In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
valt dus ruim boven budget.
Dan kom ik dus automatisch op VIA. Is de MSI694D een goede optie? Of toch de ASUS CUV4X-D?
Verwijderd
Die makker van mij voor wie het is gebruikt het hoofdzakelijk voor programmeren van 3d-games. (3d-engine enzo) en wat Acad en 3dstudiomax.
Verwijderd
Paar klanten hebben hem als server draaien, en zijn er superenthousiast over....
Nadeel: Is ook duurder dan een simpel bordje: Als je simpel wilt, kwam geloof ik die van Gigabyte erg goed uit de test
/edit
Intel chips zijn of hopeloos verouderd (trust me, converters werken niet met dual chipsets
/edit
tyan stabielst ook erg duur
abit beste overclocker
ik zou gaan voor msi
Maar ik neem aan dat je niet zo veel geld te besteden hebt (richting de 1500,-) dus dan denk ik zelf dat de VIA 694D chipset een goede keuze is.... En als je dan voor stabiliteit zou willen gaan zou ik persoonlijk de MSI nemen...
(Er zijn trouwens wel goedkopere SuperMicro borden die beter betaalbaar zijn en ook errug goed zijn... SuperMicro roeleert
Zijn er nog ASUS P2B-D's in de handel? Dat wil ie namelijk als overbruggingsperiode nemen.
Verwijderd
En inderdaad: Als je geld hebt, voor een Serverworks III (LE) chipset gaan: Asus en Tyan zijn daarin de mooiste planken. LAN, VGA, U160 SCSI, 64bit PCI...
Heb je al dat vorige niet nodig, toch maar 1300 piek besparen, en voor een VIA bordje gaan...:)
Op de RAM limiet van 512MB na zou het een goede compromis kunnen zijn. Of is er een FC-PGA dual BX bord (BP6=PPGA)?
Oslik, blyat! Oslik!
Acorp heeft er een (een dual i815 that is) check voor een review Digit Life. Voor zover ik weet bestaan er géén Dual FC-PGA BX'en.Op woensdag 25 juli 2001 12:38 schreef dion_b het volgende:
Misschien een beetje terzijde, maar ik las ergens dat een of andere mobobakker ondanks Intel's volhouden dat het niet kon een dual i815 mobo had gemaakt. Weet iemand daar nog iets van?
Op de RAM limiet van 512MB na zou het een goede compromis kunnen zijn. Of is er een FC-PGA dual BX bord (BP6=PPGA)?
Verwijderd
Op zaterdag 21 juli 2001 00:32 schreef werty het volgende:
dan wel ondersteunen ze alleen RIMM geheugen (= nog veel duurder dan mobo)
128MB PC800 Rambus DRAM (Dane Elec) FL 203,-
lekker stabiel moederbord nog geen problemen mee gehad is helaas niet de snelste
Overclock mogelijkheden zijn vrij beperkt krijg bijv. geheugen niet op c3
ook is er een beetje weinig ruimte voor intel boxed koelers als je op beide er 1 wilt zetten gaat niet
ook erg jammer is als er geen 64bit sloten erop zitten aangezien ik 10/100/1000mbit netwerkkaart heb en u160 kaartje heb
Maar als ik jou was zou ik toch geen via chipset nemen ga voor Intel en een supermicro of tyan bordje
Wat kan ik hem het beste aanraden..eenneuh sterker nog, waar is dat nog te koop? Ik kan namelijk niets vinden bij de reguliere zaken.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Een SuperMicro P6DBEOp woensdag 25 juli 2001 14:52 schreef tazzman het volgende:
Ik zoek voor een collega nog een PII/III Slot 1 dual mobo.. voor 2x P3/450.
Wat kan ik hem het beste aanraden..eenneuh sterker nog, waar is dat nog te koop? Ik kan namelijk niets vinden bij de reguliere zaken.
Te koop bij RG Computers voor 312,-
Heb dat bordje zelf ook, alleen vonden ze het bij mij nodig om me maar 200,- te laten betalen aan de postbode
Is dat wat?
