Toon posts:

Windows 7 licentie kopen

Pagina: 1
Acties:

• DaanvdSpek
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-02 07:31
Hallo tweakers,

Ik ben bezig met het samenstellen van een pc voor een nieuwe collega op het werk. Het bedrijf heeft 5 medewerkers en er moet 1 pc bijkomen.

Op termijn zijn we van plan om over te stappen naar Windows 10, maar vooralsnog moet de nieuwe machine ook Windows 7 gaan draaien.
Voor privégebruik ben ik een Windows-piraatje, maar dit moet natuurlijk wel legaal gebeuren. Aangezien mijn licentie-koop-ervaring gering is, vraag ik even om jullie ervaring!

Is het nog mogelijk om aan een Windows 7 licentie te komen? Op Alternate.nl vind ik alleen Windows 10 licenties. Op andere plekken op het net zie ik aanbiedingen voor licenties voor ongeveer 20 euro, zoals bijvoorbeeld op softwarelicense4u.com. Zijn die aanbiedingen te vertrouwen?

Daan

Moto G 5G, i5-2500k @ 4.5 GHz, GTX750Ti, 12GB DDR3

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:56

skate master

Autodesk Educator Expert

Wat is de reden dat je specifiek voor windows 7 wilt gaan?
Waarom niet direct op windows 10.

Zelf heb ik geen ervaring met de door jou genoemde partij, maar ik twijfel of er nog wel legale win7 licenties te koop zijn.

Zelf zou ik direct voor win10 gaan tenzij je echt niet anders kunt vanwege software beperkingen.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:28
Sites als softwarelicense4u.com verkopen volgens mij alleen van die shady OEM licenses. Hoe legaal dit is, onduidelijk.

Volgens mij is er geen echt officiële manier meer om W7 keys te bemachtigen, of er moet nog ergens een retail key rondslingeren op Amazon (in een gesealde cover).

OEM leveranciers bieden soms nog wel een optie aan om te downgraden, maar dan moet je volgens mij wel het gehele systeem bij hun inkopen (sowieso wellicht iets handiger indien het om een werk-pc gaat, iets met support ^^).

En zoals skate master al zegt, waarom perse W7?

• DaanvdSpek
De discussie waarom er voor W7 wordt gekozen is wel interessant, maar geen die ik wil voeren: ik wil ook liever op W10 over, maar mijn baas niet. That's it, folks!

Vervelend om te horen dat het eigenlijk niet meer gaat... Ik hoop dat er nog een oplossing is.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Legale Windows 7 licenties bestaan nog steeds, alleen kan je ze niet meer officieel kopen. Updates komen nog tot 14 januari 2020 uit dus daar zit het probleem niet.

Waar je tegen aan gaat lopen is de ondersteuning in moderne CPU's, nieuwe chipsets en het verkrijgen van drivers. En nog belangrijker, de updates op drivers. Daarnaast is het maar de vraag of je Windows 7 geinstalleerd krijgt op een nieuwere machine.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Inderdaad.

Op welke hardware moet dit draaien? Als het Intel Coffee Lake gebaseerd is of een AMD Ryzen APU (zoals de 2200G/2400G en Athlon 200GE) dan heb je pech, daarvoor is officeel alleen W10 ondersteuning.

Leg dat dus ook voor aan je baas, aan hem om dan een ouwe koektrommel op te duikelen die wel 7 draait zonder tegenstribbelen. Officieel kan je Windows 7 ook niet meer updaten (dat wordt standaard geblokkeerd) op alle Ryzen processoren en Intel kaby lake / coffee lake. Bedrijfstechnisch zou ik dan niet met halfbakken fixjes daarvoor gaan beunen.

[Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 08-11-2018 16:04]

I reject your reality and substitute my own

• CHBF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-04-2019
DaanvdSpek schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:34:
Op andere plekken op het net zie ik aanbiedingen voor licenties voor ongeveer 20 euro, zoals bijvoorbeeld op softwarelicense4u.com. Zijn die aanbiedingen te vertrouwen?

Daan
Geen idee, Kinguin is de bekendste keyreseller waarbij het altijd goed lijkt te gaan zolang je er een koopt van iemand die uitstluiend positieve reviews en heel erg veel reviews krijgt. Ik zou het niet riskeren bij een derelijke website zoals die jij noemt, ik heb er nooit van gehoord. Voor nieuwe hardware die sinds 2017 uitkwam moet je sowieso geen W10 gebruiken want MS weigert om dat te ondersteunen omdat MS eist dat je W10 gebruikt. :')
Is Linux geen optie op jouw werk? Afhankelijk van wat je ermee wil doen. Als het slechts browsen en office-software voor intern gebruik is dan gaat Linux ook prima. Als je per se software van MS of Adobe wil gebruiken dan zit je aan Windows vast en dan wens ik jou veel sterkte of plezier met alle werkonderbrekingen wanneer Windows update, met zeurende mededelingen of reclame komt, bestanden verwijdert...
Daarover gesproken, kies maar voor W10 Pro in dat geval want in ieder geval kan je dan systeembrekende updates uitstellen. :')

[Voor 37% gewijzigd door CHBF op 08-11-2018 16:10]

Zelfcensuur is de meest schadelijke vorm van censuur.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:23
En als je nu Windows 10 + classic shell voorstelt?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• DaanvdSpek
Ik heb uiteindelijk wat 6e gen Intel hardware gekocht. Win7 licentie toch maar proberen.
Linux is geen optie, we draaien AFAS Profit en dat werkt met RDP RemoteApp via proxy. Heb ik zelf uitgebreid geprobeerd met Remmina onder Ubuntu maar dat is me niet gelukt.

Dank allen!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:15
AFAS Profit werkt sinds kort via Citrix Workspace. Deze is er wel voor een linux client (volgens mij)

[Voor 4% gewijzigd door mkroes op 09-11-2018 13:03]

• Gerardtmx
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-07-2020
Ik heb mijn licentie voor windows 7 van Ebay.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee