Ik wil een Dell OptiPlex 390 ombouwen naar een gaming pc

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1134649

Topicstarter
Ik wil een Dell OptiPlex 390 ombouwen naar een gaming pc.
Dus ik wil een nieuwe behuizing kopen en daarin de moederbord in monteren van de Dell OptiPlex 390
Dus ik vroeg mij af of dat kan ?

specificaties
Besturingssysteem : Windows 10 Home 64BITs
Processor : Intel i3-2100 CPU @ 3.10GHz
Processor snelheid : 3.10GHz (3.1GHz)
Grafische adapterIntel: Intel HD Graphics
Harde schijf : 500GB
Ram Geheugen : 8 GB
Voeding : Dell 240 watt

En welke videokaart kan ik er in zetten die fortnite aan kan en andere game's

Beste antwoord (via Anoniem: 1134649 op 07-11-2018 19:20)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)

Dit gaat niet alleen om een videokaart, maar om je hele PC. Want voor een game PC ga je eigenlijk al je componenten nieuw nodig hebben:
- Voeding is veel te licht voor een beetje videokaart of andere omponenten
- Dell kast past hooguit een low profile kaart in zoals al gezegd, iets anders niet --> nieuwe kast
- Andere CPU nodig, past mogelijk op je moederbord maar veel waarschijunlijker niet --> ander moederbord. En past het wel --> andere koeling --> past niet in je kast :+
- HDD is leuk maar niet snel genoeg
- Memory kun je mogelijk gebruiken maar vermoedelijk wil iet meer en iets sneller --> volledig nieuw.

Kortom: je zit in Videokaarten & Beeldschermen maar eigenlijk wil je gewoon een jieuw topic openen in Desktop Aankoopadvies voor een volledig nieuwe pc :)
Maar lees voor je dat doet even DAA beleid door. En gebruik ook vooral Nieuw: topic templates want anders is je topic dar alsnog geen lang leven beschoren :)

Hint: een simpelweg: "ik wil er op kunnen gamen" is bij lange na niet genoeg input ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Lijkt er op het eerste gezicht op dat het zou passen, echter is het een totale verspilling van geld en moeite...
Je kan er hooguit een low profile GPU in zetten, daar zou een grafisch simpeler spel als Fortnite wel mee kunnen, alleen hopen dat er geen whitelist in de BIOS is...
Over het algemeen zijn pogingen om een winkelwagen tot racewagen om te bouwen niet succesvol en als ze het al zijn was het sneller en goedkoper geweest gewoon een racewagen te kopen ;)
In dat geval zou je een nieuwe behuizing kopen, een nieuwe voeding waar een zwaardere GPU wel op kan, nieuwe CPU en dus nieuw moederbord met bijbehorend DDR4... Dan kan je aan het eind je hardeschrijf meenemen, veel meer niet :/

[ Voor 19% gewijzigd door RGAT op 07-11-2018 17:35 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)

Dit gaat niet alleen om een videokaart, maar om je hele PC. Want voor een game PC ga je eigenlijk al je componenten nieuw nodig hebben:
- Voeding is veel te licht voor een beetje videokaart of andere omponenten
- Dell kast past hooguit een low profile kaart in zoals al gezegd, iets anders niet --> nieuwe kast
- Andere CPU nodig, past mogelijk op je moederbord maar veel waarschijunlijker niet --> ander moederbord. En past het wel --> andere koeling --> past niet in je kast :+
- HDD is leuk maar niet snel genoeg
- Memory kun je mogelijk gebruiken maar vermoedelijk wil iet meer en iets sneller --> volledig nieuw.

Kortom: je zit in Videokaarten & Beeldschermen maar eigenlijk wil je gewoon een jieuw topic openen in Desktop Aankoopadvies voor een volledig nieuwe pc :)
Maar lees voor je dat doet even DAA beleid door. En gebruik ook vooral Nieuw: topic templates want anders is je topic dar alsnog geen lang leven beschoren :)

Hint: een simpelweg: "ik wil er op kunnen gamen" is bij lange na niet genoeg input ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:42

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb ervaring met de Optiplex 390 als bureaumachine. Daar is hij perfect voor, een beetje Word en Excel en zo. Maar 'm ombouwen tot gaming machine lijkt mij vrij nutteloos. Kan je 'm beter op V&A gooien en een hele nieuwe computer samenstellen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Grote kans dat je het moederbord ook niet zomaar in een andere kast krijgt. Dell heeft wel eens de neiging om een eigen formaat te gebruiken.
Geen idee of dat met dit type ook zo is, maar lijkt me wel handig om even uit te zoeken.
En daarnaast ook eens met bovenstaande reactie... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:15
Welke versie heb je? een MT DT of SFF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 21:28
@Anoniem: 1134649 Je kan er natuurlijk prima een moderne low-profile videokaart in gooien en er nog een redelijk spelletje op spelen. De CPU gaat een flinke bottleneck zijn maar 30fps op 1080p moet je echt wel halen. Hier een lijstje met videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 01:35

jgj82

Ja, maar = nee

RGAT schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:33:
Lijkt er op het eerste gezicht op dat het zou passen, echter is het een totale verspilling van geld en moeite...
Je kan er hooguit een low profile GPU in zetten, daar zou een grafisch simpeler spel als Fortnite wel mee kunnen, alleen hopen dat er geen whitelist in de BIOS is...
Over het algemeen zijn pogingen om een winkelwagen tot racewagen om te bouwen niet succesvol en als ze het al zijn was het sneller en goedkoper geweest gewoon een racewagen te kopen ;)
In dat geval zou je een nieuwe behuizing kopen, een nieuwe voeding waar een zwaardere GPU wel op kan, nieuwe CPU en dus nieuw moederbord met bijbehorend DDR4... Dan kan je aan het eind je hardeschrijf meenemen, veel meer niet :/
Helemaal meet het bovenstaande eens.

En tevens wil ik je nomineren voor de mooiste beeldspraak van de maand. Ik heb een half uur nodig gehad om bij te komen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.