Dual P!!! dus
[van de site]
TYAN Tiger 230 S2507, 2x socket 370, PIII, Via Pro133, 1AGP, 5PCI, 4 DIMM, ATX
Dual Pentium III (of Celeron) moederbord van Tyan met een Via 133 Mhz chipset. Ondersteunt de ATA 100 standaard en kan maximaal 2 Gb geheugen aan. Er kan natuurlijk ook gewoon 1 processor op dir moederbord.
Adviesprijs: ƒ 421.00
Uw prijs: ƒ 293.00
Op voorraad
Meer informatie
[/van de site]
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Verwijderd
VIA Appolo Pro133 is brak.. je moet de 133A hebben die is stukken beter (ja voor intel heeft VIA ook een 133 en een 133A.. ik heb die namelijk -> lees: miskoop)Op woensdag 25 juli 2001 15:22 schreef HeatWave het volgende:
zag bij Acesonline.nl een Tyan voor 293
Is dat wat?
Dual P!!! dus
[van de site]
TYAN Tiger 230 S2507, 2x socket 370, PIII, Via Pro133, 1AGP, 5PCI, 4 DIMM, ATX
Dual Pentium III (of Celeron) moederbord van Tyan met een Via 133 Mhz chipset. Ondersteunt de ATA 100 standaard en kan maximaal 2 Gb geheugen aan. Er kan natuurlijk ook gewoon 1 processor op dir moederbord.
Adviesprijs: ƒ 421.00
Uw prijs: ƒ 293.00
Op voorraad
Meer informatie
[/van de site]
OK dan weten we dat ook weer.Op woensdag 25 juli 2001 15:41 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
VIA Appolo Pro133 is brak.. je moet de 133A hebben die is stukken beter (ja voor intel heeft VIA ook een 133 en een 133A.. ik heb die namelijk -> lees: miskoop)
Maar als ik nou gewoon 2 P!!! erop zet, verder niet moeilijk wil doe maar gewoon draaien ie ie dan erg instabiel of valt het wel mee?
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Verwijderd
zag dat ik een fout had gemaakt maar die leg ik zo wel uit..Op woensdag 25 juli 2001 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK dan weten we dat ook weer.
Maar als ik nou gewoon 2 P!!! erop zet, verder niet moeilijk wil doe maar gewoon draaien ie ie dan erg instabiel of valt het wel mee?
je hebt dus een VIA Appolo Pro 133 die met performance een eindje onder de BX/815 ligt.. maar de 133A is gelijk/sneller... maar sinds kort heeft VIA dus een 686B chip die bij mij alles verziekt... verder zijn de chipsets vrij stabiel!!
verzieken: ding loopt niet echt stabiel.. vage crashes enal... drivers zijn brak.. wil allemaal niet lukken... dus door de 686B hoef ik geen VIA meer..
/dev/null
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Ik heb de specs van het mobo + de prijslijst van RG Computers uitgeprint en aan mijn collega gegeven.. die was er zeer blij mee!Op woensdag 25 juli 2001 14:58 schreef BrZ het volgende:
[..]
Een SuperMicro P6DBE
Te koop bij RG Computers voor 312,-
Heb dat bordje zelf ook, alleen vonden ze het bij mij nodig om me maar 200,- te laten betalen aan de postbode
Thx!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Die 686 bug merk ik bar weinig van.... Mijn northbridge is idd wel de 133a.
Toch staat er in mijn boekje : VT82C694DP the VIA Apollo pro 133A...... Een 133A wordt dus ook gewoon apollo pro genoemd...limp bizzkit
VIA Appolo Pro133 is brak.. je moet de 133A hebben die is stukken beter (ja voor intel heeft VIA ook een 133 en een 133A.. ik heb die namelijk -> lees: miskoop)
Waar wil je het systeem voor gaan gebruiken. Server of Workstation. Server ?? intel, serverworks Workstation ? VIA 133a
Verwijderd
Verwijderd
ASUS nee dank je maar TYAN wel ja, of je gaat voor de Super-Micro DE6Op woensdag 25 juli 2001 08:11 schreef werty het volgende:
Overbruggingsperiode? Dan neem ik aan dat geld geen probleem is, als je een bord van >800 pieken als overbruggingsperiode neemt
En inderdaad: Als je geld hebt, voor een Serverworks III (LE) chipset gaan: Asus en Tyan zijn daarin de mooiste planken. LAN, VGA, U160 SCSI, 64bit PCI...