Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• thijs981
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:21
Ik ben op zoek naar een nieuwe 55" UHD tv.
Nu heb ik al het een en ander opgezocht, maar sommige dingen zijn mij niet helemaal duidelijk. In de prijsvergelijker zie ik 2 soorten backlight staan, edge-lit en direct led. Bij edge-lit zit de backlight dus aan de zijkanten van het scherm en bij direct led achter het paneel. Is het verschil goed te merken? In de Media Markt kon ik het niet zien maar ik heb geen idee hoe dit er uit komt te zien in een woonkamer.

Daarnaast weet ik niet zo goed wat voor paneel ik moet hebben, IPS of VA? Ik heb gelezen dat bij IPS de kijkhoeken beter zijn en bij VA de kleuren, klopt dit? Ik zit over het algemeen recht voor de tv, dus dan kies ik voor de beste kleuren als het kan.

HDR wil ik ook graag, ook hier weet ik niet zo goed welke ik moet kiezen. Bij veel tv's zie ik HDR10 en HLG, zijn deze een beetje future proof, of is HDR10+ of Dolby Vision aan te raden?

Tenslotte, hoeveel hertz raden jullie aan? Ik weet dat hoe hoger de hertz, hoe beter. Maar als ik de keus heb tussen 50 of 60 hertz, is dat verschil dan te zien? Ik kijk voornamelijk tv, series en films, geen sport. Heel misschien koop ik over een tijdje een console, maar hier wil ik de keuze niet afhankelijk van maken.

Qua smart-functionaliteiten maakt het mij niet zo veel uit, het zou fijn zijn als deze de komende jaren snel blijft werken.

Ik zit aan een prijs tussen de €500 / €700 te denken.

Zelf heb ik de Philips 55PUS6503 gevonden, ik kan er alleen weinig reviews over vinden.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True