Sinds kort ben ik over van KPN (50Mbit down, 12 up) naar Ziggo (400 down, 40 up). Een van mijn cloudbackups (Crashplan pro) gebruikt naar eigen zeggen een 'shared service' waardoor je nooit de snelheid van de provider haalt. Ik haalde altijd zo'n 15 GB per dag en Crashplan zelf gaat uit van 10 GB per dag.
Sinds ik over ben naar Ziggo blijf ik steken op 6 GB per dag, ook als ik via een speedify (VPN) verbonden ben. De traceroutes Ziggo/Speedify en KPN/Speedify zijn identiek. Ondanks dat haal ik nu dus minder dan de helft van wat ik haalde met KPN. Ik heb een aantal keren even weer gekeken naar KPN/Speedify uploadsnelheden gisteren en vandaag omdat mijn abonement nog even actief is en ik zie instant effect als ik van ISP switch.
Crashplan zelf zegt er niks aan te kunnen doen en niet te weten hoe dat kan.
Wie heeft nog ideeen?
Sinds ik over ben naar Ziggo blijf ik steken op 6 GB per dag, ook als ik via een speedify (VPN) verbonden ben. De traceroutes Ziggo/Speedify en KPN/Speedify zijn identiek. Ondanks dat haal ik nu dus minder dan de helft van wat ik haalde met KPN. Ik heb een aantal keren even weer gekeken naar KPN/Speedify uploadsnelheden gisteren en vandaag omdat mijn abonement nog even actief is en ik zie instant effect als ik van ISP switch.
Crashplan zelf zegt er niks aan te kunnen doen en niet te weten hoe dat kan.
Wie heeft nog ideeen?