Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Bramboos
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-06 14:47
Het welbekende toetsenbord probleem van de oudere generaties macbooks blijkt dus nog steeds een probleem te zijn op de nieuwere generatie Macbooks ondanks dat er wel 'verbeteringen' doorgevoerd zijn.

Ik heb het dan over dit probleem: https://www.apple.com/sup...-macbook-and-macbook-pro/

Bij mij blijft heel vaak de 'r' en spatie hangen waardoor ik een dubbele r of dubbele spatie op mijn scherm krijg. Bij de oudere generaties zou dit komen door stof en vuil maar sinds de 2018 versie zit er een siliconen bescherming onder elke toets waardoor dat niet meer zo mag zijn. HELAAS, het is dus wel zo.

Ik heb mijn nieuwe macbook nu net 1,5 maand en om al zo snel dit probleem te hebben is gewoon niet leuk. Volgens het artikel van Apple kom ik niet in aanmerking voor hun reparatie programma maar zoals jullie al wel kunnen raden geef ik geen 3,3k uit om vervolgens constant er op te moeten letten wat ik typ (blind typen zit er niet meer in).

Heeft iemand hier ervaring met het reparatieprogramma van Apple? Of kan ik dit gewoon onder garantie gooien en terug naar de winkel brengen? Kunnen ze trouwens de reparatie ter plaatse doen of ben ik mijn Macbook weer een maandje kwijt?

Alle reacties

• Phyraxz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-06 12:59
Sowieso heb je fabrieksgarantie en dit valt hier ook onder. Ik zou zsm een afspraak maken met de Genius bar (geen reseller). Zij zullen waarschijnlijk de topcase vervangen omdat dit 1 geheel is met het toetsenbord. Ik heb dit onlangs moeten doen vanwege schade door derden kosten daarvoor 259,- euro.

Onderdelen werden besteld, zodra de onderdelen binnen waren begon de repartieperiode. Ik ben mijn macboo pro 2018 1 week kwijt geweest.

• Bramboos
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-06 14:47
Phyraxz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:44:
Sowieso heb je fabrieksgarantie en dit valt hier ook onder. Ik zou zsm een afspraak maken met de Genius bar (geen reseller). Zij zullen waarschijnlijk de topcase vervangen omdat dit 1 geheel is met het toetsenbord. Ik heb dit onlangs moeten doen vanwege schade door derden kosten daarvoor 259,- euro.

Onderdelen werden besteld, zodra de onderdelen binnen waren begon de repartieperiode. Ik ben mijn macboo pro 2018 1 week kwijt geweest.
Ik heb mijn Macbook bij een reseller gekocht, kan ik dan ook gebruik maken van de Genius bar?

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01:04
kort antwoord: ja (alhoewel het wel soms wat 'uithoudingsvermogen' kost).

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:57
Bramboos schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:09:
[...]

Ik heb mijn Macbook bij een reseller gekocht, kan ik dan ook gebruik maken van de Genius bar?
Apple geeft 1 jaar zelf garantie aan eindgebruikers. Dit is extra service en geen recht. Ze mogen dan ook zelf compleet de voorwaarden bedenken.

Als je via je reseller gaat, heb je gewoon het Nederlandse recht op conform product (wat in de praktijk neerkomt op 2 jaar garantie) en mogen de voorwaarden niet in strijd zijn met de wet.

Kan je zelf een keuze maken over wat je het beste lijkt. Ik zou zelf een backup maken en direct naar de Genius bar gaan, doorgaans gaat dat wat sneller dan via de reseller. Ter plekke vervangen zou ik niet op rekenen, alhoewel het natuurlijk mooi meegenomen is als het wel kan

Share and Enjoy!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True