Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBagino
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-10-2023
Mijn vraag
Ik heb een vraag omtrent mijn Laptop(Dell XPS 15 9560)/ Windows 10.

Sinds 2 dagen kan ik de volgende programma's niet meer volledig openen.
- Onedrive
- Edge

Het probleem doet zich als volgt voor:

Firefox:
Ik start mijn Firefox op en er wordt gezegd dat deze al actief is.
Tot 2x toe een nieuwe installatie geprobeerd en hij blijft iedere keer zeggen dat Firefox al actief staat. Terwijl ik net een unitstall heb gerealiseerd.

Deze wil niet doorstarten lijkt alsof deze op de achtergrond ergens blijft draaien maar totaal niet zichtbaar wordt.

OneDrive:

Bij OneDrive krijg ik een error:
This applications failed to start because it could not find or load the Qt platform plugin -Windows- in "". Reinstall the application may fix this problem

Edge:

Zie ik dat deze wel iedere tabblad heeft geopend die ik in de afgelopen 2 dagen heb proberen te openen. Maar uiteindelijk stop deze toch nog met de uitvoering.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Unitstall
- Reinstall
- Windows update
- Meerdere malen herstart

Hopende kunnen jullie mij hier verder mee helpen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie tijd en het lezen van deze topic.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:51
Ik hoop dat iemand dit recent ook heeft meegemaakt, en dat hij bijvoorbeeld weet welke services niet goed werken en snel een oplossing heeft voor je.

Ik ben alleen bang dat troubleshooten meer tijd en energie kost dan windows even opnieuw installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:46

eagle00789

Est. November 2005

wat zegt taskmanager over bijvoorbeeld over firefox als je die nog niet hebt gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBagino
Ik heb er zojuist iemand naar laten kijken.

De persoon heeft mijn laptop proberen te herstellen naar een enkele dagen terug. Dit heeft helaas geen invloed gehad. Wel heeft de persoon Firefox aan de praat gekregen enkel allen andere programma's niet.

Ik zal hem nog even specifiek vragen wat hij daadwerkelijk heeft gedaan.

Conclusie:

- Geen oplossing gevonden ( Laptop terug naar fabriekinstellingen gezet )
- Na het herstellen was het eigenlijk alleen maar erger geworden. Na het herstellen kon geen enkel office pakket meer openen.

Mogelijke problemen die het kunnen uitsluiten:
- Conflict met 2 anti virusscanners ( lijkt me niet direct de oorzaak )
- voor de rest wil ik nog even navraag doen.

Vergeten te melden in mijn eerste bericht:
- Het (lijkt) allemaal begonnen te zijn met een email handtekening die was verdwenen en een bepaalde map binnen 'mijn documenten' deze was ook opeens weg.
- Waarop ik dacht misschien is deze verborgen. En ik via de instellingen verborgen items liet weergeven dit had overigens geen effect dus heb ik dit weer teruggezet ook.
- Daarna liep alles mis. Zoals ik in mijn eerste topic heb vermeldt.

@zetje01 Ja, dat klopt helemaal. Toch dacht ik even dat het mogelijk snel op te lossen zou zijn. Maar valt vies tegen!

@eagle00789 Taskmanager zegt op dat moment, dat er iets fout gaat met het laden van je profiel wat van belang kan zijn bij het opstarten. + na reinstall enzovoorts blijft hij zeggen dat de software actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:51
HHmm..

Je kan natuurlijk altijd even een nieuwe gebruiker aanmaken,(naast je huidige) en kijk hoe alles daar werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:11
Twee anti virusscanners?
Dat bijt elkaar, kunnen ook problemen van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-02 21:00
Doe eens een SFC /scannow in windows command met admin rights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-07 12:47
zetje01 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:29:
Ik hoop dat iemand dit recent ook heeft meegemaakt, en dat hij bijvoorbeeld weet welke services niet goed werken en snel een oplossing heeft voor je.

Ik ben alleen bang dat troubleshooten meer tijd en energie kost dan windows even opnieuw installeren...
En ik verwacht dat dit laatste de oplossing is.

Zelf heb ik dit ook meegemaakt, steeds meer programma's verdwenen na een bepaalde Windows 10 update.

Toen de gemakkelijke weg gekozen: fabrieksinstellingen met behoud van persoonlijke data, problem solved en nooit meer teruggekomen.

Dit is bij de update geweest die 2 vage effecten had;
bij de 1 werd schijfruimte volgeschreven en bij de ander verdwenen programma's (bij mij begon het met puur de iconen, later kon ik ze niet meer opstarten).

Edit aangezien dit ondertussen een oud en bekend probleem is, verwacht ik dat dit issue al opgelost is met nieuwere windows10 updates.
Heb je gekeken of er Windows updates beschikbaar zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 08-11-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBagino
@zetje01 Ah, daar had ik even niet over nagedacht had mogelijk geweest.

@benniep Thanks! Dit heb ik ook eerst gedaan ook de safetyscanner van MS getest beide geen effect.

@LopendeVogel Ja zeker dit was 1 van mijn eertse stappen. Er was een laatste update uitgevoerd op 02-10 en er zijn daarna alweer een enkele nieuwe uitgekomen.

Vreemd dat deze niet automatisch werden opgepakt. Maar uitiendelijk heb ik deze handmatig gerealiseerd. En heb ik dus de nieuwste versie van Win10 actief staan. Helaas, ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-02 21:00
En deze in cmd...DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth ook geprobeerd?
Pagina: 1