Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verkeerd inkorten url's voor Google Maps

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Topicstarter
Eerder vandaag plaatste ik een post waarin ik het verschil probeerde te tonen tussen Zurich (in Friesland, NL) en Zürich (CH), hieronder in zijn geheel gerepliceerd.

[BEGIN POST]
-MVR- schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:47:
Gisteren kreeg ik een bericht van een Duitser, in het Duits voor een opdracht in Zurich.

Ik heb beleefd in het Nederlands gereageerd ;)
Was dat in Zürich of in Zurich :?

EDIT:
Google maps snapt zijn eigen links niet, tweede zou moeten verwijzen naar het plaatsje Zurich in Friesland aan de kop van de Afsluitdijk :(

[EINDE POST]

Als ik de complete link uit de post kopiëer, wordt bij Zurich inderdaad netjes Zurich in Friesland (NL) getoond. Als ik de link volg of de copy-link functie gebruik, wordt Zürich in Zwitserland getoond, niet het gewenste resultaat, zie ook de onderstaande reactie:
H92! schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:56:
[...]

Ligt aan Tweakers zo te zien, in de quote zie je wel de goede URL ;-) (waar de longitude in staat)
Natuurlijk is dit niet echt van levensbelang, maar ik denk dat dit vaker voor zou kunnen komen met mogelijk vervelende gevolgen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Kees
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 17-06 07:49

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Geen bug. Voor url's met gekke dingen erin moet je gewoon " om de url heen gebruiken gebruiken

Zürich of in Zurich

Of de shortlinks van google zelf gebruiken (te maken via 'share' in het menu)
https://goo.gl/maps/dQM6hxmd1QS2
https://goo.gl/maps/bNa6irhn5FQ2

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:47

crisp

Devver

Pixelated

Niet zozeer "gekke dingen" maar in ieder geval wel niet-encoded komma's ;)

Intentionally left blank

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True