Toon posts:

2-in-1 laptop

Pagina: 1
Acties:

• pietjevdlaan
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-01-2019
Wat ga je met je laptop doen?
De reden van de aankoop is omdat mijn moeder last van artritis in haar handen begint te krijgen, hierbij is de volgende eis nodig van de laptop:
Dat het scherm los van het toetsenbord kan. (Zoals een Surface book 2)
Dit is met de reden omdat we dan een bluetooth toetsenbord of het toetsenbord van de laptop kunnen gebruiken om naar voren te kunnen halen om de klacht te verminderen.
Er wordt niet bijzondere dingen gedaan met de laptop naast bestanden beetje bewerken in word excel etc.
Eisen van specificaties:

OS Windows 10
Opslag: 512GB ( ssd)
15inch, Full HD.
6GB ram minimaal
Grafische kaart is niet enorm relevant zal waarschijnlijk altijd wel aanwezig zijn in een 2-in-1.

Wat is je budget?
We hebben nu als voorkeur de Surface Book 2 met als opslag 512GB vanwege de functies van het apparaat, deze is 2900euro maar zelf krijg ik echt jeukende handen als ik dit bedrag aan hoor.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet een specifiek merk als de kwaliteit maar gewaarborgd wordt.

Bedankt voor de hulp alvast.

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:36
Mijn eerste gedachte: waarom geen W10 tablet (als de Surface Go)? Handzaam, praktisch en prima bruikbaar voor Word/Excel. Wel met als grootste nadeel dat je de Type Cover los bij moet kopen (a +/- 100 EUR). Als je echter black friday af wacht, zal er vast een mooie aanbieding voor voorbij komen. (volgens mij is er nu ook een nette actie voor de Go inclusief type cover voor rond de 500 EUR).

edit: een non-W10 tablet kan natuurlijk ook ;-)
edit 2: ik lees nu pas je wensenlijstje. Tja, dat wordt lastig..

[Voor 12% gewijzigd door Flitz76 op 07-11-2018 14:55]

• StijnHemel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-05 16:55
Naast de tablet-vormen kan je ook kijken naar iets als een Lenovo Yoga.
Dan heb je wel een los toetsenbord nodig wil je een andere afstand tussen de laptop en je toetsenbord creëren maar dan ga je wel een stuk lager in prijs zitten dan een Surface Book.

500GB SSD is daarbij geen probleem.

serie: Yoga 730-15IKB

• pietjevdlaan
StijnHemel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:45:
Naast de tablet-vormen kan je ook kijken naar iets als een Lenovo Yoga.
Dan heb je wel een los toetsenbord nodig wil je een andere afstand tussen de laptop en je toetsenbord creëren maar dan ga je wel een stuk lager in prijs zitten dan een Surface Book.

500GB SSD is daarbij geen probleem.

serie: Yoga 730-15IKB
Hoi StijnHemel,

Ik heb je advies nagekeken specificaties allemaal hetzelfde vrijwel behalve full hd tot vergelijken met de 4k van de surface book 2. Dat maakt niet zoveel uit.

Alleen hobbel ik een beetje tegen het probleem aan met de accuduur reviews van de yoga-730-15ikb.
Zelf heb ik ook een lenovo laptop met enorm goeie specificaties maar constant aan de lader omdat de batterij gewoon simpel weg ruk is.

Conclusie: je kan wel goeie specificaties hebben maar om je laptop nou om de 2uur aan de lader te moeten gooien is niet bepaald functioneel.

Dank voor het advies misschien nog andere suggesties?

• pietjevdlaan
Flitz76 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:52:
Mijn eerste gedachte: waarom geen W10 tablet (als de Surface Go)? Handzaam, praktisch en prima bruikbaar voor Word/Excel. Wel met als grootste nadeel dat je de Type Cover los bij moet kopen (a +/- 100 EUR). Als je echter black friday af wacht, zal er vast een mooie aanbieding voor voorbij komen. (volgens mij is er nu ook een nette actie voor de Go inclusief type cover voor rond de 500 EUR).

edit: een non-W10 tablet kan natuurlijk ook ;-)
edit 2: ik lees nu pas je wensenlijstje. Tja, dat wordt lastig..
alsnog dank voor meedenken, heb zelf ook naar de go gekeken maar die is niet voldoende voor wat ik zoek.

• StijnHemel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-05 16:55
Alternatief op een Lenovo Yoga zou de HP 360 lijn zijn.

De Envy is serie is daarbij beter betaalbaar maar je hebt ook de Spectre lijn die een stuk duurder is maar wel de optie tot een 4K scherm heeft.
Naast het scherm betaal je bij de Spectre ook voor de betere accuduur.

Maar met 15" + 4K + goede accuduur kom je vanzelf in het premium segment ben ik bang.

serie: Envy x360 15
serie: Spectre x360 15

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-05 20:54
Dell XPS 15 2 in 1?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik gebruik (zakelijk, deels privé) een Surface Book 2. Ben er zelf erg tevreden over. Goede specificaties (i7 8th gen quad core, 16GB RAM, GTX 1060 en 4k scherm). Pluspunten zijn de accuduur in combinatie met deze specificaties en er bovenop dat ik hem ieder moment kan loskoppelen om verder te gaan als tablet. Verder voorzien van alles wat ik wil/nodig heb (oa verlicht toetsenbord, wil geen laptop zonder).

Als ik dan toch een nadeel moet benoemen zijn het een beperkt aantal USB poorten en geen RJ45 poort. Op kantoor gebruik ik een dock maar thuis/elders niet. Er zit echter nog wel een USB-C poort op dus je telefoon opladen (indien nodig) kan dan een reguliere USB poort schelen. Resolutie icm IPS panel is subliem, scherm is haarscherp.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
pietjevdlaan schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:04:
[...]
Alleen hobbel ik een beetje tegen het probleem aan met de accuduur reviews van de yoga-730-15ikb.
Zelf heb ik ook een lenovo laptop met enorm goeie specificaties maar constant aan de lader omdat de batterij gewoon simpel weg ruk is.

Conclusie: je kan wel goeie specificaties hebben maar om je laptop nou om de 2uur aan de lader te moeten gooien is niet bepaald functioneel.
Is die onafhankelijkheid van de netspanning echt belangrijk voor je moeder?

Ben je niet geholpen met b.v. een extra AC adapter die je op een extra plek legt in huis?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee