Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TwistedVision
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-06 14:10
Beste mede-tweakers,

Sinds gisteren heb ik problemen met mijn printer; deze weigert ineens om afbeeldingen af te drukken. Hierbij wil ik eerst even aangeven, ik heb meerdere computers in dit netwerk die hier gebruik van maken, allen iMacs of Macbook (airs) welke draaien op OS X Mojave. De printer is een "oud" beestje HP Laserjet Pro 200 color MFP M276nw.
Het probleem uitte zich als volgt; gisteren tijdens het printen van enkele .pdf'jes stopte de printer ineens na het eerste documentje. De documenten verdwenen vervolgens ook uit de afdrukwachtrij en werden niet meer afgedrukt. Door hierna per .pdfje de opdracht opnieuw te verzenden, verscheen deze netjes in de afdrukwachtrij en waaruit hij vervolgens ook weer verdween. Hetzelfde fenomeen gebeurde op het schermpje van de printer: er verscheen: "Het document wordt afgedrukt ... " waarna dit weer verdween en er vervolgens niks gebeurde..

Hierna heb ik eerst de printer verwijderd op mijn mac, en opnieuw toegevoegd. Eerst met als sturingsprogramma Airprint, waarna hetzelfde gebeurde. En vervolgens met het HP Laserjet Pro 200 color MFP M276nw sturingsprogramma. Gezien dit eind van de dag was en ik hier echt geen zin meer in had vond ik dit een probleem voor morgen.
Vandaag wederop op meerdere apparaten geprobeerd te printen; zonder succes. Hierna ben ik nog met diverse soorten bestand-formats en printerinstellingen gaan experimenteren, wat tot de volgende onduidelijke resultaten heeft gebracht;
- Word- en excel-bestand met enkel tekst; print hij prima uit;
- Word-bestand met een plaatje levert een foutmelding op bijvoorbeeld;
test
plaatje
test 2
levert de tekst op de afdruk op;
test
ERROR: undefined
OFFENDING COMMAND: image
STACK:

-dictionairy-
-savelevel-

test 2
- Een .pdf afdrukken leverde vervolgens ook de foutmelding (op de afdruk) op;
ERROR: undefined
OFFENDING COMMAND: image
STACK:

-dictionairy-
-savelevel-
Het lijkt er dus op dat mijn printer geen afbeeldingen meer wil afdrukken.. Gezien ik net nieuwe toners erin heb gezet en een extra set toners heb aangeschaft, vind ik het zonde om het ding weg te gooien, met een dubbele set ongebruikte toners.. Kan iemand mij hierbij helpen? Op internet kan ik eerlijk gezegd niks vinden...

• MSteverink
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:14
Staat er echt
dictionairy
?

Het betekent vermoedelijk dat de afbeelding te groot is, en/of het printergeheugen te klein.

[Voor 53% gewijzigd door MSteverink op 07-11-2018 19:06]

• rvanpruissen
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17:00

rvanpruissen

rePear.it

Je kunt bij PDF's printen vaak aangeven dat hij de boel moet rasterizen of afdrukken als afbeelding. Dan stuurt hij niet het hele ding als postscipt naar de printer. Kan een paar honderd MB aan printergeheugen schelen :)

• TwistedVision
MSteverink schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:02:
Staat er echt
[...]
?

Het betekent vermoedelijk dat de afbeelding te groot is, en/of het printergeheugen te klein.
Dat staat er echt ja.. Wel opmerkelijk, want het zijn slechts logo's e.d. Die de printer voorheen zonder problemen heeft afgedrukt.
rvanpruissen schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:03:
Je kunt bij PDF's printen vaak aangeven dat hij de boel moet rasterizen of afdrukken als afbeelding. Dan stuurt hij niet het hele ding als postscipt naar de printer. Kan een paar honderd MB aan printergeheugen schelen :)
Dit heb ik ook al geprobeerd onder "Geavanceerd > Afdrukken als afbeelding". Dan krijg ik wederom die foutmelding.

Ik denk dat ik dus kan concluderen dat het printer geheugen van de printer naar de haaien is? ;w

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:22
Fabrieksreset al geprobeerd? Linker onderhoek van het scherm aanraken tijdens het opstarten tot de tekst “permanent storage init" verschijnt.

• TwistedVision
hcQd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:41:
Fabrieksreset al geprobeerd? Linker onderhoek van het scherm aanraken tijdens het opstarten tot de tekst “permanent storage init" verschijnt.
Thanks! Dit heeft gewerkt, het resetten via de normale instellingen had ik al wel geprobeerd maar was me niet bewust van deze optie.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True