Toon posts:

Chrome kan apparatuur niet meer bereiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• a.appel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04 12:30
Ik kan met behulp van Chrome niet meer mijn (Cisco-)router, een netwerkschijf en een mediaplayer benaderen. Ik krijg de melding "Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren 192.168.1.1 voldoet niet aan de beveiligingsnormen. ERR_SSL_SERVER_CERT_BAD_FORMAT".

Middels een beetje zoeken, kom ik erachter dat dit een melding is die wordt gegeven als de host van de website een (te) oud of geen beveiligingscertificaat heeft. Mijn router kan geen nieuw certificaat aanvragen, net zo min als mijn (wat verouderde, ok...) netwerkschijf of mediaplayer.

Kan ik Chrome vertellen dat dit vertrouwde sites zijn? (heb het reeds geprobeerd via instellingen, geavanceerd, proxy instellingen, maar dan ga je naar de Windows Explorer instellingen. En sowieso, als daar bij vertrouwde sites het vertrouwde IP adres invult werkt het niet).

In Edge wordt ik ook geweigerd en heb ik ook geen opties om de apparatuur alsnog te benaderen. Bij IE kan ik kikken op Details en kan ik de site, ondanks sterk negatief advies, toch openen.

Het moet toch mogelijk zijn om je eigen LAN en alle apparatuur daarin als vertrouwd op te geven?

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke versie van Cisco IOS draai je op jouw router? Zover ik kan terugvinden, worden self-signed certificaten gegenereerd na een herstart en binnen Cisco IOS zouden er commandline opties voor bestaan. Ik kwam dat namelijk tegen in een topic uit 2009 erover, maar wellicht is dat te oud, dus link ik dat (voorlopig) even niet.

• a.appel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04 12:30
@Khayma Inderdaad; het zou moeten werken, maar werkt duidelijk niet...
@CH4OS Ik weet niet welke versie Cisco IOS ik draai. Kan alleen achterhalen: PID VID: RV180W-E V01
Current Firmware Version: 1.0.0.30
Op het beheersscherm staat copyright 2011, dus hij is nieuwer dan 2009...
Overigens even gechecked in de beheerssite van mijn router om een self-certificate te laten creeeren. Dat gedaan, gesaved op mijn laptop, in Chrome ingelezen en terug naar de beheerssite... maar nee hoor, nog geen juist certificaat volgens Chrome...

[Voor 45% gewijzigd door a.appel op 07-11-2018 18:03]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er ook nieuwere firmware beschikbaar wellicht? Wie weet worden de tools e.d. bijgewerkt en kun je dan wel een valide certificaat laten aanmaken?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee