Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies over toekomstige upgrades, semi-gaming.

Pagina: 1
Acties:

• Sallyriana
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 14-06 13:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral encoden van Series, H.264 maar mogelijkheid tot degelijke HEVC is gewenst maar niet noodzakelijk. Soms ook wat gaming, gaat dan vooral over nieuwe games zoals Far Cry, Tomb Raider, Assassin's Creed, City builders, etc... Oh, en het hoarden van veel te veel series en films. (NAS behoort nog niet tot de mogelijkheden momenteel°

Wat mag het systeem gaan kosten?
Laten we beginnen met een budget van minstens 1000 euro sinds het maar om een upgrade gaat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, alles wat niet vervangen moet worden. Zowel peripheral als RAM (16GB DDR3-3000-3200)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe Case, Meer harde schijven/SSD's, nieuwe voeding aangezien de mijne soms wat rare geluidjes maakt (kan ook de koeler zijn?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd gezworen bij Intel/Asus, vooral omdat er vroeger veel "AMD stokt je kamer warm" praat was maar ben niet op de hoogte van hoe het tegenwoordig is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk, maar licht geruis is absoluut geen probleem. Moet wel goed gekoeld zijn want de kamr waar mijn pc staat is in de zomer zo al een oven.

Ga je overklokken?
Nooit gedaan maar heb wel altijd de optie gehad.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben eigenlijk op zoek naar advies van wat er eventueel geupgrade kan worden binnen een paar maand, aangezien het nog niet voor nu is verwacht ik dus ook geen specifieke adviezen aangezien prijzen zullen veranderen en er misschien andere opties zijn tegen dan. Het voornaamste is dat ik graag 2 nieuwe schermen zou kopen om een meer symmetrisch systeem te krijgen, maar ik weet ik niet of ik beter voor Full HD,Quad HD of 4K ga? Schermen zouden +- 27 inch zijn?
Fims en series kijken in 4K heb ik totaal nog geen behoefte toe.

tldr; Kijken wat er binnen paar maand geupgrade kan worden van mijn huidige systeem en kijken welke resolutie ik het beste koop voor mijn nieuwe schermen.

Hier mijn huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 307,50€ 307,50
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 186,75€ 186,75
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 0,-€ 0,-
1HGST Deskstar NAS (2017), 4TB€ 138,40€ 138,40
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 87,55€ 87,55
1Asus VC279H Zwart€ 203,93€ 203,93
1Samsung Syncmaster 2253BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1Asus Cerberus (Qwerty UK)€ 50,44€ 50,44
1Roccat Kova Zwart€ 42,-€ 42,-
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Samsung 860 EVO 250GB€ 54,75€ 54,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.166,22

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Probeer het eerst eens met een andere videokaart. 2GB 4gb V-ram met de 970 is niet meer van deze tijd.
je scherm kan ook beter. net wat je wilt kun je bijv al met een RX580 8GB goed uit zijn of een GTX 1070

2 1080p (+144Hz) schermen van 24 inch zullen al een hele verbetering zijn. of één 27inch 1440p 4K heb je echt andere videokaart voor nodig om daar goede prestaties uit te halen.

[Voor 31% gewijzigd door Hackus op 07-11-2018 13:32]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-06 14:32

iCore

Dat is mijn uitspraak.

2GB Vram? meer 3,5GB @Hackus

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

zag DOC 2, maar 4 is ook niks tegenwoordig.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-06 14:32

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Hackus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:32:
[...]

zag DOC 2, maar 4 is ook niks tegenwoordig.
(je met naar 4GD5 kijken ;) )

Dat is zeker waar, zou zelf ook een RX 580 8GB aanraden (of 1070, of 1060 6GB)

[Voor 5% gewijzigd door iCore op 07-11-2018 13:35]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

iCore schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:34:
[...]

(je met naar 4GD5 kijken ;) )

Dat is zeker waar, zou zelf ook een RX 580 8GB aanraden (of 1070, of 1060 6GB)
voor ons 2016 systeem hadden we hier AMD kaarten ;)

• Sallyriana
Hackus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:28:
Probeer het eerst eens met een andere videokaart. 2GB 4gb V-ram met de 970 is niet meer van deze tijd.
je scherm kan ook beter. net wat je wilt kun je bijv al met een RX580 8GB goed uit zijn of een GTX 1070

2 1080p (+144Hz) schermen van 24 inch zullen al een hele verbetering zijn. of één 27inch 1440p 4K heb je echt andere videokaart voor nodig om daar goede prestaties uit te halen.
Dacht om 2 Quad-HD schermen van 27 inch te nemen. Vind 24-inch toch wat te klein. En 1080p op 27-inch was "not done" volgens sommigen :)
Videokaart zal dan zeker een upgrade moeten krijgen, maar welke zie ik tegen dan wel.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Sallyriana schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:47:
[...]

Dacht om 2 Quad-HD schermen van 27 inch te nemen. Vind 24-inch toch wat te klein. En 1080p op 27-inch was "not done" volgens sommigen :)
Videokaart zal dan zeker een upgrade moeten krijgen, maar welke zie ik tegen dan wel.
Verder zou je systeem nog moeten voldoen, en lijkt het me niet vervangen waardig. als- dan moet je in de richting van Ryzen 2700X gaan kijken, maar dan heb je niets aan je huidige RAM. tegenwoordig is snel DDR4 RAM al standaard.

• Sallyriana
Hackus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:52:
[...]

Verder zou je systeem nog moeten voldoen, en lijkt het me niet vervangen waardig. als- dan moet je in de richting van Ryzen 2700X gaan kijken, maar dan heb je niets aan je huidige RAM. tegenwoordig is snel DDR4 RAM al standaard.
En als ik een ryzen neem, dan moet er ook weer een ander moederbord komen en koeler. Zo blijven we bezig :)
Maar hoe zit het tegenwoordig met Ryzen vs Intel? Waar moet ik op letten, is er een groot verschil?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Sallyriana schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:55:
[...]

En als ik een ryzen neem, dan moet er ook weer een ander moederbord komen en koeler. Zo blijven we bezig :)
Maar hoe zit het tegenwoordig met Ryzen vs Intel? Waar moet ik op letten, is er een groot verschil?
op je huidige moederbord is niets te upgraden(i7-7700[k]) maar daar dat is erg duur. en schiet je in de praktijk weinig mee op. Ryzen is meer toekomst bestendig, en een 2700X kost je €335,-. daar koop je geen gelijke Intel CPU voor.

• Sallyriana
Hackus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:59:
[...]

op je huidige moederbord is niets te upgraden(i7-7700[k]) maar daar dat is erg duur. en schiet je in de praktijk weinig mee op. Ryzen is meer toekomst bestendig, en een 2700X kost je €335,-. daar koop je geen gelijke Intel CPU voor.
Dus jij zegt, aangezien een CPU upgrade sowieso een moederbord betekend, beter een 2700X dan een intel i7?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Sallyriana schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:19:
[...]

Dus jij zegt, aangezien een CPU upgrade sowieso een moederbord betekend, beter een 2700X dan een intel i7?
qua waar voor je uitgaven ja. qua max performance zal het meeste aan een betere videokaart liggen. lees je maar in wat in jouw geval het verschil kan zijn, en of dat past aan je budget.

• Sallyriana
Hackus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:23:
[...]

qua waar voor je uitgaven ja. qua max performance zal het meeste aan een betere videokaart liggen. lees je maar in wat in jouw geval het verschil kan zijn, en of dat past aan je budget.
Zal ik zeker doen, alvast bedankt voor de verduidelijking :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True