Toon posts:

Advies voor PSU + RAM geheugen op Z370 - 9700k - 2080Ti

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:14
Ik probeer uit te vogelen of ik 'n nieuwe PSU nodig heb en ram voor mij systemupgrade
Mijn huidige rig is een Asrock Extreme 4 z370 met in bestelling een RTX2080ti gaming x trio van MSI en een i7 9700K. In de pc zit nu een seasonic focus plus gold 650W in en Corsair Vengeance LPX DDR4 geheugen in . Voedingen en RAM heb ik niet zoveel knowhow van, ik heb deze ram modules er nu in iig https://azerty.nl/product...ngeance-lpx-geheugen-ddr4

Wat is je budget?
Geld is er. Mits de upgrade nodig is uiteraard

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen voorkeur. Gewoon een goeie voeding die genoeg headroom heeft (ga voorlopig niet overklokken maar in de toekomst eventueel)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
[i]4k 60-fps gaming rig. Alles mag zo rap mogelijk. De 2080Ti is al besteld, dat moet wel ongeveer aangeven wat de intentie van de bak is[ /i]

Ik heb dus zoals eerder gemeld niet heel veel kennis van RAM, timings, en kloksnelheden icm cpu's en gpu's, als iemand een kijkje zou willen nemen of mijn huidige setup optimized is voor de 9700k en 2080ti gaming trio x, zeer gaarne!

Dank alvast :)

Alle reacties

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 16:58
Je kan berekenen wat je nodig hebt met bijvoorbeeld deze en kies dan een mooie 80plus gold/platinum van bijvoorbeeld Seasonic. Je huidige PSU lijkt mij in eerste instantie nog prima!)

ARGB adapter nodig? KLIK HIER

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-05 23:42
Het kan zijn dat je voeding niet goed werkt met een videokaart met hoog verbruik als de 2080 Ti. Dat is afhankelijk van de productiedatum van de voeding. Is je voeding rond of voor april 2018 geproduceerd dan kan het zijn dat er problemen optreden. De productiedatum is af te lezen aan het S/N nummer. De eerst 4 cijfers in het nummer geven het productiejaar en maand aan. Mochten zich problemen voordoen dan kan je contact opnemen met Seasonic en wordt er een oplossing gevonden.

Het geheugen is met 3000 MT/s en CL15 een prima keuze.

vergeet niet het bios te updaten naar de meest recente versie voordat je de 9700K erin zet.

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:14
Uszka schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:48:
Het kan zijn dat je voeding niet goed werkt met een videokaart met hoog verbruik als de 2080 Ti. Dat is afhankelijk van de productiedatum van de voeding. Is je voeding rond of voor april 2018 geproduceerd dan kan het zijn dat er problemen optreden. De productiedatum is af te lezen aan het S/N nummer. De eerst 4 cijfers in het nummer geven het productiejaar en maand aan. Mochten zich problemen voordoen dan kan je contact opnemen met Seasonic en wordt er een oplossing gevonden.

vergeet niet het bios te updaten naar de meest recente versie voordat je de 9700K erin zet.
Hoi, mijn voeding is geproduceerd voor die datum, dat weet ik zeker, want ik heb 'm sinds januari 2018. Aanraders voor een goeie psu voor deze setup?

• Uszka
be quiet Straight Power 11 650w.

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:22
Onlangs deze voeding gekocht.
Topkwaliteit voor die prijs.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:55

Praetextatus

the dutch_paki

Uszka schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:48:

Mag ik vragen hoe je hierbij komt mbt de voeding? Zijn voeding is ruim voldoende voor de 2080ti en de 9700k en ook minder dan een jaar oud. Waarom zou hij deze moeten vervangen?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Uszka
Omdat er nogal wat problemen met Focus Plus Gold voedingen zijn geproduceerd voor april 2018. Oa spontane uitval icm sommige videokaarten. In het voedingeninformatietopic zijn gevallen gemeld icm een 1080 Ti. Aangezien een 2080 Ti hetzelfde of meer verbruikt sluit ik problemen niet uit.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee