Ik zoek een?
Ik heb momenteel een Asus Prime Z370-P en probeer hiermee mijn proseccor the overclocken. Alleen kom ik nu met stroom problemen. De CPU trekt voor een stabiele overclock rond de 160W en gaat vervolgens schommelen tussen de 110/160W mijn CPU frequentie dan ook tussen de 3.5/5Ghz.
CPU temperatuur is max 73C na de delid.
Nu heb ik gelezen dan dit moederbord ook niet ideaal is voor overclocken en ben ik bereid een upgrade te kopen.
Toen ik mijn pc samenstelde ging ik er vanuit dat ik niet zou overclocken en deze viel binnen mijn eisen en was redelijk goedkoop.
Maar van het een kwam het ander en nu wil ik mijn CPU overclocken naar minimaal 5 Ghz en liever meer (zover de CPU kan gaan)
Wat is je budget?
<200 Euro hoger vind ik persoonlijk erg duur. En voor zover ik kan zien zit de prijs heb dan meer in de RGB mogelijkheden
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur wel enigszins eisen
- 2x m.2 slots (voor mijn M.2 ssd en intel optane module)
- VRM Heatsink? (lees veel dat dit wel een voordeel geeft bij overclocken)
- ATX (ik heb graag mijn complete kast gevuld)
Wat ik heb gevonden
Na wat googelen kwam ik uit op een mooie overzichtelijke lijst en heb ik deze gevonden
https://tweakers.net/pric...al1ty-z370-gaming-k6.html
Mijn vraag
Heeft iemand ervaring met dit moederbord of een andere suggestie?. ik wil het nu wel in 1 keer goed doen. en niet dat ik straks nog weer een moederbord heb die net wel net niet meegaat.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel een Asus Prime Z370-P en probeer hiermee mijn proseccor the overclocken. Alleen kom ik nu met stroom problemen. De CPU trekt voor een stabiele overclock rond de 160W en gaat vervolgens schommelen tussen de 110/160W mijn CPU frequentie dan ook tussen de 3.5/5Ghz.
CPU temperatuur is max 73C na de delid.
Nu heb ik gelezen dan dit moederbord ook niet ideaal is voor overclocken en ben ik bereid een upgrade te kopen.
Toen ik mijn pc samenstelde ging ik er vanuit dat ik niet zou overclocken en deze viel binnen mijn eisen en was redelijk goedkoop.
Maar van het een kwam het ander en nu wil ik mijn CPU overclocken naar minimaal 5 Ghz en liever meer (zover de CPU kan gaan)
Wat is je budget?
<200 Euro hoger vind ik persoonlijk erg duur. En voor zover ik kan zien zit de prijs heb dan meer in de RGB mogelijkheden
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur wel enigszins eisen
- 2x m.2 slots (voor mijn M.2 ssd en intel optane module)
- VRM Heatsink? (lees veel dat dit wel een voordeel geeft bij overclocken)
- ATX (ik heb graag mijn complete kast gevuld)
Wat ik heb gevonden
Na wat googelen kwam ik uit op een mooie overzichtelijke lijst en heb ik deze gevonden
https://tweakers.net/pric...al1ty-z370-gaming-k6.html
Mijn vraag
Heeft iemand ervaring met dit moederbord of een andere suggestie?. ik wil het nu wel in 1 keer goed doen. en niet dat ik straks nog weer een moederbord heb die net wel net niet meegaat.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 280,- | € 280,- |
1 | Asus PRIME Z370-P | € 99,- | € 99,- |
1 | Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING | € 748,- | € 748,- |
1 | Seagate Barracuda, 3TB | € 99,99 | € 99,99 |
1 | Corsair Carbide SPEC-04 Zwart/Grijs | € 48,90 | € 48,90 |
1 | NZXT Kraken X52 (met AM4 support) | € 125,95 | € 125,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 135,50 | € 135,50 |
1 | Corsair RM650x (2018) | € 96,50 | € 96,50 |
1 | Intel Optane 32GB | € 53,- | € 53,- |
1 | Samsung 970 Evo 250GB | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Raijintek Morpheus II Core Edition | € 65,95 | € 65,95 |