Toon posts:

Excel: uitgebreide AANTAL.ALS variant?

Pagina: 1
Acties:

• AVGekkie
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-01-2021
Beste,
Ik ben voor school met een opdracht bezig in Excel.
Hiervoor hebben wij een dataset van Amsterdam met huizen, die allen een eigen postcode en prijs hebben.
Nu moest ik alle prijzen en postcodes opdelen in klasses en vervolgens berekenen hoeveel van elk overal voorkwam. Dat ziet er als volgt uit:
[img]blob:https://imgur.com/8b119230-1552-446c-ac24-0c9552454c43[/img]
Nu moet er worden gekeken of er een bepaalde relatie tussen zit.
Dus moet er gekeken worden hoe vaak er in een bepaalde postcodeklasse de prijsklasses voorkomen.
Dus voor postcodeklasse 1 komt prijsklasse 1 zo vaak voor, prijsklasse 2 zo vaak, etc.
Er wordt in de opdracht gelinkt naar een draaitabel. Een kort overzicht van de gehele tabel waar dit in berekend wordt:
[img]blob:https://imgur.com/5af4d098-e2ee-45aa-8ed8-50e8a7d69f8e[/img]
Dus wat ik wil weten: hoe vaak komt uit kolom Q de waarde 1 voor met waarde 1, 2, 3, 4, 5 en 6 uit kolom F?

Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik hier mee kan zien of er een relatie is tussen de postcodes en de prijzen van de huizen binnen die postcode, dus in welke postcodeklasse komen welke prijsklasses het meeste voor?

Ik heb al verschillende functies berekend zoals AANTAL.ALS en SOMMEN.ALS maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik zat zelf eerst te denken aan een soort uitgebreide AANTAL.ALS functie, dus iets in de richting van:
AANTAL.ALS(Q1 is 1, F1 is 1) en geef het aantal keer dat dit voorkomt

Wie kan mij helpen?

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is...

[Voor 6% gewijzigd door AVGekkie op 07-11-2018 17:01]

• AVGekkie
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-01-2021

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:17
Aantallen.als

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-01 12:54
Inderdaad zoals bovenstaande, dan kun je uit maximaal 127 kolommen je voorwaarden halen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee