of hotels.

Ik heb op GoT gezocht en een handvol posts gevonden over dit systeem, maar nergens echt ervaringen. Qua basis is de SmartControl een thermostaatkraan, maar het systeem werkt volgens mij aanzienlijk anders. Grohe zelf heeft natuurlijk een heel mooi praatje over het product, maar ik vroeg me af of iemand hier een dergelijk systeem heeft en of het bevalt.

Ter volledigheid:
Ik twijfel zelf nog over de Grohe Rainshower System SmartControl 360 DUO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9FQ1WTAs0lc8DGRrnrwqhghB/full.jpg

en de Euphoria SmartControl System 310 Duo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HPx2IXplL9qcYw7Hkytjtt4i/full.jpg

De eerste is strakker (tegen de muur). Ook de handdouche tegen de muur vind ik wel chique. Nadeel is dat je de handdouche eens en voor altijd vast maakt, schoonmaken achter de stang is lastig en ik kan mijn radio niet klemmen om de douchestang :P Volgens mij is dit wel het nieuwste model en dat lokt toch wel.

De tweede is meer klassiek, ik kan mijn radio kwijt en de regendouche kan zwenken. Dit model is wel goedkoper, maar ziet er toch wat minder opgeruimd uit.

Maar goed, mijn keuze doet er nog niet toe. Ik ben eerst op zoek naar ervaringen over dit systeem an sich :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-04 13:57
Vanwege de hoge prijzen van meerwerk bij de sanitair leverancier heb ik onze projectbouw woning laten opleveren met standaard douchethermostaat en glijstang ~40cm oid naar rechts verschoven tov de thermostaat. Na oplevering van de woning heb ik via internet de Grohe Rainshower System SmartControl 360 DUO gekocht en zelf deze gemonteerd waar de oorspronkelijke thermostaatkraan zat. De handdouche gemonteerd op de oorspronkelijke glijstang zodat er door twee personen gedouched kan worden.

Wij zijn er erg tevreden mee. De grote douchekop is erg fijn, beide schouders zijn tegelijk onder de douche. De bediening met Smartcontrol werkt goed. De draaiknop voor temperatuur heeft een vrij lange slag, waardoor je dit makkelijk kunt afregelen zonder bang te zijn voor een groot temperatuurverschil.

Je kunt via de bedieningsknoppen de twee verschillende stralen van de grote douchekop kiezen. Houd er wel rekening mee dat als je de andere straal aanzet, dat er dan eerst koud water (achtergebleven in de leidingen) uitstroomt. Dat laten ze niet zien in de promo video's ;)

Ik heb wel gemerkt dat deze kraan gevoelig is voor 'waterslag'. Er rammelt iets in de kraan als je dr waterstraal uitzet, of als een naburige kraan plots wordt dichtgedraaid. Ik wil nog eens proberen of dit verholpen wordt door een waterslag demper te plaatsen. Maar voorlopig nog genoeg andere 'projecten' op het backlog voor de woning. :)

Laat het maar weten als je nog verdere vragen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:15
Wij hebben hem er sinds de oplevering direct in laten zetten (Grohe Rainshower System SmartControl 360 DUO).

Geweldige douchekop en fijne stralen.

Enig nadeel is het water wat in de kop achterblijft. Deze wilt nog wel eens gaan druppelen als er mee gerammeld wordt, waardoor er druppels op de tegels vallen en blijven liggen (vlekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Bedankt voor de informatie. Er zijn wat kleine aandachtspuntjes maar qua constructie lees ik zo geen problemen. Tot op heden leef ik nog alleen in de woning dus een andere kraan die plots dicht wordt gedraaid zal ik niet snel last van hebben :)

