4k 60hz monitor aansluiten met 20 meter kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:32
Hallo allemaal, ik heb een probleem. Ik heb een nieuw huis waarbij ik mijn 40" 4k philips monitor in de woonkamer wil aansluiten op mijn htpc die onder de tv staat. Zo heb ik het nu ook aangesloten via displayport naar mini displayport met en kabel van 5 meter.

In het nieuwe huis moet de indeling en opstelling alleen anders worden waardoor ik een kabel van 20 meter nodig heb.

Displayport werkt niet bij langere lengtes dan 5 meter, althans zo lees ik. Hdmi (2.0) doet dat wel. Ik heb een nvidia Geforce GTX 1080 met hdmi 2.0. De monitor heeft dat echter niet, maar dus wel (mini) displayport 1.2.

Ik heb een actieve hdmi 2.0 kabel gekocht, en die werkt. Alleen krijg ik het 4k signaal dan maar werkend op 30hz. Ik heb een actieve hdmi naar mini displayport adapter gekocht van club3d. Mijn idee was: 20 meter hdmi kabel, adapter eraan, en in de monitor. Maar dit krijg ik niet aan de praat.

Is deze adapter wellicht alleen bedoeld om juist een scherm MET hdmi 2.0 aan te sluiten op een videokaart met alleen displayport?

Ik hoop dat jullie tips of anders suggesties hebben..

Iemand bijvoorbeeld ervaring met langere displayport kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 16:32
Wat wil je eigenlijk gaan doen via je tv? Gaan werken met een kabel over een dergelijke afstand en daarmee 4K60 willen bereiken wordt erg lastig. Afhankelijk van wat je wilt is het misschien veel makkelijker om een simpele mediaspeler of Nvidia Shield te gebruiken? Of kijken of er toch een mogelijkheid is je htpc dichterbij je tv te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:04

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Misschien kort door de bocht, maar waarom 20 meter HDMI en geen 20 meter UTP?
Kwestie van omdenken maar HDMI klinkt niet als de juiste oplossing hier.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Wekko306 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:37:
Wat wil je eigenlijk gaan doen via je tv? Gaan werken met een kabel over een dergelijke afstand en daarmee 4K60 willen bereiken wordt erg lastig. Afhankelijk van wat je wilt is het misschien veel makkelijker om een simpele mediaspeler of Nvidia Shield te gebruiken? Of kijken of er toch een mogelijkheid is je htpc dichterbij je tv te zetten?
Zowel gebruik van Kodi als gamen op tv. Op de monitor werken en gamen in 4k.

Uiteraard zou het een optie zijn om de pc dichter bij de monitor te zetten en dan gewoon een lange kabel naar de tv of werken met een Steamlink of shield. Probleem is alleen dat ik een hele mooie htpc heb gebouwd die perfect past in mijn Dressoir. Een echte eye catcher die ik per se in dat meubel, onder de tv wil hebben staan. De monitor komt dan boven de eettafel te hangen aan een draaibare beugel zodat ik daar kan zitten te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
unezra schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:43:
Misschien kort door de bocht, maar waarom 20 meter HDMI en geen 20 meter UTP?
Kwestie van omdenken maar HDMI klinkt niet als de juiste oplossing hier.
Is utp naar displayport mogelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:04

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

powermarcel10 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:53:
[...]
Is utp naar displayport mogelijk dan?
Nee. UTP naar je HTPC of naar een media player.
Zoiets als dit:
pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi

HTPC is leuk, maar zo'n Kodi doos kan prima streamen. Kun je je HTPC als mediaserver inzetten, hang je d'r alleen geen TV aan.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Dat is voor niet echt een optie.. Maar wat ik niet snap, waarom zijn er geen actieve displayport kabels?? Of zoek ik niet goed...
Pagina: 1