Splitter of Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1135489

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? Splitter of Switch
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik ben opzoek naar een Splitter of een Switch voor een vast internetkabel. Wij hebben hier thuis vanaf beneden een internet kabel lopen van KPN via het stroomnetwerk (DVS 1200). Nu wil ik dit echter door trekken richting een andere kamer waar een PS4 zal komen te staan. De reden voor deze kabel is het slechte wifi signaal op deze kamer. Nu zat ik te twijfelen wat de beste verbinding geeft op deze kamer. Een splitter of een switch vanaf de DVS? of een andere DVS aan sluiten? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Het te gebruiken systeem gaat een PS4 worden welke een snelle stabiele internet verbinding moet hebben zonder dat hier te veel storing opzit. Op dit moment is er internet aanwezig (wifi) echter is hiervan de internet snelheid onvoldoende om video's van HD kwaliteit te bekijken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Een splitter gaat denk ik niet werken (ik neem aan dat je bedoelt van 1x8 aders 2x4 aders te maken), gezien je dan alsnog 2 poorten moet aansluiten (splitten werkt alleen als je dat aan beide kanten van de kabel doet).

De DVS1200 ken ik niet, wat geeft de handleiding aan qua aansluit mogelijkheden?

Een switch zal wel werken: 1 kabel van DVS naar switch, 1 kabel van switch naar (???) en 1 kabel van switch naar de PS4 in de andere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07 20:58
Switch of extra Powerline adapter Maar de kwaliteit van de verbinding is afhankelijk van je Powerline setje. Eventueel kun je ook nog een extra powerline adapter proberen ipv een kabel trekken. Prik de Poweline adapter eens in waar de PS4 staat en test daar de snelheid. (Beste test is iets over je lokale netwerk te verzenden/ontvangen. Dus van een laptop naar PC ofzo.) Haal je daar hoge snelheden mee, test de PS4. Werkt alles naar behoren? Dan een Poweline adapter erbij en klaar.
Werkt het niet op dat stroompunt, maar wel op waar de adapter nu hangt? Dan een switch na die adapter en van daar naar de PS4 en wat je nu hebt.

Addicted to silent computing