@rkvvkevin Compleet andere zijvraag aangzien jij het model hebben waar ik ook naar neig:
Hoe hoog hangt bij jou de handdouche? Op de foto's hangt deze mijns inziens wat laag. Dat is wel het voordeel van de Eurphoria: vrijheid in de hoogte van de handdouche. De oplossing van @dj_raoul kan (ik heb ook de originele glijstang vanuit oplevering nog), maar dat zie ik niet direct zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:15
FeaR schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:54:

@rkvvkevin Compleet andere zijvraag aangzien jij het model hebben waar ik ook naar neig:
Hoe hoog hangt bij jou de handdouche? Op de foto's hangt deze mijns inziens wat laag. Dat is wel het voordeel van de Eurphoria: vrijheid in de hoogte van de handdouche. De oplossing van @dj_raoul kan (ik heb ook de originele glijstang vanuit oplevering nog), maar dat zie ik niet direct zitten.
Mijn handdouche hangt ongeveer even hoog als de handdouche op de foto. Heb er geen last van als deze iets hoger of lager had gehangen, het is tenslotte een handdouche :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:30
Je nieuwste model is volgens mij de oudste, dat is de 'originele' Smartcontrol zoals ze hem vorig jaar geïntroduceerd hebben, de Euphoria is een wat goedkopere lijn bij Grohe en die is afgelopen jaar geïntroduceerd.

Er is/was een 100 euro cashback actie op die Smartcontrol sets bij verschillende webshops, maar zou kunnen dat deze net afgelopen is.

Hier in huis ook een Grohe regendouche, vrij oude 21cm variant, en het is ook echt dat, een regendouche. Vriendin kan er weinig mee en doet bijna alles met de handdouche, welke een beetje op de hoogte hangt zoals die Euphoria set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:56:
Je nieuwste model is volgens mij de oudste...
Dat nieuwste was een aanname van mijn kant. Deels door de prijs, het is de duurste versie die Grohe heeft. En ook omdat er bij de Plieger werd gezegd dat ze het nieuwste model hadden hangen en dat was dus die Rainshower.
dat is de 'originele' Smartcontrol zoals ze hem vorig jaar geïntroduceerd hebben, de Euphoria is een wat goedkopere lijn bij Grohe en die is afgelopen jaar geïntroduceerd.
Vorig jaar is gelukkig nog niet zo heel oud, maar thanks for the heads-up. Toch neig ik deels naar de Euphoria. Die werkt met iets minder water, ik kan de handdouche verhangen, de regendouche kan 45 graden naar links en rechts swingen en ik kan dus de Grohe radio kwijt. Het strakke van de Rainshower spreekt nog steeds aan, maar de harde montage van de handdouche doet me twijfelen.
Hier in huis ook een Grohe regendouche, vrij oude 21cm variant, en het is ook echt dat, een regendouche. Vriendin kan er weinig mee en doet bijna alles met de handdouche, welke een beetje op de hoogte hangt zoals die Euphoria set.
Dat is dus het punt waar ik over twijfel. Ga ik geen spijt krijgen van een vaste handdouche omdat de druk simpelweg minder is en die ik niet meer kan verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
rkvvkevin schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:19:
[...]

Mijn handdouche hangt ongeveer even hoog als de handdouche op de foto. Heb er geen last van als deze iets hoger of lager had gehangen, het is tenslotte een handdouche :)
Wij hebben zelf ook de SmartControl 360 DUO, maar hebben de handdouche een stuk hoger gezet en een andere, kantelbare, houder daarvoor gebruikt. Op deze manier kun je hem draaien en er eventueel makkelijker onder douchen zonder dat je haren nat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
tollo71 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:35:
[...]
Wij hebben zelf ook de SmartControl 360 DUO, maar hebben de handdouche een stuk hoger gezet en een andere, kantelbare, houder daarvoor gebruikt. Op deze manier kun je hem draaien en er eventueel makkelijker onder douchen zonder dat je haren nat worden.
Dat is wel briljant om een andere houder te gebruiken! Weet je ook zo welke houder je hebt gekozen?

Dan zit ik alleen nog dat ik de Grohe radio niet vast kan zetten, maar dat los ik mogelijk wel op met een andere Bluetooth radio of een andere montage. Ik zie de 360 toch meer zitten dan de Euphoria.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 09-11-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
FeaR schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:11:
[...]

Dat is wel briljant om een andere houder te gebruiken! Weet je ook zo welke houder je hebt gekozen?

Dan zit ik alleen nog dat ik de Grohe radio niet vast kan zetten, maar dat los ik mogelijk wel op met een andere Bluetooth radio of een andere montage. Ik zie de 360 toch meer zitten dan de Euphoria.
Ik weet niet meer welke houder precies, maar ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ap8pw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
tollo71 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:52:
[...]
Ik weet niet meer welke houder precies, maar ziet er zo uit:

[Afbeelding]
Thnx. Mooie douche ook. Zo te zien voor de Moon White versie gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1163824

Kan iemand mij vertellen of de CW4 waarde van de combiketel voldoende is voor de Grohe smart controle 360 zodat hij wel voldoende water opbrengt waardoor hij goed funtioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-04 21:57

discy

Cloud Architect

Inmiddels nog nieuwe noemenswaardige ervaringen? Ik denk over de Euphoria 310 in Chrome/wit.

[ Voor 8% gewijzigd door discy op 29-09-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 15:08
ik heb de GROHE Euphoria SmartControl 310 Regendouche afgelopen week geïnstalleerd.

Wat mij wat tegen viel was dat de s-koppelingen net iets te kort waren omdat mijn muur aansluiting iets verdiept zit. (zit ongeveer gelijk met de muur maar iets verzonken door het tegelwerk wat er nog bij komt)

Ik kreeg de s-koppelingen daardoor niet voldoende in de muurplaat gedraaid. Daarom heb ik de kortste verlengbussen gehaald van 10mm. Maar helaas nu staken de S-koppelingen met verlengbussen weer 3 mm te ver uit.

Even dagje gekeken wat de opties waren maar kwam er uiteindelijk op uit dat inkorten van de mee geleverde S-koppelingen de enige optie was. Dit is gelukkig goed gegaan en moet zeggen dat de Douche goed bevalt!

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwopereis
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-04 22:15
Hoi allen,

Heb hier een jaar of twee geleden ook de Smartcontrol geïnstalleerd, twee keer zelfs... 1x voor de douche en 1x voor het bad.

Ik heb de onderdelen wat vermengd om twee douches te realiseren, 1 glijstang met een reguliere douche, en dus de regendouche. En bij het bad een handdouche en een bad-overloop (grohe talentofill).
Artikelnummers : SW105953, 0441966, SW104917, SW108047, 19952000.

Nou werkt alles prima, maar ik vind dat de afstelling van de waterstroom per knop erg matig is. Ik heb net gemeten, maar tussen de knoppen volledig open en volledig "dicht" zit in mijn optiek erg weinig verschil qua waterstroom. Volledig open meet ik ongeveer 17L water per minuut. Met de knoppen dicht meet ik 15L water per minuut. Bij een enkele knop actief is het hetzelfde, maar dan dus met minder water.

Het is op zich niet zo erg, maar ik had ergens gehoopt (en verwacht) dat de knoppen de waterstroom iets meer zouden beïnvloeden dan dat ze nu doen.

Is dit bij jullie ook zo? Of heb ik hier iets niet helemaal goed gedaan bij de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-04 20:55
Wij hebben hier intussen alweer bijna 4 jaar een Grohe Smartcontrol namelijk de Euphoria 310. Zeer fijne douche echter heb ik de regendouche wel zo ingesteld dat de buitenste ringen geen water meer geven, anders werd het me net wat te veel van het goede qua water verbruik.

Bijkomend voordeel van de deze douchekraan is dat je gelijk een plankje hebt waar je shampoo oid even op kunt zetten.

