Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Topicstarter
Sinds deze week heb ik een iPhone XR. Ik gebruik My Data Manager voor inzicht in m'n dataverbruik voor zowel Wifi als 4G. Sinds ik de telefoon heb valt het me op dat er twee ochtenden achter elkaar zo'n 5-6GB wifi verbruik is op ongeveer hetzelfde moment. Ik sync verder niet iets structureels en er was nog niet eens een reservekopie voor m'n iCloud gemaakt.

Gisteravond zijn al m'n Spotify nummers gedownload en dat zag ik niet eens in My Data Manager voorbij komen maar toch blijft het me frustreren dat ik niet weet waar al dat dataverbruik vandaan komt al het vandaan komt.

Aan de andere kant zou je denken dat 6GB wegstoken in korte tijd wel wat impact zou hebben op je batterij, maar omdat ik dat vanwege de nieuwe telefoon scherp in de gaten hou is het me bijgebleven dat de batterij lang op 100% bleef staan na de eerste keer opladen.

Volgens de historie van de app heb ik nu al meer wifi gebruikt dan normaal in de afgelopen maanden, dat vind ik erg vreemd.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of is dit wel meer opgevallen?

Gunner wijzigde deze reactie 07-11-2018 11:26 (6%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Heb je al de nieuwe iOS 12.1 voor de XR ?
(sinds gister beschikbaar 16B94)
edit: lijkt me zelf 16B93, mijn 8 heeft 16B92

Hackus wijzigde deze reactie 07-11-2018 13:55 (27%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03:24
"My Data Manager" is een stiekeme VPN die alles via hun servers laat lopen. Dat is dan ook de enige manier waarop ze dingen meten.

Als een app in iOS niet via die VPN verbinding werkt kan die app dat ook niet zien.

Voor je data verbruik/inzicht kan je ook de ingebouwde data usage overzichten gebruiken.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:46:
Heb je al de nieuwe iOS 12.1 voor de XR ?
(sinds gister beschikbaar 16B94)
Nee, nog 12.0.1. Maar zou die 12.1 iets specifieks oplossen daaromtrent?
johnkeates schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:49:
"My Data Manager" is een stiekeme VPN die alles via hun servers laat lopen. Dat is dan ook de enige manier waarop ze dingen meten.

Als een app in iOS niet via die VPN verbinding werkt kan die app dat ook niet zien.
Ik wist dat ze een VPN willen gebruiken voor specifieke app-tracking maar gebruikte dat daarom niet. Ik heb de app ge-deinstaleerd en opnieuw erop gezet en nu kan ik niets meer doen zonder verplichte VPN. Dat was reden om het niet meer te gebruiken en de betrouwbaarheid te betwijfelen.
Voor je data verbruik/inzicht kan je ook de ingebouwde data usage overzichten gebruiken.
Waar zit dat dan? Ik ken alleen de plek voor mobiel dataverbruik maar was juist op zoek naar dat van Wi-fi.

Gunner wijzigde deze reactie 07-11-2018 14:38 (71%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03:24
Die van WiFi wordt inderdaad niet gelogd door iOS zelf. Waarschijnlijk wel in je accesspoint.

johnkeates wijzigde deze reactie 07-11-2018 16:20 (25%)

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True