Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-04 12:05
Ik zoek een telefoon voor een 9-jarige

Het budget is max 250-300 euro.

De telefoon moet alle recente spellen kunnen spelen, apps zonder lag kunnen draaien, een goede camera aan boord hebben, minimaal 32GB aan intern geheugen, Liefst een zeer recente Android OS zonder bloatware. Ik ben niet van plan volgend jaar weer een nieuwe telefoon te kopen, dus het moet er wel eentje zijn die toekomstbestendig is.

Ik heb al naar een paar Xiaomi's gekeken, zoals de Xiaomi Mi A2 en de
Xiaomi Pocophone F1 en qua specs is dat helemaal wat ik wil, Het grote nadeel is de grootte van het scherm, voor een 9-jarige is ca 6" veel te groot. Het moet op een normale manier in z'n broekzak passen.

Ik zoe dus iets vergelijkbaars met een kleiner scherm. Wie heeft de gouden tip?

Beste antwoord (via Meadowfellow op 08-11-2018 08:46)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer je enigszins in de buurt van Amsterdam woont, kun je ook voor € 200 een SE grijs 32GB nieuw in seal halen : V&A aangeboden: 11x Apple iPhone SE 32GB Grijs
Ik schrijf specifiek 'halen' omdat betreffende mede-tweaker helaas een feedback voor slechte communicatie heeft, maar daar kun je natuurlijk wél van leren, als verkoper :)

[ Voor 0% gewijzigd door Marly op 08-11-2018 12:39 . Reden: typo ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-07 15:23
Tweakers heeft in Oktober een best buy guide gemaakt voor smartphones.
Ik denk dat je hier wel een heel eind mee komt ;)

reviews: Smartphone Best Buy Guide - Oktober 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
Whiteflashh schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:33:
Tweakers heeft in Oktober een best buy guide gemaakt voor smartphones.
Ik denk dat je hier wel een heel eind mee komt ;)

reviews: Smartphone Best Buy Guide - Oktober 2018
bedankt, die had ik gezien maar helaas komt er maar 1 in voor die aan de schermgrootte voorwaarde voldoet, namelijk de Sony Xperia XZ1 . De rest is allemaal 5.5inch en groter. Een kinderhand is gauw gevuld en dat geldt zeker voor een mobieltje in een kinderhand. 4inch zou ideaal zijn. max 5 inch denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Meadowfellow schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:49:
[...]

bedankt, die had ik gezien maar helaas komt er maar 1 in voor die aan de schermgrootte voorwaarde voldoet, namelijk de Sony Xperia XZ1 . De rest is allemaal 5.5inch en groter. Een kinderhand is gauw gevuld en dat geldt zeker voor een mobieltje in een kinderhand. 4inch zou ideaal zijn. max 5 inch denk ik.
En welke heb je zelf al gevonden in de Pricewatch?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meadowfellow
Slavy schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:50:
[...]

En welke heb je zelf al gevonden in de Pricewatch?
Xiaomi Mi A2 en de Xiaomi Pocophone F1. Perfect specs, maar die zijn te groot.
Specs is een ding trouwens, en daarop is heel makkelijk te zoeken in de pricewatch, maar gebruikerservaring is een tweede, vandaar mijn vraag in het forum. Er zijn vast meer ouders die voor eenzelfde overweging hebben gestaan, en me misschien op het juiste spoor kunnen brengen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

mijn ervaring met 9jarige is dat dingen niet zozeer toekomstbestending als wel val en water bestendig moeten zijn :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-07 13:28
Meadowfellow schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:55:
[...]

Xiaomi Mi A2 en de Xiaomi Pocophone F1. Perfect specs, maar die zijn te groot.
Specs is een ding trouwens, en daarop is heel makkelijk te zoeken in de pricewatch, maar gebruikerservaring is een tweede, vandaar mijn vraag in het forum. Er zijn vast meer ouders die voor eenzelfde overweging hebben gestaan, en me misschien op het juiste spoor kunnen brengen.
Is het ook de bedoeling dat hij deze telefoon elke dag meeneemt? Wanneer hij bijvoorbeeld de telefoon vooral thuis gebruikt voor een spelletje is de grootte natuurlijk minder belangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:17
Moet het Android zijn?

iPhone SE is 4", rond de 300 eur en voldoet volgens mij ook aan je overige eisen.

(Zijn trouwens wel strakke eisen voor een 9 jarige ^^)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:01
Verkijk je niet teveel op het aantal inch van een display, dat heeft geen vast verband met het formaat van een toestel... je zal ook goed moeten kijken naar hoe groot de bezels van een toestel zijn.

Om maar een voorbeeld te noemen, ik heb een Nokia 8 (5,2 inch) en een Nokia Sirocco (5,5 inch) en toch is de normale Nokia 8 een redelijk stukje groter in het totaal als de 8 Sirocco... dat scheelt een hele centimeter in de hoogte.

Overigens is de eis voor de prestaties, het formaat en de prijs er wel eentje waar maar heel weinig toestellen binnen vallen, je zal daarmee niet veel keuze hebben. Je komt dan in principe uit op zoals al genoemd een iPhone SE of een Sony Xperia compact model... ga je voor wat anders dan lever je sowieso al in op opslagcapaciteit en/of prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
Hugo! schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:02:
[...]

Is het ook de bedoeling dat hij deze telefoon elke dag meeneemt? Wanneer hij bijvoorbeeld de telefoon vooral thuis gebruikt voor een spelletje is de grootte natuurlijk minder belangrijk.
gaat inderdaad elke dag mee, op de fiets naar school, voetbal, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
MicGlou schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:13:
Verkijk je niet teveel op het aantal inch van een display, dat heeft geen vast verband met het formaat van een toestel... je zal ook goed moeten kijken naar hoe groot de bezels van een toestel zijn.
bedankt voor deze tip, dit had ik me idd niet beseft.
hier ga ik beter naar kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

als je voor een 9 jarige wil kijken, zou ik 2e hands kopen. iPhone 5s of iets dergelijks.
Ikzelf vind 9j wel jong voor een eigen smartphone, maar dat is aan de ouder(s) natuurlijk.

(5s draait nog op de laatste iOS12 van afgelopen sept)
categorie: Smartphones

[ Voor 41% gewijzigd door Hackus op 07-11-2018 12:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 18:33

Wallie

Herr

Paar maanden terug voor m'n 12 jarige stiefdochter een Moto G5S gekocht, 90euro (ex demo modellen via een aanbieder via Tweakers V&A). Ze is helemaal happy er mee... doet eigenlijk alles wat ze er mee wil doen.

Ik zou persoonlijk geen 250euro uitgeven aan toestel voor een 9 jarige, dat ding gaat een keer vallen/kwijtraken etc...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
Hackus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:32:
als je voor een 9 jarige wil kijken, zou ik 2e hands kopen. iPhone 5s of iets dergelijks.
Ikzelf vind 9j wel jong voor een eigen smartphone, maar dat is aan de ouder(s) natuurlijk.

(5s draait nog op de laatste iOS12 van afgelopen sept)
categorie: Smartphones
bedankt voor de tip, maar ik heb zelf ook een ouder model iphone (6 plus) en kan niet wachten tot ik ook een nieuwe ga kopen. heb de batterij al verwisseld (officiele apple batterij via de apple store) maar het ding blijft supertraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Meadowfellow schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:18:
[...]

bedankt voor de tip, maar ik heb zelf ook een ouder model iphone (6 plus) en kan niet wachten tot ik ook een nieuwe ga kopen. heb de batterij al verwisseld (officiele apple batterij via de apple store) maar het ding blijft supertraag.
Je kunt je eigen wensen niet met die van een kind van 9 vergelijken. 6Plus is altijd al trager geweest, en moet ook een groot scherm aansturen met nagenoeg zelfde SoC, en beide 1GB werkgeheugen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
Hackus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:29:
[...]

Je kunt je eigen wensen niet met die van een kind van 9 vergelijken. 6Plus is altijd al trager geweest, en moet ook een groot scherm aansturen met nagenoeg zelfde SoC, en beide 1GB werkgeheugen
Het was een supersnel apparaat. Na verloop van tijd is het niet meer te vergelijken met de initiele prestaties. Anyway, liever geen tweedekansje, dan geef ik liever iets meer uit aan een hedendaags apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
Meadowfellow schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:01:
Ik ben niet van plan volgend jaar weer een nieuwe telefoon te kopen, dus het moet er wel eentje zijn die toekomstbestendig is.
Ik snap, dat je voor jezelf niet graag tweedehands koopt, maar dit is voor een negenjarige, dus hou er maar rekening mee, dat het toestel geen jaren meegaat, dan kan het alleen maar meevallen :)
Ze zitten op de fiets te appen en laten het ding -tig keer vallen, dus ik zou om te beginnen er zeker geen 250-300 euro aan uitgeven, maar naar een goed tweedehands exemplaar uitkijken, bijv. van een betrouwbare tweaker hier op V&A.
Dan valt het ook niet zo tegen, wanneer de telefoon het eerste jaar misschien nog niet eens overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Meadowfellow schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:19:
[...]

Het was een supersnel apparaat. Na verloop van tijd is het niet meer te vergelijken met de initiele prestaties. Anyway, liever geen tweedekansje, dan geef ik liever iets meer uit aan een hedendaags apparaat.
Ik ben zelf van 5s (Privé) naar 6plus(werk) gegaan. heb hem snel geruild voor de 6 (die mijn dochter nu gebruikt
van 17j) maar goed, als je zoveel geld uit wil geven. mooi compact en een 9 jarige heeft nog niet te maken met iPhone v Samsung kwestie, die vaak in groep 8 al begint. pricewatch: Sony Xperia X Compact Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

Mx. Alba

hen/die/zij

Voor een 9-jarige zou ik eigenlijk een refurbished iPhone SE aanraden! Het ouderlijk toezicht bij Apple is heel goed geregeld - maar dan "moet" je zelf natuurlijk ook wel een Apple device hebben. Je kan gewoon voor je kind een individuele Apple ID aanmaken en die koppel je dan aan die van jou als ouder. Dan kan je vanaf jouw Apple device in de gaten houden wat je kind uitspookt met het toestel.

Liever een SE dan een 5S in ieder geval! De SE heeft (grotendeels) de hardware van de 6S maar dan in de body van de 5S. Een stuk sneller, en zal ook langer ondersteund blijven qua updates.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meadowfellow
Mx. Alba schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:23:
Voor een 9-jarige zou ik eigenlijk een refurbished iPhone SE aanraden! Het ouderlijk toezicht bij Apple is heel goed geregeld - maar dan "moet" je zelf natuurlijk ook wel een Apple device hebben. Je kan gewoon voor je kind een individuele Apple ID aanmaken en die koppel je dan aan die van jou als ouder. Dan kan je vanaf jouw Apple device in de gaten houden wat je kind uitspookt met het toestel.

Liever een SE dan een 5S in ieder geval! De SE heeft (grotendeels) de hardware van de 6S maar dan in de body van de 5S. Een stuk sneller, en zal ook langer ondersteund blijven qua updates.
Bedankt voor de suggestie. Ik heb dit nu een paar keer gelezen en ga toch eens op onderzoek uit. Echter, als het slechts een paar tientjes scheelt tov een nieuwe Android smartphone vind ik het moeilijk om noet voor nieuw te kiezen .... maar iig bedankt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Marly
Wanneer je enigszins in de buurt van Amsterdam woont, kun je ook voor € 200 een SE grijs 32GB nieuw in seal halen : V&A aangeboden: 11x Apple iPhone SE 32GB Grijs
Ik schrijf specifiek 'halen' omdat betreffende mede-tweaker helaas een feedback voor slechte communicatie heeft, maar daar kun je natuurlijk wél van leren, als verkoper :)

[ Voor 0% gewijzigd door Marly op 08-11-2018 12:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meadowfellow
Marly schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:33:
Wanneer je in enigszins de buurt van Amsterdam woont, kun je ook voor € 200 een SE grijs 32GB nieuw in seal halen : V&A aangeboden: 11x Apple iPhone SE 32GB Grijs
Bedankt voor de tip. Ik ga dit serieus overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
Marly schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:33:
Ik heb nog niks van de verkoper gehoord, maar inmiddels staat de advertentie op ‘verkocht’. Dus ik denk dat ik achter het net vis.
Is dit (€200) een prijs die vaker voorkomt voor nieuwe iPhone SE’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

https://www.forza-refurbi...e/se/iphone-se-32gb-zwart

€229 voor een refurb met 2 jaar garantie inclusief op de accu - dus betere garantie dan bij een nieuwe.

Zakelijk bestel ik daar. Bijna altijd B Grade. Zitten dan inderdaad een paar krasjes op maar niet meer dan na een paar maanden gebruik; hoesje erom en je ziet niet dat het een refurb is over het algemeen.

[ Voor 37% gewijzigd door Mx. Alba op 09-11-2018 08:35 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
Mx. Alba schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:13:
https://www.forza-refurbi...e/se/iphone-se-32gb-zwart

€229 voor een refurb met 2 jaar garantie inclusief op de accu - dus betere garantie dan bij een nieuwe.

Zakelijk bestel ik daar. Bijna altijd B Grade. Zitten dan inderdaad een paar krasjes op maar niet meer dan na een paar maanden gebruik; hoesje erom en je ziet niet dat het een refurb is over het algemeen.
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-07 15:48
Misschien had je er al aan gedacht:

Maar ik zou ook wel er een flink stevige hoes voor kopen. (Als je geduld hebt, gewoon in AliExpress ''armor case iPhone SE'' intypen en klaar)

En wellicht ''vind mijn iPhone'' aanzetten voor als ie ooit kwijtraakt

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meadowfellow
iCore schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:56:
Misschien had je er al aan gedacht:

Maar ik zou ook wel er een flink stevige hoes voor kopen. (Als je geduld hebt, gewoon in AliExpress ''armor case iPhone SE'' intypen en klaar)

En wellicht ''vind mijn iPhone'' aanzetten voor als ie ooit kwijtraakt
Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Meadowfellow schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 06:51:
[...]

Ik heb nog niks van de verkoper gehoord, maar inmiddels staat de advertentie op ‘verkocht’. Dus ik denk dat ik achter het net vis.
Is dit (€200) een prijs die vaker voorkomt voor nieuwe iPhone SE’s?
Zover ik weet niet, ik zoek weleens voor vrienden, die geen lid van tweakers zijn, maar een SE 32GB nieuw in seal voor € 200 heb ik hier nog niet eerder gezien, jammer, dat je blijkbaar te laat was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meadowfellow
Marly schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 01:52:
[...]

Zover ik weet niet, ik zoek weleens voor vrienden, die geen lid van tweakers zijn, maar een SE 32GB nieuw in seal voor € 200 heb ik hier nog niet eerder gezien, jammer, dat je blijkbaar te laat was.
Ok, bedankt. Dan kom ik denk ik op een B-grade bij Forza uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:06
Meadowfellow schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:49:
[...]

Bij mij in de omgeving zijn het gewoon grote telefoons die ik zie met een stevige hoes en screenprotector, nu zijn de ouders ITers en Telecommers voor zover dat wat uitmaakt, en zijn de kinderen er mee opgegroeid thuis eerst onder controle te spelen met de telefoons van de ouders. Vanaf 8 jaar kregen ze dan hun eigen toestel (meestal de oude van papa of mama).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Ik zou echt eens naar de Motorola’s kijken, lean en mean Android en goed betaalbaar.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:03

LankHoar

Langharig tuig

Ik zou overwegen om je 9-jarige kind géén smartphone te geven. Aandacht en concentratie is iets waar steeds meer mensen problemen mee hebben, en een telefoon is 1 grote afleiding. Zou er voorzichtig mee zijn, en mijn kind <12 nog niet aan zo'n apparaat bloot willen stellen. Vast geen populair standpunt, echter denk ik dat een smartphone een kind niet veel goeds geeft.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Greyfox schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:48:
Ik zou echt eens naar de Motorola’s kijken, lean en mean Android en goed betaalbaar.
Ondanks mijn tip eerder om voor een iPhone SE te gaan (vooral vanwege de goede parental control van Apple) moet ik deze tip ook onderschrijven. Naast iPhones lever ik op het werk ook Motorola's uit en als ik privé een telefoon nodig zou hebben dan zou de Moto G6 bovenaan in mijn shortlist staan vanwege de uitstekende prijs-kwaliteit-verhouding!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meadowfellow
LankHoar schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:54:
Ik zou overwegen om je 9-jarige kind géén smartphone te geven. Aandacht en concentratie is iets waar steeds meer mensen problemen mee hebben, en een telefoon is 1 grote afleiding. Zou er voorzichtig mee zijn, en mijn kind <12 nog niet aan zo'n apparaat bloot willen stellen. Vast geen populair standpunt, echter denk ik dat een smartphone een kind niet veel goeds geeft.
Ik begrijp je reply, echter wij hebben hier heel goed over nagedacht, en voor onze situatie is die discussie echt niet meer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:03

LankHoar

Langharig tuig

Meadowfellow schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:18:
[...]

Ik begrijp je reply, echter wij hebben hier heel goed over nagedacht, en voor onze situatie is die discussie echt niet meer van toepassing.
Goed dat je daarover nagedacht hebt. Ik ben nieuwsgierig: wat is je motivatie? :)

[ Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 10-11-2018 14:10 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Dat is misschien meer iets voor een ander topic in AZ of AWM over mobile device en internet gebruik door/voor kinderen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 16:25
LankHoar schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:54:
Ah daar is die reactie van de betweterige opvoeder weer :F
Welkom in 2018, je moet wel met je tijd meegaan. Verbieden is een optie, maar nog nooit voor iets een oplossing geweest. Leer je kind dan eerder omgaan met de afleidingen en help hem daarbij. Maar vooral, bemoei je niet ongevraagd met hoe anderen hun kinderen opvoeden.

[ Voor 0% gewijzigd door Travelan op 10-11-2018 15:16 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Meadowfellow
LankHoar schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:10:
[...]

Goed dat je daarover nagedacht hebt. Ik ben nieuwsgierig: wat is je motivatie? :)
Onze situatie. Ga iemand anders pesten. Ik heb geen interesse om onze motivatie aan een wildvreemde uit te leggen. Begin je eigen thread oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-07 17:03
Meadowfellow schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:17:
[...]

Onze situatie. Ga iemand anders pesten. Ik heb geen interesse om onze motivatie aan een wildvreemde uit te leggen. Begin je eigen thread oid.
Travelan schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:15:
[...]

Ah daar is die reactie van de betweterige opvoeder weer :F
Welkom in 2018, je moet wel met je tijd meegaan. Verbieden is een optie, maar nog nooit voor iets een oplossing geweest. Leer je kind dan eerder omgaan met de afleidingen en help hem daarbij. Maar vooral, bemoei je niet ongevraagd met hoe anderen hun kinderen opvoeden.
Offtopic:
zijn jullie allebei met het verkeerde been uit bed gestapt?
Dit is een eerlijke vraag en niet als rage bedoeld. @LankHoar schrijft letterlijk "ik zou overwegen" en hij vraagt wat jouw motivatie is. Niemand in dit topic zegt hoe jij je kinderen moet opvoeden, uiteindelijk is dat aan jouw en je partner.
Ik snap dat dit het internet is, maar als ik jou die vraag persoonlijk stel denk ik niet dat jij op dezelfde manier zou reageren.
Ik zie die reacties steeds vaker op tweakers en ik vraag mij serieus af waar die frustratie vandaan komt.
Dat gezegd hebbende geloof ik graag dat jullie 2 toffe mensen zijn met wie je wel een een biertje kunt drinken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06:51
Een phone voor n 9 jarige, van 300 eu?!
Dat je m liever een smartphone geeft dan een dumbphone kan ik nog in komen.
Upgrade zelf, geef hem je oude om mee te spelen?
Of moet ie met zn vriendjes mee, en fortnite mobile spelen..? k vind t nogal wat voor iemand van die leeftijd.

anyway "Moto" zou ik zelf nu links late liggen, maat van me heeft slechte ervaring sinds t Lenovo is. GPS werkt gwn niet bij hem. (2x nieuw toestel, zelfde issue) En na al t gedoe rondom adware etc.. geen merk meer dat hier zo aangeraden mogen worden imo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marly
Meadowfellow schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:15:
[...]

Ok, bedankt. Dan kom ik denk ik op een B-grade bij Forza uit.
Of deze: V&A aangeboden: Apple iPhone SE 32GB Space Grey / nieuw & geseald

Wel wat meer dan € 200, maar € 239 is een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 18:33

Wallie

Herr

Of de duvel er mee speelt... mijn stiefdochter is vorige week haar telefoon kwijtgeraakt... waarom zou je hem ook in een jaszak stoppen en de rits dicht doen. Met Android find niet meer te vinden, die gaan we dus nooit meer terug vinden.