48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hier nu al dik twee jaar een Smart Control hangen.

We hebben een tweede glijstang opgehangen een stukje naast de rest van de douche. Zo hebben we een dubbele douche, die eigenlijk maar één douche is. Scheelde een hele hoop aansluitwerk.

@EdwinC Hoe stel je dat in? Is dat creatief hackwerk of een instelling? De regendouche samen met een warmtepomp (dus gelimiteerd warm water) geeft nog wel eens wat gemopper of dat het warm water op is.

[ Voor 16% gewijzigd door Hooglander1 op 06-11-2023 08:26 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-04 16:28
Hier ook ervaring met doorlopen water na douchen zoals iemand anders schreef.

Douche drooggemaakt. Vervolgens een minuut of 5 later begint het overtollige water er uit te lopen. Vloer weer nat.

Op te lossen door de douchekop scheef te duwen na het douchen.. maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-04 20:55
Hooglander1 schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:26:
Hier nu al dik twee jaar een Smart Control hangen.

We hebben een tweede glijstang opgehangen een stukje naast de rest van de douche. Zo hebben we een dubbele douche, die eigenlijk maar één douche is. Scheelde een hele hoop aansluitwerk.

@EdwinC Hoe stel je dat in? Is dat creatief hackwerk of een instelling? De regendouche samen met een warmtepomp (dus gelimiteerd warm water) geeft nog wel eens wat gemopper of dat het warm water op is.
In het midden van de douchekop zit een draaischijf. Hiermee kun je instellen welke / hoeveel ringen / sproeiers van de douchekop gebruikt worden. We gebruiken dus de 2de instelling van de afbeelding hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFFGj14icnuGraDIPMrpq8XNOn8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gV1vHDj7urwyGzsStux4Q6bE.jpg?f=user_large

En ik zit inderdaad ook met een warmtepomp en een gezin van 5, dus slim omgaan met warm water is wel een pré. En natuurlijk überhaupt al slim om te doen.

En als ik nu nog terug kijk denk ik dat we waarschijnlijk dus niet de Euphoria 310 hebben maar de Euphoria 260.

[ Voor 39% gewijzigd door EdwinC op 06-11-2023 09:51 ]

48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-04 13:55
Wij hebben in Maart deze geinstalleerd:
https://www.grohe.nl/nl_n...ostaatkraan-26507000.html

Erg tevreden over. Installatie was goed te doen, in een badkamer waarin wij zelf ook de voorbereidende werkzaamheden hadden gedaan (vanaf het begin al deze douche op het oog dus alles ook daarop voorbereid). Goed te doen, wel goed de handleiding volgen (en niet de tweaker uithangen en de handleiding overslaan). Enige waar wij wat gedoe mee hebben gehad is het goed plaatsen van de iconen op de douche, deze wilden bij ons niet goed vast klikken. Na wat overleg met Grohe zelf is dit uiteindelijk opgelost door nieuwe plaatjes te sturen waarmee het wel lukte, al moet je wel hard drukken en goed rondom drukken.

Wat ik vooral super makkelijk vind is dat je een knop indrukt en er komt direct water uit, geen kranen open draaien of wat dan ook. Instellingen voor temperatuur staan altijd zoals je ze achterlaat en ook de instellingen voor de hoeveelheid water. Absoluut geen spijt van deze aankoop. En ik vind het er super uitzien. Plus het plateau voor de douchegel en shampoo is een grote plus ten opzichte van een los rekje in de douche :)

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

EdwinC schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:46:
[...]

In het midden van de douchekop zit een draaischijf. Hiermee kun je instellen welke / hoeveel ringen / sproeiers van de douchekop gebruikt worden. We gebruiken dus de 2de instelling van de afbeelding hieronder.

[Afbeelding]

En ik zit inderdaad ook met een warmtepomp en een gezin van 5, dus slim omgaan met warm water is wel een pré. En natuurlijk überhaupt al slim om te doen.