Precies de rede waarom het dus een telefoon van < 100 euro was. En nu mag ze dus mooi verder met een oud Windows 10 Mobile toestel :P

[ Voor 5% gewijzigd door Wallie op 19-11-2018 13:08 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:46
Zawaponga schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:40:
[...]

[...]

...

Ik zie die reacties steeds vaker op tweakers en ik vraag mij serieus af waar die frustratie vandaan komt.

...
Omdat dit soort opmerkingen volledig offtopic zijn en niet iets zijn waar TS om gevraagd heeft?
Ik zie dit soort 'goedbedoelde' opmerkingen ook steeds vaker langskomen op Tweakers.

Vraag: Ik zoek een telefoon voor mijn 9-jarige, welke is het beste.
Antwoord: Een 9-jarige zou geen telefoon moeten hebben maar in het bos moeten spelen.

vraag: Ik wil een elektrische auto kopen, welke heeft de beste actieradius.
Antwoord: Koop een auto met benzinemotor, die heeft een veel betere actieradius.

Vraag: Ik wil een nieuwe PC kopen, waar moet ik op letten?
Antwoord: koop een Xbox One, die is veel beter.

Als TS de mening van Tweakers wilde weten over het gebruik van een mobiel door een 9-jarige had hij daar wel een topic over geopend.

Ontopic:
Qua prijs/kwaliteit verhouding zou ik zeker naar de Motorola toestellen kijken. Prima hardware, nette prijs en kale Android waardoor hij niet snel traag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-07 17:03
Ik snap je punt en het was inderdaad offtopic, maar het ging mij meer om de manier hoe er werd gereageerd. Dat kun je ook normaal/sociaal doen en niet als een gefrustreerde puber.
Als ik jou ergens ontmoet en we beginnen te praten, wat heb je liever? Dat ik kort en bekaf ben of vriendelijk en een paar grapjes maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Thy... schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:17:
[...]

Omdat dit soort opmerkingen volledig offtopic zijn en niet iets zijn waar TS om gevraagd heeft?
Ik zie dit soort 'goedbedoelde' opmerkingen ook steeds vaker langskomen op Tweakers.

Vraag: Ik zoek een telefoon voor mijn 9-jarige, welke is het beste.
Antwoord: Een 9-jarige zou geen telefoon moeten hebben maar in het bos moeten spelen.

vraag: Ik wil een elektrische auto kopen, welke heeft de beste actieradius.
Antwoord: Koop een auto met benzinemotor, die heeft een veel betere actieradius.

Vraag: Ik wil een nieuwe PC kopen, waar moet ik op letten?
Antwoord: koop een Xbox One, die is veel beter.

Als TS de mening van Tweakers wilde weten over het gebruik van een mobiel door een 9-jarige had hij daar wel een topic over geopend.

Ontopic:
Qua prijs/kwaliteit verhouding zou ik zeker naar de Motorola toestellen kijken. Prima hardware, nette prijs en kale Android waardoor hij niet snel traag wordt.
Deels mee eens. Maar men komt wel even op GoT voor gratis goed advies en als er dan vragen worden gesteld wordt er aggressief gereageerd. Het is geven en nemen.

Er is wel een verschil tussen de vraag: Waarom wil je je 9 jarige een mobiel geven?
EN
Advies: Ik zou wachten tot hij/zou ouder is.

De tweede is minder relevant en dat zijn ook de voorbeelden die je aanhaalt. Maar de open vraag waarom lijkt me een prima valide ontopic vraag. Ongefundeerd advies om een andere richting is wat minder relevant.

Dus gewoon even een redenatievraag beantwoorden is een kleine moeite, want dat kan anderen weer helpen bij de keuze wel/geen mobiel voor kind en op welke leeftijd dan.

In dit geval, om de TS op woorden te quoten, moeten wildvreemden maar even een goed advies geven, maar zelf de instelling "dat ga ik jou niet aan je neus hangen" hebben.

Ik hoop dat de TS in ieder geval reageert met welke telefoon het geworden is en waarom.

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 19-11-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Xiaomi mi a2 lite overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
Inmiddels geslaagd bij Forza, refurbished Iphone SE 32 GB. Perfect!
Pagina: 1