En als ik nu nog terug kijk denk ik dat we waarschijnlijk dus niet de Euphoria 310 hebben maar de Euphoria 260.
Dan heb ik net een ander model die die instelling niet heeft :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-04 13:55
@Hooglander1 de 310 (Euphoria smartcontrol) die ik heb geïnstalleerd heeft dat ook niet. Maar als je de douche goed instelt en dan de regendouche volledig opent, en de harde middenstraal dicht zet, dan heb je ook een volledige straal. En die stand gebruik ik persoonlijk wel het meeste.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 08:37
FeaR schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:06:
[Afbeelding]

Ik ben stad en land afgeweest om deze dingen in het echt te zien, maar geen Gamma, Praxis, Formido heeft deze producten liggen. Uiteindelijk bij de Plieger Showroom de "Grohe Rainshower System SmartControl 360 DUO" in het echt gezien. Het ziet er erg mooi uit en het is weer eens wat anders. Plieger gaf als reden op dat je dit niet bij de gewone bouwmarkt ziet omdat het meer de luxere lijn is en meer voor projectbouw en/of hotels.
Ik heb dit apparaat gisteren bij Gamma Dekkershoek hier in het Haagse gezien. Fors ding en vroeg me al af wat het was. Leek me in eerste instantie perfect om mijn Donderdagse BVODD'tje op te zetten :9 maar vond de meerprijs het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Gethijsem schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:24:
[...]
Ik heb dit apparaat gisteren bij Gamma Dekkershoek hier in het Haagse gezien. Fors ding en vroeg me al af wat het was. Leek me in eerste instantie perfect om mijn Donderdagse BVODD'tje op te zetten :9 maar vond de meerprijs het niet waard.
Geen idee wat de prijzen tegenwoordig doen. Adviesprijs van Grohe (die sommige winkels aanhouden) stond niet in verhouding met de internetprijzen. Scheelde meer dan de helft.

Of het toeval, pech of een slecht product is, zowel mijn buren als ik hebben deze unit en bij beide laat het planchet los. Bij mij opgelost door Grohe omdat ik de bon nog had en het binnen vijf jaar gebeurde maar voelt toch als een minpunt voor een product van deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkshifty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-04 19:06
Ik zou oppassen met de installatie, bij installatie moet je ook kunnen controleren of de speciale S-koppelingen lekken, het kraanstuk bouwt na installatie een niet genoemde druk op waardoor deze van de muur kan ejecteren. Bij mij is die tegen mijn gezicht aangeschoten en vervolgens op de grond gevallen, Grohe zelf reageert niet op contact en de verkooppartner zegt dat dit een installatiefout is van mij (terwijl ik meerdere douches heb geïnstalleerd en gewoon de YouTube-video/handleiding van Grohe heb gevolgd).

Ik zit nu met een verwonding en beschadigd kraanstuk en de verkoper of Grohe wil mij niet tegemoetkomen. Erger nog, Grohe reageert helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:47
Darkshifty schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:28:
Ik zou oppassen met de installatie, bij installatie moet je ook kunnen controleren of de speciale S-koppelingen lekken, het kraanstuk bouwt na installatie een niet genoemde druk op waardoor deze van de muur kan ejecteren.
Ik heb net een smartcontrol gekocht voor 134 euro bij de Gamma, maar hoop niet dat deze ook fout gaat zoals bij jou. Is het nog goed gekomen of heeft Grohe nog steeds niet gereargeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkshifty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-04 19:06
Theswitch schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Ik heb net een smartcontrol gekocht voor 134 euro bij de Gamma, maar hoop niet dat deze ook fout gaat zoals bij jou. Is het nog goed gekomen of heeft Grohe nog steeds niet gereargeerd?
Grohe is er op terug gekomen en heeft mij geholpen maar de verkoper Saniweb heb je echt niets aan.
Pagina: 1